الشخصيات (صغيره ولكن ...)

221K 3K 26
                                    

الشخصيات :
الأبطال : زين :28 عام وهو الابن الأكبر لفاضل السمري ، وسيم بدرجة جذابة ، ذو جسد رياضي وبشرة قمحية ، كل دا لوحده بيخلي نور تحبه وتتمناه من زمان ، والده قام بتزويجه من ابنة عمه وكانت حينها صغيرة وهو كان رافض في الاول تلك الزيجة ..ولكن بعد ذلك سيطرت عليه وحبها من قلبه وعمل المستحيل علشان تحس بيه بس كلام من حولها بيأثر على علاقتها بيه ويا ترى هيحصل ايه ؟؟

فاضل : الوالد ..رجل شارف على الستين ذو قلب لطف ووجه
سمح ومحبوب من الجميع ..

نور : 17 عام ، بنت اخو فاضل الصغير ، يتيمة الأم وماتت والدتها وهي بتلدها ووالدها تولى تربيتها بمفردة ، كان عندها 15 سنة وقت اتزوجت من زين ، وكانت سعيدة جدا لأنها منذ الصغر وهي تعشقه ، وهي دلوعة وجميلة جدا ، ودائما ما يرونها صغيرة ، وعمها يحبها كثيرا ولذلك زوجها لزين ولرغبة اخية قبل الوفاة .. ودائما قلة خبرتها في الحياة تجعلها تنصاع لكلام بنات عمها ...وبذلك تترك لهم المجال في التدخل في شئون حياتها الخاصة ...مما جعل علاقتها بزين ليست علي ما يرام رغم حبها ليه وعايزاه على طول ما يشوفش غيرها ، كانت بتضايق لما بيعرف غيرها وهتتجنن بس تدخل بنات عمها بيأثر فيها جامد وذلك سيتضح في الأحداث..

مريم : اخت زين ، ومولوده بعده عندها 25 عام ، ودائما متحفظة ولا تحب الرجل المسيطر وبتدخل في حياة نور لأنها فاهمة انها اتزوجت صغيرة ولم يكن لها راي حينها ، وانهم كدة غصبوها علي الزواج .. ووجهة نظرها مختلفة تماما ..

سلمي : الابنة الصغري لفاضل وعندها 23 عام ، بتحب نور وهي ايضا بتتدخل في حياتها ، بس مش بمقدار تدخل مريم ..وهي بتعمل داخل السنتر الخاص بيها في احدي النوادي الكبري..

باقي الشخصيات..
حسام : 28 عام ..وهو صديق زين المقرب ويعمل بشركة والد زين ..

معتز : 28 عام ..صديق زين ..ويعمل ضابط شرطة برتبة رائد ..
ميرا : بنت اخت فاضل 21 عام ..

مالك :17 عام وبيحب نور جدا ..وهو في نفس عمرها ..

ثريا : سيدة طيبة جدا وهي اخت فاضل الصغيرة

منصور : زوج ثريا وبيحبها جدا ...ولكن فيه حاجة دخلت حياته جعلته يتغير معها ...وهنشوفها بعدين ..
باقي الشخصيات لها ادوار مهمة وستتضح فيما بعد ..

((صَغِيرة ولَكِن...))؛؛مكتملة؛؛للكاتبة الهام رفعتWhere stories live. Discover now