FM - 02

5.6K 207 4
                                    

Eve seperti biasa setiap pagi sebelum buka cafe dia dan staf2nya akan membersihkan cafe sambil bernyanyi. Masing2 dengan tugasan di dalam cafe tersebut manakala Eve pula menari sambil menyiapkan hidangan kuih, roti dan dessert untuk di letakkan di rak makanan dpn cafenya.

Setelah selesai membersihkan dan menyediakan apa yang patut tepat jam 9 pagi cafe mereka pun buka dan semua staf2 memberikan layanan dengan senyuman manis tidak kita staf lelaki atau perempuan dan sebagainya khas untuk customer yang datang lepak, makan dan take away makanan minuman dari cafe Eve tersebut.

Eve menerima satu text whatsapp dari mother rumah agam tempat tinggalnya.

• Eve can you back early because have something i wanna tell you. •

Eve pun berkemas2 kerana hampir masuk tengah hari dan dia langsung direct balik ke rumah agamnya kerana mother Mo whatsapp suruh balik awal kerana ada hal mau d bncangkan.

Sesampai Eve di rumah agamnya Eve direct naik ke tingkat dua ke pejabat Mother Mo atau nama pendeknya Momo.

"Vera Momo wanna tell you about the tournament yang akan berlangsung start lusa di bandar atas anjuran RG Entertainment Company juga merupakan Ketua Mafia International. Did you hear about this ad from website Fighter Muay Thai club?" Tanya Momo kepada Eve.

"Ohh maybe Eve join this tournament because Eve dengar hadiah dia 3537.33 dollar Australia bersamaan RM10,000.00." Kata Eve dengan tenang.

"I dont want Vera injured like before and one more thing who gonna take care your cafe if you not around join de tournament?" Tanya Momo lagi.

"Rex, Billy and Bella will in-charge our cafe for a while actually until i finished the tournament also i already told them that i join de tournament lusa." Kata Eve lagi.

Setelah siap berbicara Eve pun balik ke biliknya untuk berehat. Dekat jam 4 Eve balik ke cafenya untuk melihat keadaan cafenya seperti apa adakah ramai customer atau bagaimana.

Eve berhenti di suatu tempat apabila melihat sekumpulan lelaki yang amat dikenalinya sedang dalam pergaduhan tumbuk menumbuk antara satu sama lain. Eve melihat kawan2 Fighternya bertempur dengan sekumpulan lagi lelaki yang berbadan tegap dan kuat itu.

Eve menutup separuh mukanya dan terus menyerang kerana dia melihat kawan2 fighternya sudah kelihatan lemah dan cedera parah.

Terkejut mereka semua dengan timbulnya seseorang yang agak tough badannya walaupun kecik2 orangnya dengan rambut dreadlock tocang dengan muka ditutup separuh.

"Woii kau jangan masuk campur! Kalau tidak mahu mati baik kau blah!" Kata salah satu lelaki mafia tersebut sambil berteriak.

Eve hanya diamkan diri sambil memandang kawan2 fighternya cedera dan terduduk lemah berlawan hampir sepuluh lelaki mafia yang berbadan tegap itu.

Tanpa membuang masa Eve dulu menyerang dan satu persatu Eve tewaskan. Pada masa yang sama ada seseorang yang memandang secara sembunyi2 sambil tersenyum nipis. Eve menyuruh kawan2 fighternya balik semula ke kelab untuk berlindung dan merawat luka mereka itu.

Eve meneruskan jalannya terus ke cafe tetapi Eve terasa seperti ada yang mengikutinya malah Eve terus membawa orang yang mengikutinya itu pusing2 kawasan yang berdekatan dengan kawasan bangunan cafenya.

Kereta sport biru yang mengikutinya panik apabila dia hilang jejak Motorbike Eve. Tiba2 kereta sport biru tersebut terhenti apabila melihat Eve berdiri di tengah2 jalan sambil duduk atas motorbikenya dengan menyilangkan tangan sambil melihat kereta sport yang berada dihadapannya itu.

Kereta sport tersebut berhenti dan Eve hanya menunggu siapa yang akan keluar. Ketika itu keluarnya lah lelaki yang agak tinggi, putih langsat, tampan dan segak bergaya dengan spek mata hitamnya dengan baju long sleeve kelabu dengan seluar jeans hitam.

"Kau siapa? Apa hal kau ikut aku?" Tanya Eve curiga.

"Kau yang belasah orang2 aku tadi kan? Aku yang sepatutnya tanya apa masalah kau sampai kau masuk campur dengan urusan aku?!" Dingin lelaki tersebut.

"Ohh orang2 kau kah tadi. Laaa shit! Hahahaha (ketawa menggejek) Masalah aku ialah yang kau p belasah aku punya member apa hal?! Kamu yang bermasalah sebenarnya?!" Kata Eve slumber.

Lelaki tersebut terus jalan dengan laju dan terus menyerang Eve dengan kasar lelaki tersebut memegang kolar baju jaket kulit motorbike Eve.

"Kau tidak kenal ka kami siapa ahh?! Kau buat hal sama aku kau mati!!" Teriak lelaki tersebut kepada Eve.

"Aku tidak mahu tahu kau siapa! Lagi pula kamu yang bermasalah dengan member aku apa hal?! Kau fikir aku takut dengan ugutan kau!" Kata Eve dingin.

"Aku ketua mafia paling berkuasa di asia ini kau tahu ka?! Kau jangan cabar aku bro!" Kata lelaki tersebut kepada Eve.

Lelaki tersebut mencuba menendang Eve tetapi di elak oleh Eve laju malah Eve pula menumbuk ke perut lelaki tersebut sehingga lelaki tersebut terduduk menahan kesakitan perutnya. Eve terus menendang kepala lelaki tersebut dengan kuat sehingga kepala lelaki tersebut tersentuh melekat ke bumi.

"Sekali kau ganggu member atau orang yang dekat sama aku kau berurusan dengan malaikat maut!" Kata Eve sambil memegang rambut lelaki tersebut dengan kasar dan terus menolak kepala lelaki tersebut jatuh ke bumi semula.

Eve berlalu pergi manakala lelaki tersebut bangun dan duduk di atas depan keretanya sambil menahan kesakitan perutnya dan kepalanya yang di tumbuk dan tendang itu.

Lelaki tersebut balik ke rumah bungalow keluarganya. Sesampai sahaja di rumah familynya terkejut terutama sekali adiknya yang kembar lelaki merupakan senior sekolah Eve masa lalu malah rapat dengan Eve juga.

"Abang apa hal dengan kau ni? Gaduh lagi? Ada pertempuran dengan gang mana lagi?" Tanya Jazz kepada abangnya Beto.

"Tadi masa bertempur tu ada satu manusia ni datang tiba2 terus serang balik sebab gang kita p tibai member2 dia rupa2nya yang kami pukul tadi tu ahli2 kelab fighter. Abang rasa yang belasah abang tu ketua mereka tidak pun orang paling terkuat dalam kelab fighter mereka sebab apa kuat betul tumbukkan dia padu padat habis mahu senak perut abang oleh dia. Sepuluh orang gang terkuat kita pun boleh tumpas di tangan dia sorang." Cerita Beto kepada adik kembarnya Jazz dan Jason.

"Waaa parah siot!" Kata Jazz lagi.

"Next time kami turun mahu juga test kekuatan apa yang dia ada!" Kata Jadon tiba2.

"Bila mau serang balik abang?" Tanya Jazz dan Jason serentak kepda abangnya.

"Tunggu dulu abang mahu siasat dulu nanti baru kita serang balik." Kata Beto lagi sebelum berlalu naik ke biliknya.

"By the way Jason aku terus teringat dengan junior degil kita dulu si Xavier kan? Kau tak rindu dia ka? Lama sudah kita tidak dengar khabar psal dia start yang kita sudah graduate study dulu kan?!" Kata Jazz kepada kembarnya.

"Yups aku rindu pula sama budak nakal tu. Kau rasa Jazz dia di mana sekarang? Aku harap dia tidak lagi lah tubal macam masa study dulu2." Kata Jason lagi.

Mereka pun tersenyum apabila ingat kenangan masa dulu2 masa study dulu dan macam mana mereka berkenal dengan Eve sehingga jadi rapat serapatnya.

(1098 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now