BAB 16

4.4K 110 2
                                    

MENJELANG malamnya Amani, Alia, Kyra dan Nazrief pun bersiap untuk ke fashion show seperti yang dijanjikan.

"Mana Kyra ni?" Tanya Nazrief sendirian apabila isterinya masih tak muncul muncul. Amani dan Alia pula sudah menunggu di dalam kereta.

Setahunya isterinya itu jenis yang tak bersiap lama lama. Tadi pun dia tengok Kyra sudah siap sepenuhnya tapi bila dia sudah turun ke bawah, Kyra pula lambat.

5 minit kemudian

"Hai! Sorry lambat." Tegur Kyra. Dia tergesa gesa memakai kasut dan bergerak ke kereta.

"Kenapa lambat sangat sayang?" Tanya Nazrief risau sambil menggenggam tangan isterinya.

"Tadi masa dah siap tadi Kyra terjatuh sebab ada air dekat lantai. Lepastu, Kyra pergi tukar baju sebab basah. Nasib ada baju spare." Terang Kyra sebab dirinya terlambat.

"Air dekat lantai? Kyra okay tak? Ada sakit dekat mana mana?" Tanya Nazrief dengan muka risau. Tubuh badan isterinya ditilik atas hingga bawah mencari sebarang luka atau calar.

Kyra tergelak apabila melihat muka Nazrief yang cuak. Amani dan Alia mencebikkan bibir melihat adegan mesra Nazrief dan Kyra dari dalam kereta.

"Tak ada lah abang." Balas Kyra sambil mencuit hidung Nazrief manja.

"Mmm... Kalau macam tu jom lah kita gerak." Ajak Nazrief setelah memastikan Kyra tidak tercedera.

"Jom."

Mereka sampai di situ lebih kurang pada pukul 10 malam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka sampai di situ lebih kurang pada pukul 10 malam. Mereka segera mengambil tempat duduk di bahagian yang sudah disediakan khas oleh mereka.

Kyra melihat ke atas pentas dengan penuh minat. Dia memang dari kecil minat dalam bidang modelling tapi demi menolong papa di office dibatalkan saja niatnya itu. Sekarang dia sudah menjadi isteri sepenuh masa, tak tahulah boleh dapat ke tak peluang beraksi di atas pentas begitu.

"Kyra minat ke?" Tanya Amani padahal dia sudah tahu minat Kyra yang sedari kecil itu. Masakan tidak, dia dan Kyra boleh dikatakan rapat juga dulu.

"Apa salahnya kalau Kyra minat." Jawab Kyra dingin. Sejak dari kakaknya itu tinggal serumah dengannya dia sudah renggang dengan Amani. Entah kenapa dia rasa kakaknya itu seakan berdendam dengannya. Cuma dia tak tahu apakah itu.

"Layak ke Kyra nak jadi model?" Amani tergelak kecil di akhir pertanyaan nya seakan akan merendah rendahkan Kyra.

Alia tergelak kecil apabila mendengar Amani mengutuk Kyra.

Nazrief pula menutup mulut menahan gelak. Dia cuma menganggap itu gurauan tapi tidak bagi Kyra. Cemberut sudah mukanya mendengar kata kata Amani sebentar tadi.

"Tak payah lah nak tutup tutup mulut tu gelak je lah." Balas Kyra kepada Nazrief. Suaminya itu pun satu, ada ke patut dia pun join sekali bahan Kyra.

©𝐓𝐀𝐊𝐃𝐈𝐑𝐊𝐔 𝐃𝐄𝐍𝐆𝐀𝐍𝐌𝐔Where stories live. Discover now