FM - 05

3.5K 152 1
                                    

Dua minggu juga lah Eve stay di rawat di rumah bungalow keluarga Si kembar dan Beto. Mereka terhutan budi dengan Eve terutama sekali Beto kerana Eve sanggup selamatkan Beto dari tembakan ke atasnya.

Beto tertanya2 apa sebab musabab Eve sanggup mengambil tembakan ke arahnya.

"Apa motif kau sanggup ambil tembakan demi aku?" Tanau Beto tertanya2 kepada Eve.

Si kembar melihat Eve dengan wajah yang tertanya2.

"Aku ambil bukan aku mau berhutan budi dengan kau lagi pula aku tidak mahu mummy Cate dan Daddy Oscar kecewa bila mereka kehilangan anak kesayangan mereka and one more thing i don't want my ayam turkey nangiskan abang kesayangan dorang. So be lucky man because surrounding you love you more than their self." Kata Eve pula.

Semua mereka terdiam tanpa bicara.

"Kenapa senyap? Aku bukan ceritakan kamu cerita sedih. Apa kah?! HAHAHAHA." Kata Eve sambil ketawakan ketiga2 lelaki tersebut dengan wajah masing2 macam ayam berak kapur rasanya.

"Sama2 kasih." Kata Eve sambil senyum paksa kepada Beto.

Eve sengaja kata sama-sama kasih kerana Beto lambat menggucapka terima kasih kerana selamatkan nyawanya. Jazz dan Jason tersenyum gembira melihat telatah sahabat baik @ adik perempuan angkat mereka itu.

Beberapa hari kemudian Eve pun kembali bekerja menggurus cafenya yang sudah hampir beberapa minggu dia tidak datangi.

Tepat jam 10 malam staf2nya semua sudah balik manakala Eve lepak ke tembok jambatan highway yang dibawah jambatan tersebut laut dalam. Pada masa yang sama Eve seperti merasakan ada orang yang memerhatikannya sejak beberapa bulan ini cuma apabila di pandang oleh Eve ke arah yang dirasakan dia diperhatikan malah tiada kosong.

Eve sengaja lepak di tembok jambatan tersebut kerana dia mahu tahu siapa yang mengekorinya dan memerhatikannya sejak beberapa bulan ini.

Tetapi kali ini juga Eve tidak dapat tahu siapa yang memerhatikannya dan Eve malas sudah mau kisah juga malas mahu ambil tahu.

Keesokkan harinya, Eve tidak ke cafenya malah dia stay rest di rumah agam dan spend time kan masanya dengan Momo malahan ada acara di rumah agam sempena menyambut hari kanak2 sedunia.

Eve sibuk menggatur aktiviti dan penyediaan makanan dan minuman untuk semua peserta iaitu anak2 yatim dan tenaga pengajar dan ibu bapa yang sudah pernah mengambil anak angkat di rumah agam tersebut.

Eve melihat curiga apabila Momo seperti berjumpa dan bercakap dengan seseorang yang lengkap berkot hitam berlapis baju long-sleeve putih, berkaca mata hitam, bertali leher, berkasut kulit hitam dan earphone bluetooth di telinga kanannya yang berwayar hitam hanya di pandang tanpa lepas oleh Eve ketika itu.

Eve melihat Momo seperti mendapat sebuah bungkusan berwarna coklat sederhana besar seperti saiz sebuah kotak kasut. Momo pun masuk semula ke rumah agam selepas mendapat bungkusan tersebut.

Pada masa yang sama lelaki yang berkot hitam itu memandang tepat ke arah Eve sebelum masuk ke kereta Limousine nya. Kening sebelah kanan Eve ternaik sedikit dan blur buat seketika.m serta tertanya2 apa kes orang tersebut melihatnya dengan tajam.

Tepat jam 4 petang majlis hari kanak2 sedunia tamat dan semua pembersihan siap dan habis Momo terus memanggil Eve masuk ke bilik pejabatnya apabila melihat Eve duduk berehat sambil bergurau senda dengan anak2 yatim yang lain.

Momo dan Eve pun duduk serentak dan berhadapan. Momo terus menghulurkan kotak yang dinampaknya Eve tadi kepadanya. Eve kehairanan malah tertanya2.

"What is this Momo?" Tanya Eve kepada mama angkatnya tetapi tidak membuka kotak tersebut.

"Before Vera open that box please accept the truth and please don't angry." Kata Momo tenang kepada Eve.

Eve hanya memandang Momo dengan penuh tanda tanya malah tidak lagi menyentuh atau membuka kotak tersebut.

"Who they? Why this box Momo give me? What they want to you Momo?" Tanya Eve bertubi2.

Momo hanya mendiamkan diri malah tersenyum manis memandang Eve. Eve pun menarik kotak tersebut dan perlahan2 membuka kotak tersebut. Eve mengambil satu persatu kertas, gambar dan terakhir sekali seutas rantai dan buah rantai berbentuk love Eve buka dan melihat ada gambar dan surat di dalamnya.

Eve mengambil dan membaca surat tersebut dan terdiam seketika sambil tangannya lemah dan terhempas di meja pejabat Momo.

"Who am i? Did you know who am i actually Momo? Who are you Momo to me? Why they sent me here? Who is my parents actually? Where are they now Momo?" Tanya Eve bertubi2 dengan riak wajah yang teramat serius.

"I'm sorry Young Miss about your status. You are actually anak tunggal Madame Donna Xavier Ketua Mafia Xavier pertama paling terkuat di seluruh dunia tetapi telah lama hilang di telan masa kerana kematian Madame
Donna semasa melahirkan Young Miss ke dunia. Madame Donna juga yang amanahkan kami/family untuk hantar Young Miss here untuk keselamatan Young Miss dari dikejar dan dicari oleh mafia2 yang telah di tugaskan untuk membunuh Young Miss dan Madame Donna." Terang Momo lagi.

"My mum died masa lahirkan aku so where is my dad?" Tanya Eve lagi.

"Your dad and your mum actually da divorce before Young Miss lahir and Madame actually kena fitnah oleh Young Miss punya nenek mama kepada your dad so tu lah Madame suruh hantar Young Miss here untuk keselamatan Young Miss dan satu2nya waris tunggal Mafia Xavier. Your dad don't know that you have in this world because long time ago your dad think that madame can't give child to your dad and also your grandma memang tidak suka Madame sebab your grandma mahu kuasa Mafia top 1 iaitu keluarga mereka dan juga grandma mahu your dad married with her choices women." Terang Momo lagi.

"Where is my mum grave?" Tanya Eve kepada Momo.

Sebelum Momo membawa Eve ke makam mendiang mumnya Eve terus memakai rantai mendiang mum nya. Sesampai di private grave yang khas untuk orang tertentu sahaja masuk, Momo menunjukkan di mana kubur mum Young Miss mereka.

"Mum Vera is here come to visit you. Mum thank you because you safe Vera from dangerous. Mum for your information Vera will take revenge for you and our clan. Vera akan bangkitkan semula our clan Xavier to top first in the world. Walaupun mum tiada di dunia nyata tapu Vera tetap rasa mum ada di sisi Vera walaupun baru hari ini Vera know who Vera is and visit your grave. Vera miss you mum." Kata Vera sambil air matanya menitik perlahan2.

Selepas Eve sudah melawat kuburan mumnya , Momo membawa Eve kembali semula ke rumah sebesar istana di dalam hutan yang terpencil sedikit tapi tidak jauh juga dari jalan raya besar.

Ribut segala pekerja dan family mendiang mum Vera apabila mengetahui yang pewaris tunggal Xavier clan sudah kembali ke pangkuan mereka untuk yang ke 22 tahunnya.

Sesampai Eve di perkarangan rumah sebesar istana mewah itu semua pekerja sudah berdiri baratur membuat satu line kiri dan kanan dan tengah2 untuk jalanan masuk ke rumah istana tersebut. Dan di depan pintu itama rumah istana tersebut menunggunya uncle, aunty dan cousin2 Eve dengan senyuman gembira dan lega kerana Young Miss selamat sehingga umur Young Miss jejak 22 tahun ini.

Family Eve iaitu family mum nya memeluk Eve dengan erat dan lega kerana Young Miss mereka dapat survive dan safe from dangerous.  Eve di bawah keliling rumah istana mumnya sekeliling dan jatuh air mata Eve melihat gambar mum nya dengan orang2 bawahan clan Xavier mum nya.

Uncle Octav menunjukkan gambar mum nya dengan dad yang bergambar berdua dengan senyuman yang manis gembira.

"I will take revenge for mum!" Marah Eve sambil menumbuk ke arah dinding simen rumah istananya.

Terkejut Uncle Octav dan beberapa orang anggota keluarga serta bodyguard yang mengikuti mereka. Mereka melihat Young Miss mereka sama dengan mendiang Madame mereka dan mereka melihat Young Miss mereka lagi kuat berbanding Madame mereka ada perbezaan yang agak jauh dari Madame mereka.

(1256 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now