𝐅𝐚𝐥𝐥𝐢𝐧' 𝐅𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫 ᵗʷᵉⁿᵗʸ⁻ᵗʷᵒ

224 39 14
                                    

|𝐖𝐄'𝐑𝐄 𝐇𝐄𝐑𝐄 𝐅𝐎𝐑 𝐘𝐎𝐔|







Jeon Wonwoo mendongak memandang ke arah puncak pintu gerbang menuju ke misinya melalui tujuh peringkat pengadilan .

Dalam kes Jeon Wonwoo yang sudah dilabel bidadara pendosa , peringkat pengadilannya sangat berlainan daripada pengadilan manusia biasa sebelum mereka dilahirkan semula .

Sudah empat bulan dia di sini , 3 peringkat sudah berjaya dia lalui dengan jayanya . Tapi peringkat yang ke-4 ini sangat mencabar iman sang bidadara Jeon .

" Mijung ! Aku rindu isteri aku ! Aku nak gomol anak aku ! " Jeon Wonwoo mencangkung , rambutnya diremas . Seperti anak yang kehilangan ibunya di mall , Jeon Wonwoo hampir menangis di situ .

Entah kenapa 4 bulan ini terasa lebih lama daripada menanti kelahiran semula Byun Mijung .

" Bangun anjim , tak payah nak merengek rindu anak bini dulu . Ada 4 peringkat lagi ni nak kena lalu . " Si malaikat maut menepuk belakang badan Wonwoo dengan telapak kakinya membuatkan bidadara itu hampir terdorong mencium tanah .

" Kau takda anak bini apa kau tahu !? Kau tak faham oldeu man-ssi .. Hati ini rinduㅡ "

" Senyap . "

Hujung pedangnya didaratkan di bibir Jeon Wonwoo membuatkan bidadara itu meneguk liur . Hampir saja pedang tajam itu membelah bibir seksinya .

Druuㅡ

Tanah yang dipijak mereka mula menghasilkan getaran yang kuat membuatkan mereka hilang keseimbangan lantas berpaut sesama sendiri .

" Jeon's Angel The - I , selamat datang ke peringkat pengadilan Kesetiaan . Di sini , kesetiaan dan pengkhianatan kau pada sang dewa agung akan dibaca .  "

Jeon Wonwoo menggenggam kedua belah tangannya erat .

Setia ? Ya , dia sangat setia menurut arah dan perintah sang dewa agung Lee Joongi . Tapi dek kerana takdir yang menyatukan dia dan Mijung . Hubungan yang sangat dilaknat hukum alam , dia sudah dianggap sebagai pengkhianat langit atas .

Kemungkinan dirinya bakal dihukum sangat besar .

" ㅡ cuba mengabaikan tempoh misi yang telah ditetapkan 3 bulan saja sebagai malaikat pendamping . Menyimpan perasaan terlarang terhadap manusia . Memunculkan diri di hadapan keturunan Byun Mijung tanpa kebenaran dengan identiti sebagai makhluk langit atas dan rasmi dihukum sebagai bidadara pendosa . "

" Jeon's Angel The - I , 2000 tahun seksaan ! "

Tok ! tok ! Tok !

Pemukul kayu dipukul sebanyak tiga kali menandakan sang dewa pengdilan sudah membuat keputusannya .

" Eros , sang dewa cinta . Jujur aku kecewa dengan kau , " Ujarnya sebelum berura-ura berpaling membelakangi Jeon Wonwoo dan Lee Dongwook .

Wonwoo membuntangkan mata saat sekumpulan askar mati berjalan lurus ke arahnya dengan gari di tangan . Dia berundur beberapa tapak ke belakang , menoleh ke arah Dongwook yang sedang giat berfikir dalam .

Annoying Neighbour p1+p2 | JWW [ C ]Where stories live. Discover now