FM - 18

2.4K 119 0
                                    

Perhubungan antara Beto dan Eve baru masuk lima bulan tetap kekok kerana masing2 masih malu mahu tunjukkan kemesraan dan kemanjaan yang ada dalam diri masing2.

Tapi setiap perlakuan Beto kepada Eve boleh terlihat kemanjaan Beto terserlah walaupun Eve satu apa pun tiaa menunjukkan atau menyerlahkan kemanjaan atau meminta perhatian Beto.

Beto pun melamar Eve sebagai tunangnya. Pada permulaan Eve tidak bersedia malah di pujuk2 oleh familynya untuk menerima Beto kerana melihat Beto seorang lelaki yang baik, penyayang, tegas dan protective person.

Eve pun menerima dengan hati terbuka. Beto dan Eve pun sah bergelar tunangan dengan bersaksikan semua family masing2.

Tengah Beto meeting dengan semua staf di syarikatnya di call oleh adik kembarnya Jason.

"Abang Vera menggamuk di tingkat lima." Kata Jason kepada abangnya.

Beto yang di tingkat sepuluh keluar dari bilik meeting tanpa kata terus masuk ke lif turun ke tingkat lima. Beto bertanya kenapa? Kepada adiknya. Jason memberitahu yang Eve kena raba2 oleh client dari Russia itu dari tangan sampai ke pinggang Eve.

Terus Eve menendang dan semua pengawal peribadi client tersebut menggacukan pistol ke arahnya. Mr. J tersenyum jahat dan cuba membuat lebih dari itu. Dengan sepantas kilat Eve menembak satu persatu pengawal peribadi Mr.J tersebut. Beto memeluk tunangnya yang tengah marah itu. Beto mengambil pistol di tangn tunangnya dan menghalakan ke arah Mr.J client terpenting syarikatnya yang dari Russia itu.

"Don't ever touch or disturb my lovely fiancee! And for your information contract your company and my company dismissed and cancel. Better you go now before i change my mind." Kata Beto sambil menghalakan pistol ke arah Mr.J.

Mr.J keluar dari bilik tersebut kelam kabut. Beto memusingkan badannya memandang tunangnya yang masih lagi berwajah marah.

Eve terus pergi meninggalkan Beto, Jason san beberapa pengawal di bilik tersebut. Beto mati kata2. Beto yang sudah lama tidak pujuk perempuan berhempas pulas berfikir bagaimana mahu memujuk tunangnya itu.

Beto masuk ke dalam pejabatnya dan melihat Eve duduk bersila dengan muka yang masih marah dan fokus menghadap iphonenya. Beto duduk di sebelah Eve dengan tenang.

"Dear are you okay?" Tanya Beto tenang.

"Why let him go! You know what that monkey doing to me! Ahh!! Seriously fucking shit! Ikut hati memang mati tu monkey oleh aku!! Ishhhh!" Bentak Eve sambil menjeling Beto dengan tajam.

Beto yang melihat perlahan2 menenangkan hati tunangnya yang tengah marak itu.

"Okay2 I'm sorry dear. If they mess around with us again you can kill that guy okay?" Pujuk Beto kepada tunangnya lagi.

"Ermm.." kata Eve lagi dengan muka seriusnya.

"I love you dear." Kata Beto sambil mencium dahi tunangnya lembut.

Merah muka Eve ketika Beto mencium dahinya. Beto tersenyum melihat gaya dan perubahan muka Eve ketika itu.

Beto menyiapkan kertas kerjanya di meja pejabatnya sambil sembunyi2 memandang tunangnya yang sibuk main game itu.

Eve merasakan dia seperti dipandang oleh Beto ketika itu. Eve terus membalas pandangan Beto terhadapnya. Beto tidak senang duduk apabila d tenung oleh tunangnya Eve ketika itu.

Eve memandang sambil tersenyum2 manis menongkat dagunya menggunakan kedua2 tapak tangannya. Makin lama makin merah telinga Beto malu dipandang tunangnya sendiri.

Hampir dekat jam 5 petang Eve stay di pejabat tunangnya. Beto melihat tunangnya sudah tertidur di sofa bilik pejabatnya. Selesai sahaja buat proposal filenya Beto menggejutkan tunangnya perlahan2 dan lembut.

"Dear.. Dearr... wake up. We go eat." Ucap Beto lembut.

Eve yang masih mamai2 itu menggosok kedua2 matanya perlahan dan terus bangun perlahan2 ikut keluar dari pejabat tunangnya itu. Beto memegang lembut tangan kanan tunangnya berjalan beriringgan ke cafe restoran western food yang berdekatan dengan syarikat Beto.

Eve memesan Lasagna Beef, Steak grill dan minuman Avocados Juice. Manakala, Beto pula order Ayam stew tomato sayuran, Chicken Roulade Creamy, dan minumannya Orange Juice.

Sambil2 menunggu Beto sengaja mengambil gmabar tunangnya senyap2 sehingga Eve tersedar dan terus menyambar ip6s+ Beto dan melihat semua gmbar yang diambil tunangnya secara senyap2 tanpa pengetahuan Eve.

Eve terus selfie menggunakan iphone Beto dengan pelbagai reaksi muka. Beto terketawa kecil melihat gaya tunangnya bergambar yang ala2 rock dan ganas itu. Eve pun memberikan phone tunangnya kembali.

Beto bercerita2 dengan tunangnya sama seperti mereka masih berkawan dahulu. Eve seorang gadis yang mudah ketawa, mudah marah tapi susah memaafkan orang.

Beto mengambil gambar Eve yang buat pertama kali senyum manis yang terlalu manis buatnya. Beto terus menjadikan cover wallpaper phonenya.

"Aku p washroom dulu." Kata Eve berlalu ke toilet.

Beto mengambil ip6s tunangnya untuk melihat casing jenis apa kerana dia mahu buat custom casing sweet untuk tunangnya itu. Beto tertekan home button dan terlihat skrin phone tunangnya dan terkejut sejak bila tunangnya ada gambar dia dari belakang yang memegang pistol berlawan dengan kawasan jajahan family Beto clan Nicho.

Gambar tersebut sebelum dia kenal dan jumpa Eve lagi. Time tu yang gambar mungkin adik atau ex tunangnya dan di post ke dalam facebook. Beto tahu yang tunangnya itu memang sudah lama stalk sejak mereka kenal dan berjumpa lagi.

Beto tersenyum gembira dan terus meletakkan semula phone Eve di tempat semula dia ambil tadi. Eve pun duduk dan kakinya tetap bersila walau bagaimana pun.

Mereka pun menjamu selera. Beto melap kotoran di tepi bibir Vera bekas sos steak grill yang di makan Eve. Eve sambung makan kembali sambil merah pipinya malu. Beto tersenyum gembira melihat gaya tunangnya.

Selesai sahaja makan Beto membawa Eve balik ke bungalownya kerana Mumy Cate dan Dady Oscar menyuruh Eve balik tidur di sana.

Sesampai di rumah Eve di sambut riang oleh mumy Cate dengan pelukkan manja. Eve terdiam dan kaku serta air matanya perlahan2 jatuh menggalir ke pipi kerana baru dia dapat rasa pelukkan mesra dan manja seseorang yang bergelar ibu.

"Baby are you okay? Why cry baby?" Tanya Mumy Cate panik.

"Nothing just happy because first time rasa pelukkan manja seseorang bergelar ibu." Kata Eve sambil melap air matanya.

Semua tersenyum dan Mumy Cate memeluk Eve semula.  Mereka duduk bercerita2 d ruang tamu utama rumah sehingga Eve tertidur di peha Mumy Cate.

Cate menyuruh Beto menggantikan duduk di sebelah Eve di mana Eve meletakkan kepalanya di peha Mumy cate ketika itu.

Kepala Eve juga bertukar tempat letak di mana peha Beto menjadi alas kepala Eve ketika itu. Tinggal Si kembar dan Beto bercerita2 di ruang tamu.

Jazz menyuruh abangnya mendukung dan menghantar Eve masuk ke bilik untuk keselesaan Eve tidur. Beto meletakkan Eve di atas katil bilik tamu tersebut dan menyelimuti badan Eve dengan selimut tebal bilik tersebut. Sebelum Beto keluar Beto mencium dahi tunangnya lembut dan perlahan2.

(1059 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now