FM - 09

2.8K 136 1
                                    

"Vera jom ikut bercuti dengan kami?" Tanya Jazz kepada Eve ketika itu.

"Bercuti di mana? Dengan siapa? Berapa lama? Berapa belanja?" Tanya Eve kepada Jazz sambil sibuk main game di iphonenya.

"Belanja kami tanggung semua kami tanggung sebab kau anak angkat mummy dan daddy kami so kau bawa diri pakaian sahaja." Kata Jason pula.

"Okay. So di mana kita bercuti?" Tanya Eve curious.

"France Paris." Kata Jason lagi.

"Waaa seriously dohh? Best nyaaaa!" Kata Eve ceria serta senyum gembira.

"Kami tahu kau dari dulu mahu sangat kan ke paris. Ingat tak kami pernah janji sama kau yang kami akan tunaikan impian kau ke paris. Tapi kita lost contact dengan kau. But now we tunaikan impian kau dari masa kita study dulu2." Kata Jazz pula.

"Thank you guys! I love you guys!" Kata Eve sambil memeluk kedua2 kembar tersebut.

Beto yang dari tingkat atas hanya memandang tepat ke arah Eve dan adik2 kembarnya. Beto duduk di katilnya sambil memegang dadanya yang sedang berdetak kencang itu saat melihat senyum tawa Eve.

Selesai makan malam Beto lepak di rooftop sambil minum vanilla lattenya. Jazz dan Jason naik ke rooftop untuk main game di phone masing2 tetapi mereka melihat ada abang sulung mereka d atas baru mereka berhasrat mahu turun balik malah di panggil oleh Beto mereka pun naik terus duduk di sofa sebelah abang sulung mereka.

"Jazz aku happy sebab dapat tunaikan impian Vera ke Paris." Kata Jason kepada kembarnya Jazz.

"Yes! Aku pun happy lagi pula kita bertiga sudah pernah berjanjikan akan p sama2 ke paris. Kau nampak kan betapa excitednya Vera bila kita cakap kita pergi bercuti ke Paris." Kata Jazz kepada kembarnya Jason.

Mereka pun bermain tanpa mempedulikan abang sulung mereka yang ada di situ.

Dua hari kemudian mereka berkumpul di halaman rumah sambil menunggu ketibaan Eve. Sepuluh minit kemudian Eve datang dengan backpack nya yang berwarna hijau strip hitam itu.

Semua ternganga melihat pemakaian Eve terutama sekali Beto. Eve menggenakan pakaian tshirt hitam berlogo wolf smoke, seluar jeans pendek paras peha, kasut sneaker coklat dengan stokin pendek paras buku lali warna putih, rambut d ikat tinggi, berkaca mata putih bertangkai gold, beranting2 3 biji di sebelah kiri berantai dan memakai aksesori di tangan kirinya.

Mummy Cate terus menyiku anak sulung lelakinya yang ternganga melihat Eve ketika itu sambil Cate tersenyum melihat gaya anak lelakinya.

Mereka pun naik kereta limo yang memuatkan mereka satu kereta yang luas besar itu untuk di hantar ke airport. Semasa dalam kereta Jazz menutup kaki Eve dengan jaketnya kerana Jazz melihat abangnya yang dari tadi memandang keluar kereta kerana akan terpndang tanpa sengaja ke arah kaki Eve sebab Eve berada di hadapannya duduk ketika dalam limo tersebut.

Sesampai sahaja d airport mereka pun check in masuk ke balai menunggu sebelum masuk ke dalam kapal. Beto memandang keliling di mana menghilangnya adik2 kembarnya dan Eve. Beto berjalan dalam balai menunggu di mana ada outlet2 menjual pelbagai barang.

Beto pun ternampak kelibat adik2 kembarnya yang berdiri depan kedai coklat. Beto menegur malah terkejut melihat Eve yang sedang memegang kolar baju seorang lelaki yang bertutup muka dan berkaca mata hitam.

"Siapa upah kau untuk intip aku!" Kata Eve sambil menggenggam erat kolar baju lelaki tersebut.

"Aku aku tidak akan beritahu kau apa2!" Kata lelaki tersebut separuh takut.

Eve terus menghalakan pistol yang di ambilnya dari sisi kirinya. Kelam kabut terus Beto dan si kembar yang melihatnya.

"Okay2 orang yang upah aku ialah Tuan Roberto Georgie kerana dia mahu tahu perkembangan kau dan mahu tahu keadaan kau selama ini." Kata lelaki tersebut.

"TELL YOUR MASTER DONT EVER DISTURB ME ALSO IF AKU NAMPAK KAU BALIK AKU BUNUH KAU! JANGAN CABAR LIMIT AKU!" Kata Eve sambil menghayun2kan pistol kegemarannya.

Lelaki tersebut lintang pukang berlari ketakutan. Beto yang melihat hairan macam mana boleh Eve terlepas dari mesin penggimbas badan sebelum masuk ke balai menunggu padahal pistol Eve di pinggangnya bergayut.

Mereka pun masuk ke kapal terbang apabila announcement kedengaran di speaker airport. Dekat 4 jam ke France, mereka pun sampai mahu dekat tengah malam. Vera yang masih cergas dan cerah matanya yang membantu menggangkat bagasi masuk ke dalam van pergio yang biasa di sewa oleh family Beto.

Sesampai di apartment mereka masing2 masuk ke dalam bilik untuk berehat dan tidur. Eve masuk sahaja dalam bilik terus menggampai tidur.

Keesokkan paginya Eve orang yang paling awal bangun dan menyediakan sarapan pagi. Tepat jam 7 pagi mereka yang lain bangun dan bersiap. Mereka terkejut dan hairan siapa yang menyediakan sarapan pagi tersebut.

Eve yang baru selesai mandi dan berpakaian itu pun keluar dan hairan melihat keluarga angkatnya yang duduk termenung melihat makanan yang tersedia di atas meja tersebut.

"Vera kau yang masak?" Tanya Jason binggung.

"Iya aku yang masak. Kenapa?" Tanya Eve pula.

"Kau pandai masak kah?" Tanya Beto pula.

"Boleh2 lah kalau setakat masak untuk diri sendiri." Kata Eve lagi.

Mereka pun try rasa makanan yang di masak oleh Eve pagi itu.

"Hmm sedaappnya pandai anak mummy masak tau." Kata Cate selepas merasa makanan spaghetti cheese itu.

"Boleh tahan." Kata Jason pula.

Selesai sahaja mereka makan mereka pun bersiap2 untuk melawat dan berjalan2 ke satu tempat ke tempt yang lain yang menarik di Paris.

Eve lah orang yang paling excited dan Jazz lah orang yang memainkan peranan tukang ambil gambar untuk sahabat mereka itu Eve. Jason dan Jazz akan bertukar2 menjadi tukang ambil gambar mereka semua.

Beto jenis yang tidak suka berselfie dan tidak berapa suka bergambar kecuali mummy atau daddy mereka menyuruh ikut bergambar atau bergambar. Beto lebih suka mendiamkan diri berbanding bercakap banyak seperti adik2 kembarnya itu.

(919 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now