FM - 16

2.5K 131 3
                                    

Sudah lama Eve tidak melawat dan menjejakkan kakinya di kelab fighternya. Eve ke club fighternya riuh satu kelab dengan suara dari kawan2 sepasukannya itu.

Eve stay lama sampai petang. Tepat jam 4 Ee balik ke cafe sekejap untuk periksa keadaan cafe dalam beberapa bulan ini sejak ketiadaan dia di Borneo.

Tepat jam menunjukkan jam 6 petang iphone Eve berbunyi nyaring dan kuat call dari Jason.

"Babe emergency kawasan 13!" Kata Jason sebelum panggilan di matikan.

Eve yang mendengar terus menutup mukanya separuh dan pemukul besbol besi di sikut d belakang badannya sambil menunggang motor kawasakinya ke kawasan 13 wilayah jajahan clan Xavier.

Eve melajukan kelajuannya direct ke kawasan 13 di mana kawan2nya dalam kesusahan ketika itu. Sesampi Eve di sana dia melihat turkey dan  Beto serta orang2 bawahannya cedera parah dan kesakitan.

Tanpa buang masa Eve terus berlari laju sambil menghayunkan besbol besinya satu persatu orang2 di kawasan 13 yang ramai itu.

Eve berlawan habisa2an dan bikin tambah sakit hatinya ialah melihat sahabat baiknya Jazz dan Jason cedera parah di kepala dan badan.

Semakin tidak terkawal Eve ketika itu seperti kerasukan malaikat maut sahaja. Eve memukul membelasah dan menembak satu persatu orang2 kawasan 13. Pertempuran Eve seorang diri hampir seratus orang dia tumpaskan dengan seorang diri.

Beto, Jazz dan Jason serta orang2 clan Beto dan Xavier semua terkejut dan kaku melihat perubahan dan perangai ketua mafia terbesar ketika itu.

Marak merah mata Eve sambil ketawa kejam melihat sekeliling orang yang sudah dia tumpaskan. Eve melutut separuh sambil besbol besinya menongkat sedikit badannya untuk keseimbangan.

Eve berjalan perlahan2 seperti zombie mendekati si kembar yang dilihat Eve cedera parah habis2an. Pada masa yang sama Beto pun mendekati adik2 kembarnya sambil melihat keadaan Eve ketika itu.

Belum sempat Beto bertanya Eve sudah jatuh pengsan di pangkuan Beto ketika itu dengan muka badan kepala tangan hampir seluruh anggota badan Eve luka meluka, lebam2 dan bercalar tikaman pisau parang samurai dan pukulan besi kayu. Muka Eve yang penuh dengan darah tidak jelas di pandang oleh mereka yang lain.

Hampir tiga minggu Eve tidak sedarkan diri selepas kejadian pertempuran besar2an antara 13 dan Top Clan Dunia Mafia Xavier.

Bip! Bip! Bip! Lampu kecemasan katil sakit Eve berbunyi dengan kuat sehingga family Beto dan family Eve di suruh keluar dari wad rawatan Eve untuk urusan pemeriksaan pesakit kecemasan.

Setengah jam kemudian doktor dan tiga orang nurse keluar dengan muka yang biasa2 sahaja tidak serius dan serius.

"Okay. Cik Muda Vera dalam keadaan baik dan stabil. Cuma saya terkejut apabila ada orang yang secerdas Cik Muda Vera kerana apa sepatutnya tiga minggu koma tidak sedarkan diri susah mahu berdiri, bergerak malah berlari2. Tapi kali ini pertama kali dalam sejarah kedoktoran saya Cik Muda Vera lah patient paling unik dan misteri dalam valuation saya setakat ini." Terang Doktor pula kepada Rio dan family Beto ketika itu.

Mereka masuk ke dalam wad Eve dan terkejut melihat Eve berdiri di depan cermin yang boleh menampakkan view di seluruh bandar borneo.

"Vera.." panggil Jason dan Jazz serentak.

Eve tidak pandang ke belakang pun.

"Adik..." panggil Rio kepda adik sepupunya lembut.

Eve tetap tidak memandang ke belakang. Mereka hairan kenapa Eve tidak memusingkan belakangnya menghadap mereka semua.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now