𝐅𝐚𝐥𝐥𝐢𝐧' 𝐅𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫 ᵉⁱᵍʰᵗ

306 46 21
                                    

|𝐌𝐄𝐍𝐆𝐈𝐆𝐀𝐔|











" Ah ! Yah oldeu man ! Kenapa ni !? " Tangan Dongwook ditepis kasar , cuping telinganya berona merah dek dipiat serta ditarik oleh si malaikat maut yang sudah pencen ini .

Dongwook bercekak pinggang merenung tajam wajah Jeon Wonwoo .

" Bukan aku dah warning sebelum ni ? Jangan kahwin dengan Mijung ! Kau gila ke !? " Wonwoo menunduk , selama 10 bulan hidupnya aman buat sementara bila Dongwook berpindah keluar dari rumahnya dengan alasan ada hal yang perlu dia bereskan di langit atas .

Sekarang kembali pula dan membebel tentang perkahwinannya .

" Aku kahwin dengan dia sebab anak Hades buat hal . Kalau tidak mereka bunuh Mijungㅡ "

" Jadi kau fikir kahwin dengan dia boleh tolak bala hubungan terlarang ni ? "

+ 🌻 +

Hari sudah menjelang malam , habis saja makan malam bersama Mijung terus saja ke bilik Wonwoo . Tak mahu Dongwook dan Rayyan pelik kenapa mereka tidur asing sedangkan sudah bergelar suami isteri .

Klak !

Wonwoo yang duduk di luar balkoni bilik dipandang . Kenapa lelaki yang suka menyakat setiap masa tu tiba-tiba saja senyap ?

Mijung mengorak langkah terus ke katil , mungkin Wonwoo perlukan masa bersendiri ? Dia pun ada hatiㅡ

Krek

Bunyi pintu balkoni bergeser dan dikunci menyapa pendengaran membuatkan Mijung laju memejam rapat matanya .

Terasa tilam empuk itu sedikit tenggelam bila Wonwoo turut membaringkan tubuhnya di sisi Byun Mijung . Sisi wajah Mijung yang berbaring mengiring ke sisi membelakanginya ditilik .

" Sayang , " Bahu Mijung disentuh perlahan . Seperti sebelum ini Mijung hampir saja tersedu tapi sempat ditahan .

" Aku nak bagitahu sesuatu tapi kau dah tidur dulu , " Tubuh direbahkan , tubuh kecil si isteri yang dia tahu pura-pura tidur itu dipeluk . Hidung mancungnya yang terkena pada permukaan kulit leher Mijung membuatkan gadis ini hampir sakit jantung .

" Entah kenapa aku rasa kau lebih beruntung bersama Mark , dari kehidupan yang lepas sampai sekarang . Dia setia bersama kau . Sedangkan aku hanya datangkan bala dalam hidup kau . " Dalam diam Mijung mengetap bibir terasa sedikit kesal .

Salah dia ke buat Wonwoo sendu malam-malam buta ni ?

" Kau percaya kalau aku cakap langit atas dan dunia bawah pun boleh berperang sama macam dunia manusia ? " Jarinya bermain di pipi isterinya .

" Kalau hari tu tiba , aku nak kau tunggu . "

" Tunggu aku pulang semula ke pangkuan kau . "

Waktu ini , Mijung sedar . Diaㅡ tak mahu ditinggalkan . Ini perasaan yang Mijung di kehidupan lalu sisakan untuk dia . Takkan dapat bencikan Jeon Wonwoo macam mana pun dia buat .

Seakan sumpahan untuk Mijung si hati batu .

+

+

+

Wonwoo tersengih bila terasa kepalanya dibelai lembut oleh sepasang tangan .

" Mijungㅡ "

Annoying Neighbour p1+p2 | JWW [ C ]Where stories live. Discover now