FM - 17

2.5K 123 0
                                    

"Vera kau memang tidak takut mati kan?!" Marah Jazz kepada Eve ketika itu.

Dua minggu kemudian baru Eve berjumpa dan spend time dengan si kembar dan abang sulung si kembar Beto.

"Aku memang susah mati selagi dendam aku tidak selesai." Jawab Eve dengan senyuman jahatnya.

Beto yang dari tadi hanya melihat tepat ke arah Eve itu di pandang oleh Eve tanpa sengaja. Eve menggangkat kening kanannya sambil mengangguk kepalanya ke arah Beto yang tepat memandangnya dengan muka yang tiada reaksi.

"Jangan pandang lama2 tidak juga aku hilang nanti boleh kasih semak mata kau." Kata Eve sambil minum minuman kegemarannnya.

"Aku lebih takut kalau kau hilang seperti dua minggu yang lepas." Kata Beto tiada reaksi di wajahnya sambil tangannya bersilang di badan.

"Itu yang kau mahu kan seperti sebelum ini kau mahu aku tidak menyemakkan mata kau so aku better aku hilang sahaja dari kau sakit mata." Jawab Eve sambil memasang pod smoknya.

"Aku yang dulu bukan yang sekarang. Aku yang dulu tidak kenal ertinya suka malah lebih kepada benci. Kini aku sudah sedar yang bahawa dari benci boleh bertukar kepada cinta." Kata Beto serius.

Jason dan Jazz hanya diam dan memandang kiri dan kanan antara sahabat baik mereka dan abang sulung mereka berbalas kata2 sweet plus usikkan.

"Jangan paksa hati untuk mencinta seseorang yang sudah lama crush dengan kita. Kerana hanya crush tidak tahu lagi kepastiannya dan kesahihannya benar atau tidak wujudnya cinta dalam hati tersebut." Kata Eve sambil refill flavor d pod smoknya.

"Aku tahu aku lambat memahami ertinya cinta suka itu tapi aku tidak pernah lambat untuk mencintai seseorang yang sudah lama crush dengan aku seperi mana aku juga telah crush pada seseorang." Kata Beto lagi.

Jason dan Jazz yang mendengar terkejut dan terus memandang tepat kepada abang sulung mereka ketika itu. Eve yang terdengar hanya berteriak gembira sahaja dalam hatinya tapi di cover wajahnya.

"Crush itu hanya mampu tengok dari jauh, rindu dalam termenung, senyum dalam tawa, gembira dalam duka, benar tapi tiada kepastian yang pasti, dan sekadar permainan minda dan jiwa." Kata Eve sambil angkat kakinya naik ke atas sofa cafe dan bersila.

Beto terdiam dan tiada balasan lagi.

Eve pun menyanyi lagi yang di dengarnya di telinga kirinya ketika berbalas ayat2 sweet kepada Beto. Eve menyanyi lagu Ku Simpan Rindu di Hati dengan rentak raggea.

"Ku tunggu kau ku tunggu, ku nanti kau ku nanti walau sampai akhir haya ini.. yeahhh!!!" Kata Eve sambil menyambung lirik rapp dengan sekali nafas sahaja.

Beto yang mendengar suara Eve ketika itu terus terbuai kerana merdu walaupun serak2 basah suara Eve kalau menyanyi apalagi kalau bercakap.

Hampir sebulan lebih Eve tidak berjumpa dengan Beto dan si kembar. Rasa rindu di hati Tuhan sahaja yang tahu.

Eve berbicara dalam hatinya siapakah di rinduinya sangat pda saat itu. Eve teringat akan semua kenangan pahit manis bersama si kembar dan Beto dalam beberapa tahun perkenalan dia dan Beto abang sulung sahabat baiknya.

Beto dan si kembar ke German atas urusan penyeludupan senjata api ke Borneo. Pada saat ini juga hati Beto menanggis kerana terlalu merindui Eve dan mahu memeluk Eve dengan erat. Beto bertekad yang sekembalinya ke Borneo dia mahu meluahkan perasaan dan mahu memeluk erat Eve crush ganasnya itu.

Masuk bulan kedua Beto dan adik2 kembarnya balik ke Borneo. Beto tidak sabar2 mahu berjumpa dengan Eve sambil berpakaian smart casual dan membawa sekotak kecil yang dalamnya seutas rantai dengan buah rantai AE untuk diberikan kepada Eve jika berjumpa nanti.

Turkey yang sudah tahu akan rancangan abang sulung mereka sengaja mereka menggatur perjumpaan di cafe tempt mereka selalu lepak dahulu.

Mereka berempat pun duduk di spot yang biasa mereka duduk kalau ke cafe tersebut cuma Eve merasakan ada aura yang agak ganjil ketika itu di mana Si kembar agak sibuk dengan phone dan vape manakala Beto seperti mahu tidak mahu bercakap dengannya ketika itu.

"Vera ada aku mahu cakap sama kau ni." Kata Beto tiba2 memecahkan kesunyian.

"Apa hal?" Tanya Eve pendek.

"Aku mahu kau pakai ini dan aku mahu kau jadi teman wanita aku mulai hari ini." Kata Beto dengan muka yang serius.

Eve terdiam seketika dan terus tiba2 ketawa.

"Kau dah kenapa? Kau ada salah makan kah ni abang Beto? Atau kau tengah praktis mahu pikat gadis idaman kau? Sailang habis." Kata Eve sambil ketawa lucu.

"Aku serius ni! Mulai hari ini kau jadi girlfriend aku dan aku jadi boyfriend kau." Tegas Beto kepada Eve.

"Sudah aku cakap berulang kali jangan pksa hati ku untuk terima hati aku untuk kau." Kata Eve lagi untuk kepastian.

"Aku tidak paksa. Sekuat mana pun aku menyangkal tetapi kau juga yang wujud dalam kotak fikiran dan mimpi2 tidur aku." Kata Beto lagi.

Eve terdiam dan blur buat seketika dengan apa yang didengari dari mulut Beto sendiri. Beto bangun terus memakaikan ke leher Eve rantai fully silver dengan buah rantai AE dan terus memeluk Eve ketika itu juga.

"Sebenarnya aku teramat rindukan kau yang jauh dari pandangan mata aku.." bisik Beto ke telinga Eve yang dipeluk oleh Beto sendiri.

Beto duduk semula di hadapan Eve. Jason dan Jazz melihat sahabat baik mereka seperti orang hilang rohnya dari jasad. Jason terus memetikkan jarinya di depan muka Eve yang termenung itu. Eve tersedar dan tersenyum2 memandang Jason dan Jazz.

Sama juga seperti biasa Eve tetap dengan gayanya walaupun dia sudah jadi gf Beto. Beto jatuh cinta dengan Eve bukan kecantikkan Eve tetapi gaya Eve yang bukan hipokrit kerana Eve jadi dirinya sendiri, Eve seorang yang tidak pandang rendah dengan orang bawahannya walaupun dia ketua mafia yang pling ditakuti atau digeruni, Eve seorang yang penyayang sebenarnya kerana boleh nampak dari cara Eve layan adik2 kembarnya, parentsnya dan family Eve sendiri dan paling penting Eve hormat orang yang lebih tua darinya.

Permulaan kisah percintaan antara Beto dan Eve kekok juga lah sebab apa masing2 jiwa mafia yang hati batu, keras seperti konkrit lagi2 gaya Eve seperti lelaki so agak awkward juga mereka dua tiga bulan mereka sudah bercinta ini.

Kedua2 pihak sudah tahu hubungan di antara Beto dan Eve dan mereka merestui dan menyetujui perhubungan itu. Mumy Cate lah orang paling happy dari semua orang kerana dia mahu sangat Eve menjadi anak perempuan dalam keluarganya.

Mumy Cate berbincang dengan Beto untuk melamar Eve untuk mengikat lebih kuat antara mereka berdua. Beto bersetuju walaupun mereka masih kekok dalam perhubungan mereka ini.

(1043 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon