FM - 20

2.5K 128 5
                                    

"Why now you wanna care to me Ahh?! Why NOW!" Bentak Eve.

"Please El. I'm sorry sayang." Rayu Roberto kepada anak gadisnya hampa.

"I already forgive you but i never forgive what have you done to me and mumy long time ago." Kata Eve sayu membelakangkan daddynya.

Daddy dan abang2 tirinya keluar dari wad rawatan Eve dan balik ke bungalow semula. Rio datang melawat dan Eve terus memeluk abang sepupunya itu di pinggang.

Eve menanggis teresak2 supaya Beto tidak nampak yang dia tengah sedih melampau tetapi macam mana pun Beto nampak juga bila Beto ternampk di sebalik cermin dua hala pintu wad rawatan tunangnya itu.

Beto menyandarkan badannya ke dinding bilik wad tunangnya sambil tertunduk sedih.

"Terlalu berat ujian yang dialami oleh dirimu dear. I hope i will be your happiness person always in your life." Bicara Beto dalam hatinya.

Beto turun ke cafe kiosk untuk membelikan makanan dan minuman kesukaan tunangnya. Pelbagai jenis makanan dan minumana serta buah2an yang Beto belikan supaya tunangnya boleh memilih.

Naik Beto semula dan masuk ke wad rawatan tunang kesayangannya. Beto meletakkan barang2 yang dibelinya di ruang tamu wad bilik rawatan tunangnya itu. Beto melihat tunangnya tertidur selepas menanggis kuat tadi semasa memeluk abang sepupunya Eve iaitu Rio.

"I hope will give you happiness always dear." Ucap Beto sambil membelai rambut tunangnya.

Sebenarnya Eve tidak tertidur cuma menutup mata sahaja. Eve mendengar dan mahu saja dia menggejutkan tunangnya ketika itu tapi tidak jadi malah sayu kedengaran ucapan tunangnya kepadanya ketika itu.

Beto duduk menghadap Eve sampai tertidur duduk. Eve membuka matanya perlahan2 dan melihat kesetiaan Beto menemaninya di dalam wad rawatan tersebut. Eve sengaja mengambil gambar Beto sebagai kenangan Beto menjaganya di hospital dan ketika dia sedang sakit.

Eve memandang dan tersenyum memandang Beto sampai Beto terjaga dari lelapnya dan binggung melihat senyuman manis tunang kesayangannya itu.

"Why you here? Why you not go back home ja? Have you eaten?" Tany Eve bertubi2 kepada tunangnya.

"I'm stay because you more important other else. I'm not hungry when my lovely naughty fiancée don't want to eat." Jawab Beto pula.

"Okay then. Did you bring me a food?" Tanya Eve lembut.

Beto pun menyediakan makanan dan minuman untuk tunang kesayangannya dan sedikit makan dan minuman ringan kesukaan tunangnya.

Beto menyuapkan tunangnya nasi ayam penyet dengan mesra dan penuh kasih sayang. Beto melihat akan senyuman manis dan kegembiraan di wajah tunangnya itu seperti butterfly.

Hubungan pertunangan mereka sudah masuk setahun tetapi Eve melihat Beto seperti tidak pernah menampakkan kasih sayangnya terhadap Eve.

"Abang why you like this?" Tanya Eve tenang kepada Beto.

"Why what?" Tanya Beto blur.

"Change." Jawab Eve sepatah.

"Nothing. Why?" Tanya Beto lagi.

"See. You totally change more and more." Kata Eve geram.

"No. I'm still the same person." Kata Beto tegas.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now