FM - 04

4K 160 5
                                    

Tiga minggu kemudian Beto baru terjumpa dengan Eve disebabkan adik2 kembarnya ingin meluangkan masa dengan sahabat lama mereka itu.

Mereka bertiga lepak di cafe milik Eve. Rex call bosnya Eve memberitahu yang ada orang mencarinya. Eve pun ke cafe dengan menunggang motorbikenya laju ke cafe.

Sesampai d cafe Eve masuk ke cafe masih lengkap jaket motorbike berserta sarung tangan motorbikenya dan helmet. Eve berdiri d depan kaunter pmbyaran cafenya dengan memberikan stafnya beg sikut hitamnya dan helmet untuk di simpan di loker belakang stafnya berdiri.

Beto terpandang Eve yang membuka helmetnya dan terserlah kelawaan Eve ketika itu di mana senyuman manis yang terpampang di wajah Eve semasa bercerita dan ketawa dengan staf cafenya.

Lamunan Beto terhenti bila phonenya berdering call dari orang2 bawahannya. Jazz dan Jason pun melambai ke arah Eve dan Eve pun ke arah mereka dengan membawa order makanan dan minuman yang mereka pesan tadi.

"Mummy dan daddy rindukan kau. Bila kau mahu ke rumah. Lagi satu kami mahu minta maaf pasal kata2 abang kami tu. Dia tidak tahu pasal diri kau tu lah tu. Jangan kau kecik hati." Kata Jazz kepada sahabat baiknya itu Eve.

"Astgha hati aku memang kecik pun bukan besar sangat. Apa kes jo. HAHAHAHA." Kata Eve sambil ketawa lucu.

"Sial joo." Kata Jason pula sambil ikut ketawa lucu.

Beto pun duduk semula menyertai adik2 kembarnya dan Eve.

"Aku minta maaf pasal itu hari. Lagi pula aku tidak tahu kau tiada mak bapa sudah." Kata Beto kepada Eve.

"Lek lahh.. Perkara biasa dalam hidup aku. You lucky bro have parents not like us. We don't have parents but we have each other here." Kata Eve sambil senyum ceria.

Sedang syok2 mereka bercerita phone Beto berbunyi call dari orang2nya. Beto pun berlalu pergi tergesa2.

"Adik abang gerak dulu. Ada masalah di kawasan." Kata Beto kepada adik2 kembarnya sebelum berlalu pergi.

Jazz dan Jason terpingga2 dan anggukkan kepala sahaja. Mereka bertiga kembali bercerita sehingga cafe Eve tutup. Si kembar membawa Eve lepak di rumah mereka pada malam itu. Eve hanya mengiyakan sahaja dan mengikut dari belakang kereta sports Jazz.

Parents si kembar gembira bila melihat kelibat Eve pada malam itu.

"Tidur sini ya my dear? Lama da tak spend time sama mummy dan daddy sama seperti dulu." Pujuk Cate kepada Eve.

Eve tidak dapat menolak kerana dia pun sebenarnya rindukan kedua orang tua tersebut walaupun mereka bukan darah daging kandung Eve.

Eve dengan si kembar masih lagi melepak di rooftop bungalow si kembar manakala parents si kembar sudah masuk tidur kerana esok mereka kena attend meeting.

Tengah syok2 lepak Beto balik dengan keadaan yang kusut sedikit di mana baju long sleevenya di lipat sampai ke siku, butang yang ada di bahagian kolar tercabut dan terbuka sehingga terdedah sedikit dada bidang Beto dan rambut Beto serabut dan berpeluh.

Eve yang memandang terus menjeling sepertu tiada apa2 perasaan. Kalau perempuan lain yang memandang gerenti sudah dekat tidak pun dorang terus tergedik2 dekat Beto ketika itu.

Beto berlalu pergi terus naik ke biliknya untuk membersihkan badannya.

"Macho pula aku tengok abang kamu J J." Kata Eve sambil membuat suara dan gaya seperti kucing (ggrrrrhh).

"Ngam juga lah kau suka sama abang kami lagi pula lama sudah abang kami single mingle tu lepas dia putus cinta three years ago." Kata Jason pula.

"Tapi aku tidak suka lah sombong pastu trip macho cool semua la yang negatif sama dia tapi walaupun begitu aku suka bad boy style. HAHAHAHA." Kata Eve sambil ketawa gembira.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now