FM - 23

2.3K 120 0
                                    

Mereka memutuskan untuk menghantar semula Lisa ke tempat asalnya di mana permasalahan family Lisa sudah pun selesai beberapa minggu yang lalu. Ayah Lisa pun kecewa dengan tindakan anak perempuan mereka yang mencuba mencederakan menantu abangnya Nicholas.

"Dear are you still angry at me?" Tanya Beto kepada tunangnya sayu.

"Still. Why?" Tanya Eve blur.

"How can you forgive me dear?" Kata Beto sayu.

"Once again you do same perangai i will not forgive you ever! Promise me that?!" Tanya Eve kepada tunangnya dengan muka yang kencang.

"Okay pinky promise dear." Jawab Beto sambil menunjukkan jari manisnya ke arah Eve tunang kesayangannya.

Beberapa minggu kebelakangan ini Beto dan Eve masing2 sibuk dengan clan masing2. Eve menerima sepucuk surat berwarna merah plain. Eve membuka dan membaca apa yang tertulis di dalam surat tersebut tetapi Eve terus menggoyakkan kertas tersebut.

Eve tidak mempedulikan apa yang ditulis dalam kertas tersebut. Start minggu depan Eve sibuk berurusan ke luar negara dengan pihak export dan import barang2 senjata dan spare part yang di niagakan oleh Eve dan Beto.

Akan jarang juga lah Beto berjumpa dengan tunang kesayangannya Eve. Dekat dua bulan lebih Eve tidak dengar khabar tentang tunang kesayangannya. Eve call hp tunangnya tapi tidak menjawab malah hp tersebut mati.

Eve call ayam turkey pun sama sehingga lah Eve call abang sepupunya Rio juga sama tapi hp Rio hidup tapi tidak diangkat.

Mereka merancang agar tidak menganggu Eve dengan urusan perniagaan keluarga kedua2 pihak. Eve tiba2 risau dan pada saat itu juga dia terbang balik dengan jet peribadinya ke borneo.

Eve direct balik ke istana dan melihat kereta sport Rio berparking di garaj istana dengan megahnya. Eve berjalan dengan bunyi besi bootsnya yang kedengaran disetiap sudut istana.

Semua terkejut akan kepulangan cik muda mereka ke borneo pada saat itu.

"Call Rio now." Kata Eve kepada guard di rumahnya itu dengan mukanya yang blur itu.

Rio turun ke ruang utama istana dengan muka seperti menyembunyikan sesuatu.

"Why abang didn't answer my call earlier?" Tanya Eve dengan blur.

"Ohh ermm abang sibuk sikit ada kerja sikit abang buat tadi." Jawab Rio gugup dan gagap.

"Everything okay?" Tanya Eve dengan muka yang binggung.

"Urm all okay." Jawab Rio gugup.

Pada masa yang sama si kembar datang dan mereka tidak tahu pun yang Eve sudah balik dari urusan di luar negara. Jazz datang dan terus memanggil Rio yang berdiri di tengah rumah utama istana dengan panik.

Eve duduk di ruang tamu utama istana tetapi si kembar tidak perasaan akan keberadaan Eve ketika itu yang sedang memerhatikan mereka.

"Weii Rio mahu berpuluh kali Vera call kami dan parents kami. Kau dia ada call? Apa kita mahu explain sama dia if dia balik sini?" Kata Jazz kepada Rio.

Rio hanya mendiamkan diri dan mencuba mengisyaratkan sesuatu agar si kembar tidak melanjutkan lagi percakapan mereka.

"Ko apa hal? Tidak sihat ka? Ahh by the way keadaan abang kami masih belum sedar cuma da stabil sikit da tapi tu la kta doktor dia masih koma." Kata Jazz lagi.

"Stop it!" Kata Rio sedikit emosi.

"Kau ni apa hal?" Tanya Jason pula.

"Siapa koma??" Tanya Eve tiba2.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now