FM - 25

2.4K 117 0
                                    

Rio, Oscar family tidak tahu akan kepulangan Eve ke Borneo ketika itu. Eve berjalan2 di kawasan bandar tetapi bertutup dengan hoodie hitam dan mask muka separuh supaya tiada satu orang pun menggenalinya kerana kawasan dan clan jajahannya ketika itu berada di setiap sudut kawasan bandar.

Eve mendengar lagu menggunakan wireless mp4 nya dan berjalan2 di kawasan bandar tanpa arah tuju. Eve terus berhenti di sebuah cafe yang selalu dia dan tiga beradik stay.

Pada masa yang sama Rio dan tiga beradik masuk ke cafe tersebut dengan muka hampa kecewa dan resah. Mereka duduk di belakang meja tempat port2 mereka dahulu.

Eve tidak perasan pun keberadaan mereka dan duduk bersila fokus main pubgnya.

"Bro aku dengar Sir Nicholas clan Georgie sudah kembali tapi aku ada dengar khabar yang dia balik dengan seorang gadis lawa berambut panjang lurus berwarna hijau light grey gloss, putih melepak, tegap2 dan lawa." Kata Jason kepada Jazz, Rio dan Beto.

"Siapa gadis tu? Macam mana mukanya? Kamu ada nampak kah?" Tanya Rio pula.

"Tiada pula. Lagi pun tu gadis tidak ikut Sir Nicholas balik p bungalow." Kata Jason lagi.

Eve yang terdengar hanya duduk terkaku sahaja. Terus Eve berdiri berlalu keluar dari cafe tersebut tanpa kesedaran dari empat lelaki di meja belakangnya itu.

Setengah jam kemudian phone Beto berbunyi call dari salah seorang ahli clan jajahan mereka tentang perkhabaran pertempuran di antara orang2 clan mereka dengan seorang gadis berhoodie dan rambut panjang lurus.

Mereka pun ke kawasan yang kecemasan itu dan melihat orang2 mereka cedera parah. Mereka berempat melihat dari cara orang2 clan mereka di pukul itu hampir mirip dengan pukulan yang sudah lama mereka tidak lihat.

"Tidak mungkin." Kata Beto sambil melihat tiga lelaki tersebut.

Mereka bertanya kepada orang2 clan mereka yang tercedera parah itu ada yang menggatakan Cik muda besar top mafia leader sudah kembali dan ada pula yang cakap ada yang setaraf dengan leader clan mereka Vera.

Eve pun sampai ke apartmentnya dengan badan yang kepenatan akibat menolong seorang wanita yang diragut dan di ugut beberapa orang kawasan jajahan bawahannya.

Sebulan kemudian semakin sakit telinga Eve apabila melihat dan mendengar khabar yang ahli2 dan orang2 kawasan jajahan clannya bersikap kurang ajar dengan orang awam dan mementingkan diri sendiri.

Eve pun bersiap2 dengan siap menocang kecil2 HD rambutnya yang menampakkan kepala dan kemasnya, anting2 seperti biasa, kasut boots panjang kain warna dark brown bertali brown light, baju long sleeve putih dengan blazer dark brown, seluar slack jeans warna blue black, berkaca mata hitam tangkai silver, dan aksesori tangan yg biasa Eve pakai dan jam tangan polo sebelah kirinya seperti biasa.

Eve drive motor yang baru di belinya direct ke company nya untuk rombakkan besar2an clan dan kawasan jajahannya. Eve sampai d company nya dengan muka yang serius, tegas dan menggerunkan kepada sesiapa yang melihatnya.

Eve masuk ke dalam pejabatnya semua orang2 dan staff di company nya berdiri dan menunduk hormat kepada Eve.

"Aku mahu meeting malam ni semua clan dan kawasan jajahan terlibat sama tepat jam 8 malam di Dewan Hotel Grand Mall 5 star!" Tegas Eve dengan mukanya yang garang dan tiada senyuman itu kepada PA companynya.

Semua yang mendengar hanya menunduk dan ngeri sahaja mereka melihat wajah Cik Muda mereka ketika itu. Eve duduk di kerusi kerjanya sambil membelek semua kertas kerja dan dokumen2 yang perlu dia tanda tangani.

PA Eve whatsapp semua clan dan kawasan jajahan taklukkan bawah clan Xavier yang bahawa meeting menggejut akan diadakan di Dewan Hotel Grand Mall 5 star dengan top mafia Cik Muda Vera tepat jam 8 malam & WAJIB!

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now