FM - 08

2.8K 151 3
                                    

"Robert i want to ask you something important." Kata Grandpa kepada anak lelakinya Roberto.

"What it's pa?" Kata Roberto binggung.

"Before Donna die did Donna tell you that you have child?" Tanya Sor Nicholas kepada anak lelakinya Roberto.

"Nope. But all the Donna family said that we don't have anak after we divorce." Jawab Roberto lagi.

"Ohh okay. I miss my old daughter in law." Kata Sir Nicholas sebelum keluar dari bilik pejabat anak lelakinya.

Roberto terdiam sejenak dan terus terkenang kisah lalunya bersama bekas isteri pertamanya Donna. Penyesalan Roberto kepada bekas isteri pertamanya masih belum dilupainya malah selapas tiga tahu berkahwin dengan isteri barunya baru Roberto tahu yang mamanya sengaja buat dan reka fitnah terhadap bekas isteri pertamanya.

Bila Roberto mahu mengambil semula isteri pertamanya dia kecewa dan hampa bila Donna isteri pertamanya sudah lama mati dua tahun lepas. Dan dia diberitahu mereka tidak di kurniai anak satu orang pun.

Roberto terus tersedar dari lamunan kisah lampaunya dan terus tertanya2 siapa sebenarnya yang menggakun Donna itu 'mum' kepada orang yang bekas ceroboh masuk ke rumah istananya baru2 ini.

Tiga bulan kemudian ada perjumpaan dan mesyuarat besar2an diadakan di Hotel Grand Merdeka 5 star di mana semua wilayah dan kawasan serta ketua2 mafia dan sekutunya di jemput hadir ke perjumpaan penting tersebut.

"Vera did you think your dad can recognize you?" Tanya Jazz kepada sahabatnya.

"I'm pretty sure 'he' will recognize me because I'm the soul reaper for him!" Kata Vera dengan senyuman yang jahat.

Jazz, Jason terkejut melihat pertama kali perubahan reaksi di wajah sahabat mereka itu. Beto yang melihat biasa sahaja kepadanya. Mereka pun jalan serentak bersama2 masuk ke dalam dewan hotel tersebut di mana semua ketua2 dan orang2 mafia sudah berkumpul.

Kerusi sudah di sediakan khas untuk ketua mafia bagi kawasan yang mereka jaga sahaja malah orang2 bawahan berdiri di belakang ketua kawasan.

Eve menyuruh Beto dan si kembar yang masuk dulu dan dia kemudian sahaja yang masuk. Semua melihat clan yang terakhir masuk. Roberto serta dua anaknya hanya memandang meneliti adakah mereka kenali kerana tiada yang berani bangkitkan semula clan Xavier melainkan waris sahaja.

Masing2 duduk dan berpandang antara satu sama lain.

"Hey kenapa belum start lagi bukan kamu kah yang panggil kami semua di sini?!" Marah Ketua mafia garuda sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah Beto.

"Bukan aku yang panggil aku cuma ketua kedua sahaja bagi clan ini. Kejap lagi dia masuk. Sabar lah." Kata Beto dengan muka yang tenang sambil tangan dia bersilang kaki digoyang2.

Semua riuh kerana meeting tersebut belum di mulakan lagi semenjak mereka semua sudah sampai. Setengah jam kemudian Eve pun masuk dengan tangan masuk ke dalam poket hoodie hitam yang di pakainya, selur fit slim, kasut boots hitam kain bertali, hoodie Eve menutup separuh mukanya cuma yang nampak mulutnya sahaja yang sedang makan chewing gum itu.

Eve berjalan dan berhenti di tengah2 dewan di mana kiri kanan berdudukkannya ketua mafia kawasan. Semua memandang Eve dengan tertanya2 dan mencari2 mahu melihat wajah Eve yang tertutup di sebalik hoodie loose tersebut.

"Welcome to our meeting for the first time long ago! Why today i call all of you because i want to take revenge for the people which already kill the queen of Xavier Clan long time ago." Kata Eve dengan suara serak2 basahnya.

"Bukan kau kata dengan kami yang kau tidak akan bunuh kami jika kami memberikan wilayh kami dengan kamu?! Ini fraud!!" Kata ketua mafia samurai.

"Chill.. yes memang aku kata aku tidak akn bunuh kamu tapi berhati2 kamu mungkin akan terbunuh kalau kamu mengkhianati aku dan aku sudah jumpa siapa punca sebenar kematian queen Xavier Clan itu!" Kata Eve lagi sambil berjalan perlahan2 dan berhenti di hadapan clan Georgie iaitu clan dad nya.

Semua terdiam dan memandang tepat ke arah Eve ketika dia berdiri depan clan Georgie ketika itu. 

"Aku mahu tagih hutang dengan kamu. Darah di bayar dengan darah dan nyawa di bayar dengan nyawa." Kata Eve sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah Roberto.

Semua terkejut dan saling berpandangan. Orang2 clan Georgie semua sudah stnd by masing2 memegang kayu besbol dan pistol yang ada di sisi pinggang mereka masing2.

"Who are you? Setahu aku hanya waris Xavier yang sah sahaja yang boleh pegang clan ini. Lagi pun clan Xavier hilang kerana tiada pewaris kuat." Kata Roberto dengan tegas.

Eve terus membuka hoodie yang di pakainya dan Roberto terkejut kerana Eve semirip muka mendiang isterinya Madame Donna. Manakala semua clan terkejut kerana orang yang terkuat dan leader clan Xavier itu sebenarnya perempuan atau gadis bukannya lelaki.

"Aku TUNTUT NYAWA yang kau telah ambil dari Donna Xavier!" Kata Eve dengan muka yang tegas tapi cool.

"Donna..." kata Roberto sayu dan terkejut itu.

"Don't ever call that name in front me! Who are you call that name?! Sedangkan kau telah buang dia dan kau hanya pergunakan dia tp bila dia sudah tiada baru ku mau kisah malh kau tidak sedar yang kau telah termakan fitnah mama kau sendiri darah daging kau sendiri?! Kau fikir aku senang2 mahu maafkan kesalahan yng kau telah buat dekat kami! Aku sudah berjanji yang aku akan tale revenge for him!" Kata Eve mata dibesarkan sedikit dan penuh emosi.

"Kau siapa dengan clan Xavier?" Tanya Roberto lagi dengan perasaan yang tertanya2.

"Aku PEWARIS TUNGGAL XAVIER CLAN anak tunggal kepada Donna Xavier juga satu2nya anak yang telh diselamatkan dan disembunyikan dari berbahaya oleh kaum2 mafia yang tidak berhati perut yang sudah di upah oleh Madame Porrina untuk membunuh aku dan mumy aku! Kau fikir aku bodoh seperti kau! Walaupun mumy aku mati setelah melahirkan aku tapi hutang fitnah sampai mumy aku mati dengan kata2 kamu aku akn tuntut nyawa dibyr nyawa, darah di bayar darah! Aku tidak akan tuntut status sebagai anak kau yang sah atau harta kau sebab aku cukup kaya dari kau! Aku cuma mahu kau dan madame porrina rasa penyesalan yang pernah kamu lakukan terhadap mumy aku dan aku!" Kata Eve lagi dengan muka yang kejam dan menggerunkan itu.

Semua terdiam tanpa kata.

"Kalau kau tidak percaya aku ada keputusan DNA yang mumy aku telah lakukan sebelum dia mati dan ada surat beranak serta beberapa dokumen yang mengesahkan aku anak tunggal Donna Xavier dan aku salah satu ahli keluarga Xavier Clan." Sambung Eve lagi sambil menggeluarkan beberapa salinan dokumen penting dan terus melemparkan ke hadapan Roberto dan dua abang tirinya.

Semua terkejut melihat beraninya Eve melemparkan dokumen di hadapan Roberto top mafia.

"Maybe not today i grab your soul but one day! Aku takkan kotorkan tangan aku dengan membuang masa membunuh kau tapi aku akan buat kau rasa menyesal terutama sekali Madame Porrina! Aku mahu melihat dia mati di depan mata aku!" Kata Eve sambil senyum jahat.

"Jika kau tahu siapa kami sebenarnya kau tidak akan berani punya!" Kata salah satu abang tirinya sambil senyum angkuh.

"Tidak payah mau trip la. Sedangkan rumah istana kamu pun aku boleh pecah masuk apalagi kamu sudah tahu aku siapa sebenarnya di dalam kehidupan lama daddy kamu! Sekali aku kena cabar aku akan buat dan aku tidak akan patah balik! Once you challenge me aku tidak akan pernah berperikemanusiaan sedikit pun dengan kamu! Lagi2 yang telah membuat mumy aku mati!" Kata Eve lagi sambil menghayun2kan pistol yang ada di tangannya.

Semua diam tanpa bicara. Eve memakai semula hoodienya.

"Meeting over and for this time aku lepaskan clan kamu tapi ingat jgn kacau kawasan aku jgn kacau family member aku sekali kau ganggu kau sudah sign kontrak nyawa dengan aku! Boleh dikatakan hell girl contract!" Kata Eve sebelum berlalu keluar dari dewan hotel grand tersebut.

(1247 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now