FM - 03

4.5K 200 8
                                    

Beto dan adik kembarnya sedang berjalan di sebuah kawasan jagaan mereka terkejut apabila melihat seseorang yang Beto amat kenali yang telah menumpaskannya itu hari.

Mereka bertiga berdiri sembunyi di balik tiang besar yang ada di lorong bangunan tersebut. Mereka melihat dengan teliti sosok tubuh yang berlawan tersebut.

"Dia lah yang kawan abang bergaduh itu hari." Kata Beto kepada adik kembarnya.

"Laaa kecil2 begitu pun abang boleh teruk kena belasah?" Tanya Jazz pula.

"Jom kita agak dia. Adik tak sabar nak test apa skill yang dia ada. Lama sudah adik tidak persembahkan skill yang lama sudah tersimpan." Kata Jason pula.

Mereka bertiga menggagak Eve berjalan di lorong sebelah bangunan tersebut dengan motorbikenya. Mereka bertiga pun berdiri di tengah2 jalan di lorong tersebut sambil menghalang jaln Eve.

Eve yang menutup mukanya separuh, bertopi hitam, berbaju tshirt hitam berjaket kulit motorbike hitam, berkasut boots coklat kain dan rambut dreadlock kecil2 hijau gloss. Rambut Eve pendek macam lelaki cuma drealock tu yang panjang paras bawah ketiak menampakkan dia seperti lelaki dengan badan2 yang tegap dan fit itu.

Eve memberhentikan Motorbikenya dan melihat kelibat tiga orang lelaki tersebut. Eve turun dari motornya sambil meneliti satu persatu wajah di hadapannya itu. Eve tersenyum dalam penutup mukanya di mana dia kenal dua lelaki yang di hadapannya tetapi bukan Beto malah dua kembar tersebut.

Eve tahu si kembar  tidak berapa kenal sudah dengannya kerana sudah dekat berapa tahun mereka tidak bercontact malah berjumpa.

"Kau akan mati sebab kau cederakan abang kami. Pay back time!" Teriak Jazz serentak dengan Jason kembarnya itu.

Mereka bertiga menyerang Eve dengan sepantas kilat Eve menggelak dan hanya menolak satu persatu kerana tidak mahu berlawan lagi pula mereka bukan lawan Eve.

"Kenapa kau menggelak sial! Lawan lah balik" teriak marah Beto kepada Eve ketika itu.

"Kamu bukan lawan aku! Kamu seperti ayam turkey yang salah alamat mahu bertandang ke arah aku!" Kata Eve slumber kepada Beto, Jazz dan Jason.

"Ayam turkey?" Kata Jazz dan Kason serentak berpandangan antara sama lain.

Mereka lupa sudah ayat yang selalu Eve gunakan masa study dulu 'Ayam Turkey' kalau masa bertarung/bergaduh dulu.

Eve terus membuka langkah untuk start bertempur dengan tiga manusia di hadapannya ketika itu. Mereka bertiga menyerang semula dan Eve memukul, membelasah, menendang dan menibai sehingga lemah dan berluka2.

Tanpa melenggahkan masa Beto terus menyerang dan tetiba mask penutup muka Eve terbuka kerana terkena pisau rambo yang di halakan ke arah Eve semasa Eve berlawan dengan Beto.

Si kembar terkejut dan menggosok2 mata masing2 kerana apa mereka terkejut mereka berlawan dengan seorang gadis yang mereka berfikir itu lelaki padahal seorang gadis.

"Ayam turkey! Bagus kau balik lah tanam jagung!" Kata Eve sambil ketawa jahat dekat si kembar dan Beto abang sulung mereka.

"Kau fikir kami ayam turkey kah?! Sial kau perempuan!" Kata Beto menahan marah kerana di kalahkan lagi sekali dengan gadis tersebut.

"Kejap ayam turkey?" Kata Jazz sambil memandang kembarnya tertanya2.

"Ayam turkey makin sihat kamu dua sekarang kan? Apa kamu makan? Kalau dulu sebiji ayam turkey tiada ubat HAHAHAHA (ketawa jahat)." Kata Eve sambil ketawa nyaring.

Si kembar berfikir lama sudah mereka tidak dengar ayam turkey malah hanya satu orang sahaja yang memanggil mereka ayam turkey tapi tidak mungkin kerana orang yang kenal itu  jauh beza dengan orang di hadapan mereka.

Fighter vs Mafia (Complete)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora