FM - 06

3.4K 150 3
                                    

Perlahan2 Clan Xavier bangkit di mana hampir separuh group mafia pelbagai wilayah Clan Xavier tumpaskan dan merampas takhta wilayah mereka. Eve meluaskan jajahannya sehingga berjumpa dengan clan Beto di mana semasa perjumpaan itu Beto dan Si kembar tidak dapat mengenali Eve ketika itu kerana Eve memakai hoodie hitam, selur hitam slack slim, boots hitam bertali dan hoodie yang menutup muka kecuali kelihatan mulut Eve yang samar2 dari penglihatan mereka ketika itu.

"Aku dengar2 hampir separuh wilayah mafia di Borneo dan Asia ini kamu jajah dan takluk. Kamu dari clan mana?" Tanya Beto dengan tegas.

"Xavier Clan!" Kata salah satu orang2 bawahan Eve.

"Xavier Clan bukan sudah lama hilang dan menjadi sejarah lama dalam dunia gelap mafia dan lagi satu tiada waris dari hasil perkahwinan ketua mafia Georgie dan ketua mafia top 1 Xavier." Kata Jazz pula.

Eve berjalan perlahan2 ke hadapan orang2 bawahannya sambil tangan masuk ke dalam poket hoodie hitamnya. Mereka melihat hanya senyuman jahat di sebalik hoodie tersebut.

"Aku merupakan satu2nya waris tunggal Xavier Clan." Kata Eve sambil membuka hoodienya berserta senyuman jahatnya yang selalu di nampak oleh ayam turkey suatu ketika dahulu.

"Vera??" Kata si kembar serentak dan terkejut.

"Yes I'm the only child and satu2nya waris tunggal untuk clan mendiang mum aku. Aku baru tahu yang aku mempunyai keluarga dan aku terkejut juga yang aku anak ketua mafia top 1 dahulu tetapi tenggelam hilang dari sejarah alam mafia." Kata Eve sambil senyum manis.

"Bukan nama kau only Elvera X.R?" Tanya Jason tertanya2.

"Yup but for the full name is Elvera Xavier Roberto." Ucap Eve lagi.

Panik si kembar dan Beto ketika itu kerana mereka menyangkakan sejarah hilangnya clan Xavier itu kerana tiada waris untuk menaikkan semual maruah clan tersebut ternyata Xavier Clan itu mempunyai waris tunggal dan telah di sembunyikan di rumah agam untuk keselamatan dari di bunuh oleh mafia2 seluruh wilayah.

"Apa kau mahu dari kami Vera?" Tanya Jazz lagi.

"Aku kira mahu takluk wilayah kamu tapi memandangkan aku hormat dengan mummy Cate dan Daddy Oscar so aku ambil keputusan aku tidak akan takluk malah aku mahu bergabung dengan clan kamu. Can i?" Kata Eve lagi sambil menampakkan gg taring semasa dia tersenyum manis itu.

Beto seperti tertikam oleh senyuman manis dari Eve ketika itu. Si kembar pula yang membuat keputusan untuk membenarkan Eve bergabung dengan mereka seperti partner in crime sama seperti masa study dulu2. Beto hanya terdiam dan mengikut sahaja keputusan adik kembarnya itu kerana kalau dibantah pun gerenti mummy dan daddy mereka directly agree kerana Eve merupakan anak angkat perempuan paling disayangi oleh parents mereka semasa dia stay study di overseas.

Eve terus mengambai bahu kedua2 adik kembar Beto dan mereka berjalan ke bangunan sebelah iaitu cafenya untuk lepak bercerita kenapa? mengapa? bagaimana? Eve boleh dijumpai. Beto hanya mengikut adik2 kembarnya dan gadis idaman dalam hatinya Eve.

Sesampai di cafe Eve membawa mereka naik ke rooftop cafenya yang open view bandar yang cantik jika petang hari. Rex menghantar minuman dan makanan ke tingkat atas bangunan cafe mereka manakala orang2 bawahan Eve sudah balik semula ke rumah istana atau markas cuma tinggal dua pengawal peribadi Eve sahaja yang tinggal untuk menggawasi dan melindungi Young Miss mereka saat itu.

Beto hanya melihat sahaja reaksi Eve dari setiap sudut dan segi seperti perbualan, percakapan, body language, riak wajah, gelak tawa, bibir, mata dan kemesraan Eve dengan adik2 kembarnya ketika itu.

Jazz yang terpandang melihat abang sulungnya yang tepat memandang sahabat baik mereka Eve terus menyigung tangan kiri kembarnya Jason dan Jason terus signal Eve tentang pandangan termenung Beto kepadanya.

Fighter vs Mafia (Complete)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن