FM 01

11.3K 262 9
                                    

START WRITE : 15 November 2019
END WRITE : 05 February 2020

[Kisah ini hanya hiburan semata2 tiada kaitan dengan yang masih hidup atau yang sudah tiada. Ini sekadar hiburan kupi2 petang. Jika ada kesalahan tatabhasa dan singkatan bahasa saya minta maaf. Kisah ini ditulis dari imaginasi saya dan keadaan sekeliling saya. AMARAN KERAS DAN BERAT KEPADA SESIAPA YANG SUKA MENCIPLAKKN HASIK TULISAN DAN IDEA PENULIS2 SEPERTI KAMI! JGN SUKA CIPLAKKAN HASIL KERJA ORANG KALAU MAHU USAHA SENDIRI. Jika ada ketidaksempurnaan susunan cerita sila komen atau pm terus. Like dan Vote sekali supya senang saya update next scene dan next stories lagi]

Kisah ini berkisar tentang seorang gadis fighter dan seorang lelaki mafia. Dua dunia yang berbeza dan jalan cerita yang hampir sama cuma sedikit berbeza.

Kisah ini bkisar ttg seorang fighter perempuan dan seorang mafia lelaki. Di mana mereka berjumpa di sebuah pgdhn di mana seorang gadis fighter membantu kawan2nya yang di belasah oleh salah satu anak kumpulan mafia yang terkenal di bandar Kinhara itu. Dari situ lah prtemuanpertama mrk berdua ttpi bkn prtmuan sweet tp pertempuran.

Elvera Xavier Roberto seorang gadis fighter yang lasak dan spt gaya lelaki. Nama samaran gadis ini ialah Eve. Dia sangkakn yang dia anak yg tiada family pada hakikat dia mrupakn pewaris tunggal anak ketua mafia int. dan familynya menetap di Europe. Pada tahun ini Eve berumur 20 tahun.

Alberto Phabian seorang Mafia top one di Asia. Nama gelaran yang menjadi perbualan semua orang ialah Beto. Seorang lelaki yang tegas, jika orang itu bsalah ttp salah dan tidak akan bersikap bprikemnusiaan sedikit pun, seorang CEO syarikat pnyeludupn senjata api dan pmbkal senjata api ke sluruh dunia. Tua empat thun dari Eve ialah 24 tahun.

"Kenapa boleh tumpas lagi?" Kata Samuel Richard kepada beberapa kelompok lelaki yang merupakan orang bawahannya.

"Kami minta maaf boss!" Kata semu lelaki tersebut dengan serentak menunduk tanda hormat kepada Sam.

"Kalau Tuan Georgie tahu hal ini memang nahas la kamu semua!" Geram Sam sambil menghentak meja yang ada dihadapannya itu.

"Aku tidak setuah mereka yang mempunyai sebuah keluarga yang bahagia. Ini kali kedua aku mengucapkan hal yang terlalu sukar untuk aku dapat sebenarnya. First and last aku fikir dan sebut hal ini." Ucap Eve hampa sambil berdiri di atas tembok jambatan highway.

Di sebuah bungalow yang bak istana di raja besarnya yang mempunyai tiga tingkat tingginya. Terlihat seorang yang agak besar tegap dan tinggi sedang berdiri membelakang sekumpulan lelaki berkot hitam yang sedang melutut di lantai dengan wajah yang tertunduk lemah.

"Aku rasa ini sudah masuk ke berapa kali sudah kamu tumpas di tangan orang yang sama?!" Bentak Roberto Georgie geram.

Semua orang2nya yang melutut di lantai ketakutan malah badan mereka menggigil ketakutan melihat dan mendengar suara amarah tuan besar mereka.

Roberto Georgie ialah seorng ketua Mafia paling tknal dan dgeruni di Europe dan Int. tiada polis atau pihak bkuasa yg mmpu mghlng Roberto dalam hal2 pniagaan seludup dan mbkal senjata dan bom juga Roberto menjual spare part knderaan secara haram dan langgar prturan kerajaan telah tetapkan.

"Aku mahu lepas ini kamu kena berhati2 dan aku mahu bisnes kita berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan!" Arah Roberto tegas.

Mereka pun bersurai. Pada masa yang sama masuk dua orang lelaki ke dalam bilik pejabat tersebut dengan lengkap berkot hitam seperti (tuksedo mat saleh ), tampan, kulit putih langsat dan tinggi.

"Daddy still the same problem?" Tanya salah satu lelaki tersebut.

Mike Addam ialah anak pertama isteri kedua daddy Eve dan anak kedua dari isteri kedua daddy Eve ialah James Scout. Eve mempunyai dua orang abang tiri dan mumy tiri.

Mike Addam atau nama panggilan oleh family ialah Mike. Berumur 26 tahun dan seorang pengurus syarikat bahagian penyeludupan senjata untuk setiap anak syarikat di bawah syarikat daddy mereka itu.

James Scout atau nama panggilan oleh family ialah James. Berumur 25 tahun dan seorang pengurus kedua bahagian menjual spare part import export kenderaan secara haram dan tanpa tax atau cukai dikenakan.

"Yes! Daddy want to know who is the 'Black Rose' yang selalu dia tinggalkan seleps membelasah semua orang2 kita tapi yang bikin menghairankan tiada satu pun kumpulan mafia yang menamakan group mereka dengan Black Roses itu?! Daddy want to know who is the human!" Bentak Roberto dengan geram.

Setahun kemudian tiada lagi khabar berita tentang kekacauan yang terjadi dalam perjalanan bisnes Roberto Georgie. Akn tetapi wujud lagi satu masalah iaitu kewujudan seseorang yang bakal mengegarkan dunia Mafia.

"Eve Good night!" Ucap Elly kepada Eve sebelum berlalu balik dari cafe Eve.

"Elly kau balik dengan dorang Haikal kah?" Tany Eve kepada Elly sebelum startkan enjin motorbikenya.

"Yups Eve aku balik ikut dorang ramai juga dorang berenam kami." Kata Elly lagi.

"Okay take care beb."kata Eve kepada Elly.

Eve stay sekejap bervape sambil duduk atas motorbikenya santai menikmati keindahan bintang di langit dan kesegaran udara malam ketika itu.

Baru Eve pun bergerak balik. Terdetik hati Eve untuk short cut di lorong blok belakang bangunan cafenya dan tiba2 mendengar suara orang berteriak kesakitan dan bunyi das tembakan.

Eve pun melihat dan terkejut apabila melihat Elly di rangkul dengan kasar oleh seorang lelaki yang berbadan tegap dan tinggi. Eve terus turun dari motorbikenya dan berlari laju ke arah lorong gelap tersebut sambil menutup separuh mukanya.

Eve terus membelasah satu persatu lelaki yang membelasah dan berkasar dengan kawan2nya dengan skill muay thai ongbak yang pernah di pelajarinya dahulu semasa stay di Thailand lama.

Pada masa yang sama datang seorang lelaki yang merupakan anak kedua Ketua Mafia Int. iaitu James terus mencuba menendang Eve tetapi Eve laju menggelak dan terus menendang James sehingga James jatuh tersungkur. Mereka berdua bertarung sehingga lebam2 tangan Eve bertumbuk dengan lelaki yang tinggi dan berbadan tegap itu.

Walaupun susah mau tumpaskan James tapi dengan sekali Ongbak padu dan padat ke atas kedua2 bahu James, James pun tergelupur lemah dan dalam erti kata lain kalah dalam pertempuran yang sengit.

Eve pun membawa lari kawan2nya dan balik semula ke cafe miliknya. Eve menyuruh mereka stay kejap sementara Eve berkawal di tingkat atas dengan teropong yang boleh zoom yang jauh jadi dekat.

Eve melihat kelakuan sekumpulan lelaki yang tercari2 ke mana perginya orang2 yang bekas mereka belasah tadi dengan kejam. Nasib baik motorbike Eve, Eve letak di lorong yang selamat dan tiada ganguan semasa membantu kawan2nya tadi.

Sehingga keesokkan paginya, Eve dan kawan2nya tertidur di cafe milik Eve dan Eve membuat keputusan untuk closed cafe hari ni dan Eve terus menghantar beberapa kawannya ke hospital walaupun semalam sudah di rawat di pejabat cafenya.

(1068 words is de start)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now