FM - 15

2.5K 138 0
                                    

Beto explainkan cerita sebenar dengan familynya tentang dia dan Flo. Dan Beto meminta buat masa ini jangan beritahu apa2 dengan Eve tentang penyamaran Beto untuk rapat dengan Flo kerana untuk keselamatan clan mereka juga.

Eve yang sepanjang dua minggu jarang tetap di rumah malar keluar malam ke clubbing untuk releasekan stress kerja dan hatinya yang broken itu.

Hampir setiap malam dua minggu itu juga lah Jason atau Jazz yang akan ambil Eve bawa balik ke rumah istana clan Xavier kerana mabuk teruk.

Rio terus berjumpa dengan Beto dan si kembar. Beto explainkan hal sebenar dan meminta jangan dlu bercakap apa2 dengan Eve kerana kes penyiasatan dan pnyamaran Beto mahu kemuncak sudah. Beto minta masa dalm sebulan dua untuk selesaikan tugas siasatannya.

"Aku mahu bagitahu yang Vera akan ikut aku balik ke Japan sementara waktu kerana aku mahu urus aset2 aku di sana. Mungkin dalam sebulan begitu." Kata Rio kepada tiga beradik tersebut.

"Nampaknya bawa hati la Vera dengan keadaan yang dia tidak tahu apa jadi." Kata Jazz hampa.

Mereka tidak mahu memberitahu Eve perkara sebenarnya kerana Eve lain kalau dia tahu dia akan bunuh immediately tanpa usul periksa atau siasat sedalam2nya kerana hal ini ada kaitan dengan mendiang Madame Donna mumy Eve dan dalang utama ialah Madame Porrina grandma Eve clan Georgie.

Dady Flo berkawan rapat dengan dady Eve dan anak angkat kepada Madame Porrina. Jikalau Eve tahu memang lama sudah Eve bunuh orang yang related atas pembunuhan mendiang mumy nya.

Merindu di hati Beto tuhan saja yang tahu merindu akan crushnya Eve di Japan yang sudah masuk empat bulan tidak menggembalikan dirinya ke Borneo. Rio hanya memberitahu yang Eve tidak bersedia mahu balik ke Borneo kerana ingin membantu studio menari Rio di sana.

"Adik aku minat menari itu lah dia bercadang untuk jadi trainer di sana sementara waktu supaya keadaan di sini reda." Kata Rio sambil menepuk2 bahu Beto ketika itu.

Beto hanya terdiam dan senyum nipis sahaja. Mereka tidak tahu sebenarnya Eve sudah dapat tahu siapa lagi dalang yang terlibat dalam fitnah mendiang mumynya itu. Ikut hati Eve memang Eve mahu bunuh saja tapi Eve menyuruh orang2 nya yang dilantiknya untuk menyiasat sedalam2nya tentang hal itu.

Walaupun Eve jauh di Jepun tapi Eve tahu perkembangan dalang kedua dalam memfitnah mumy dia sehingga mumy Eve mati tanpa bahagia.

Masuk ke lima bulan Eve di sana, Eve senyap2 balik ke Borneo untuk membunuh dalang kedua yang terlibat dalam hal kisah hidup mumynya. Bukan setakat dady Flo malah mumy Flo juga serta Flo sekali Eve bunuh.

Eve menyelinap masuk ke rumah Flo dan membunuh satu persatu orang dalam rumah tersebut termasuk dady, mumy dan terakhir sekali Flo. Selesai membunuh Eve menyuruh dua orang nya yang menyiasat hal tersebut membungkus dan hantar ke clan Georgie dengan nota tulisan merah iaitu 'Maut menjemput orang yang tidak berguna seperti kamu semua!'.'

Eve balik semula ke Japan dengan pesawat peribadinya. Ribut satu Borneo akan kematian clan Gamuda yang tragis itu. Pembunuhan yang tidak dirancang dan penuh dengan ngerinya bukan setakat mati di tembak tapi di siat2 semua anggota badan dengan senjata tumpul.

Mereka tertanya2 siapa yang melakukan hal tersebut. Ada juga mereka terfikir seperti Eve yang melakukannya tapi Eve di Japan tidak akan melakukan hal tersebut.

Rio memberitahu yang minggu depan Eve balik ke Borneo. Eve sakit hati bila Beto tidak memberitahu hal sebenar yang berkait rapat dengan mendiang mumynya. Geram di hati Eve terhadap Beto ketika itu tuhan saja yang tahu mahu saja dia pukul sepak tumbuk Beto.

Eve sampai d airport pun tanpa pengetahuan abang sepupunya. Eve balik ke rumah dengan menunggang motor yang ditinggalkannya di airport garage yang di sewa Eve.

Sesampai Eve di rumah semua orang ada d rumah termasuk tiga beradik tersebut. Semua pekerja di istananya berbaris panjang dan menunduk hormat ke arah Eve. Rio dan tiga beradik tersebut pun terkejut kepulangan tiba2 Eve.

Eve menggacukan pistolnya ke arah abang sepupu dan Beto dengan muka yang serius. Ribut satu rumah dengan tindakan Eve ketika itu.

"Kenapa sembunyikan perkara paling penting dengan aku?! KENAPA?! SEMUA KAMU KOMPLOT TIDAK BAGITAHU AKU HAL SEBENARNYA! ORANG YANG PALING AKU PERCAYA KOMPLOT DENGAN ORANG LAIN SEMBUNYI KAN HAL PENTING ITU!" Kata Eve marah keras sambil menggacukan pistolnya ke arah Rio dan Beto ketika itu.

Mereka semua terdiam dan mencuba mencerna apa yang diperkatakan oleh Eve ketika itu.

"AKU TANYA JAWAB LAHHH! APASAL DIAMMMM!" Bentak marah Eve sambil menembak lantai simen rumahnya.

Rio dan Beto panik dan terkejut dengan tembakkan Eve itu.

"SAMPAI AKU SENDIRI SIASAT DALAM2 HAL TERSEBUT TAPI AKU MEMANG AKAN TETAP BUNUH JUGA! HUTANG DARAH BAYAR DENGAN DARAH ATAU NYAWA!" Teriak Eve lagi.

"Tapi adik semua ahli keluarga clan Gamuda dah mati dan pembunuhnya belum diketahui." Kata Rio sedikit panik.

"BAGUS LAH KALAU SUDAH MATI. CANTIK KAN UKIRAN DAN CORAK PELURU MENUSUK KE BADAN MEREKA?" Tanya Eve sambil senyum jahat.

"Adik yang buat??" Tanya Rio panik dan terkejut.

"MAHU TUNGGU KAMU BERTINDAK LAMBAT LAGI! MAHU MENYAMAR SEGALA BUANG MASA SAJA! ITU BUKAN MAINAN AKU KALAU BUANG MASA!" Kata Eve lagi dengan muka yang serius kejam.

Beto yang melihat Eve ketika itu terkejut dan panik siap menelan air liur lagi dengan tindakan spontaneous Eve menembak tanpa tengok siapa dan di mana dia mahu tembak.

"Ikut hati aku mahu saja aku bunuh orang yang menghalang dendam aku! Lagi satu aku mahu semua orang yang ada kaitan dengan kematian mumy aku MATI di tangan aku atau MATI kerana penyesalan mereka sendiri." Kata Eve lagi.

Eve ketawa kejam dengan kuat dan nyaring serta bergema satu rumah istananya. Rio memeluk adiknya dan mengambil dan membuang pistol di tangan adiknya jauh. Eve semakin tidak terkawal malah menolak dan menendang abangnya dengan kuat.

Turkey cuba membantu malah mereka juga masing2 melekat di dinding kesakitan. Beto dan Eve kini dalam posisi berlawan antara satu sama lain. Beto cuba menggelak semua serangan Eve ketika itu. Beto cuba menenangkan Eve tetapi kekuatan dendam Eve itu yang membuatkan Beto kalah dan terdampar jatuh kesakitan di lantai.

Eve memukul, menumbuk, menendang tanpa henti ke arah Beto. Beto hanya menahan menutup mukanya sahaja. Eve terhenti apabila kepenatan dan berdiri lalu berlalu naik ke bilik dengan ketawa2 dalam tangisnya.

Rio membangunkan Beto yang terbaring di lantai yang habis di belasah oleh adik sepupunya itu di dudukkan di sofa di ruang tamu.

Mereka terkejut tiba2 mendengar suara teriakkan kuat Eve di tingkat atas diikut dengan raungan menanggis. Rio terus berlari laju naik melihat adik sepupunya itu.

Mereka yang di bawa terdiam tanpa bicara. Rio turun setelah sejam menenangkan adiknya yang stress itu. Rio memberikan turkey first aid untuk merawat luka dan lebam di badan Beto ketika itu.

"Call mumy sama dady sini pujuk Vera." Arah Beto kepada dua adik kembarnya.

(1104 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now