FM - 10

2.8K 138 0
                                    

Selama mereka bercuti tiga hari sudah hati Beto makin berbunga2 melihat Eve. Jazz dan Jason yang terperasan hal tersebut terus memberitahu Eve tetapi Eve tidak percaya kerana dia tahu yang dia bukan taste type Beto.

Beto tersenyum melihat Eve berlarian di pantai dengan adik2 kembarnya sambil ketawa gembira. Cate menegur anak sulungnya kerana dia mulai terperasaan sejak beberapa hari Beto melihat Eve sembunyi2 dan tersenyum sendiri.

"Beto did you really like him?" Tanya Cate kepada anak lelakinya.

Beto hanya mendiamkan diri dan tersenyum nipis.

"Tidak salah kan kalau bukakan hati Beto for another people? Try accept new love from another people like Vera? Mummy know you like him but Beto afraid banana fruit two times right?" Kata Cate kepada anaknya sambil mereka tersenyum melihat Eve dan anak kembarnya berlarian gelak gembira di tepi pantai.

"Okay mummy Beto try but Beto tak promise." Kata Beto sambil senyum manis kepda mummynya.

"Its okay if you try. No paksaan anakku. Ask you heart and follow your kata hati." Nasihat Cate lagi kepada anaknya.

Mereka terkejut apabila terdengar teriakkan suara Jazz memanggil mereka dengan cemas. Beto dan Cate bergegas ke tepi pantai apabila mendengar teriakkan dari Jazz.

"Abang tolong selamatkan Vera!!!" Kata Jazz panik.

Jason naik ke darat dengan tercunggap2.

"Mana Vera?!" Tany Jazz panik.

"Aku tidak dapat gapai tangan dia sebab ombak kuat sangat." Kata Jason binggung.

Beto tanpa ragu2 terus berlari terjun ke dalam laut untuk mencari Eve yang lemas di pukul ombak kuat. Jazz, Jason dan parents mereka panik risau dan berdoa agar Eve di pertemukan.

Sehingga ribut life guard pantai membantu mencari keberadaan Eve ketika itu. Ombak kuat menyukarkan lifeguard mencari Eve tetapi tidak sampai sepuluh minit Beto sudah berjaya temui Eve dan menggangkat Eve di depannya sambil laju naik ke darat.

Beto terus buat cpr kerana terus cemas melihat pucatnya kulit serta badan Eve ketika itu. Air pun keluar dari mulut Eve dan pihak ambilans yang datang terus membawa Eve ke hospital besar Paris untuk rawatan selanjutnya.

Beto serta familynya risau dan panik akan kejadian Eve lemas di laut itu.

"Kenapa boleh jadi begitu?" Tanya Cate kepada anak2 kembarnya.

"Vera cuba ambilkan phone Jazz jatuh dalam air laut when Vera selam kami hairan kenapa Vera tidak timbul2 bila kami tengok sekeliling Vera da terkapai2 tengah laut kena bawa ombak." Terang Jason pula.

"Kan abang dah kata jangan main tepi pantai! You two ahh! Memang degil keras kepala! Susah sangat kah mahu dengar cakap abang! If Vera ada apa2 you two i will punish!! Kita bawa anak orang! Anak dara orang! You two remember that!" Bentak Beto dengan muka yang kencang.

Jazz dan Jason tidak berani mahu memandang wajah abang mereka malah terdiam takut kalau terjadi apa2 dengan Eve ketika itu.

Hati Beto berkata2 'Why aku care sangat dengan kau Vera? Apa sudah jadi sama aku? Please God give me sign of this.'

Selepas dua jam doktor dan dua nurse pun keluar dan memanggil keluarga pesakit.

"Okay here i want to tell that patient okay, and her condition more better just have more rest for her body. Tomorrow she can back home but need nurse to care him." Kata Doktor Rome kepada Beto dan familynya.

Mereka hanya melihat Eve dari luar cermin bilik wad. Beto terus memandang adik2 kembarnya dengan muka yang serius dan terus berlalu pergi keluar dari hospital tersebut.

Selama Eve tidak sihat Beto la yang banyak berjaga malam kerana Eve terus sambung dengan sakit demam panas. Tetapi Eve gagahkan juga badannya untuk bangun dan berpura2 sihat dan ceria kepada keluarga angkatnya itu.

Eve mengikut keluarga angkatnya berjalan dan melawat ke tempat2 yang menarik di Paris. Eve terhutan budi dengan keluarga angkatnya kerana sanggup menunaikan hasratnya untuk melancong ke Paris. Eve gagahkan juga dan cerdaskan juga badannya untuk menyelesaikan hasratnya untuk mengelilingi Paris tersebut.

Beto melihat Eve seakan2 memaksa dirinya untuk berjalan dan melawat2 ke tempat yang menarik di sekitar Paris tersebut. Puas mereka berjalan Jazz pun menggajak rehat di cafe yang mempunyai pemandangan yang cantik di hadapannya.

Eve duduk merehatkan badannya sambil mendonggakkan kepalanya dan menutup mata. Beto melihat Eve ketika itu seperti kepenatan.

"Vera are u okay ?" Tanya Jazz kepada Eve ketika itu.

"I'm okay." Jawab Eve dalam keadaan matanya tertutup dan kepalanya mendonggak ke langit.

"You know what our abang sulung yang jaga kau setiap malam sebab kau pandai mengigau tapi first time tau our abang tahan dengan ragam perempuan seperti kau. Kami rasa out abang sulung like you lah Vera." Kata Jason pula dengan bersungguh2.

"Tidak akan lah.. aku tidak layak untuk berada d sisi dan hati dia lagi2 aku orang luar dan kami bukan serapat seperti aku dengan kamu dua turkey. Logik lah sikit!" Kata Eve sambil duduk bersila di atas sofa gebu cafe tempat mereka lepak rest itu.

Beto datang dengan membawa minuman yang di order oleh adik2 kembarnya dan Eve. Beto melihat Eve yang sedang memicit2 belakang lehernya dan memejam celik kan matanya serapat2nya seperti kesakitan.

Selesai sahaja mereka berehat dan minum lepak di cafe mereka pun mulai berjalan2 dan mengambir gambar. Beto yang jenis tidak suka bergmbar itu di tarik oleh adik2 kembarnya.

Beto melihat Jason candidkan setiap gambar yang dia ambil dekat Eve dalam erti kata lain Spontaneous picture. Jazz menyuruh Jason dan Eve buat boomerang dan dia post di ignya.

"Vera asyik2 kau buat style lelaki, cool, lasak cuba kau buat yang macam ladies sikit. Please only this time babe." Kata Jazz kepada sahabatnya.

"Okay kita buat test kita tengok kasih kena abang sulung kamu tengok dia ada feeling tak dengan gadis macam aku ni separuh jadian hahaha." Kata Eve sambil ketawa jahat.

Jason pun mengambil gambar Eve berposing comel, anggun, & ladies2. Beto yang terlihat terus ternganga dan terkaku buat seketika. Jazz, Jason dan Eve terus menggetawakan Beto dengan kakunya dan fokusnya Beto dengan posing gambar Eve ketika itu.

"Jangan pandang lama2 tidak lari ke mana juga aku ni. Sentiasa juga aku depan mata kau ni." Kata Eve dengan senyum menggusik sambil ketawa ceria memandang Beto.

"Semak mata aku saja!" Kata Beto geram.

"Semak2 pun kau tetap pandang kan." Kata Eve lagi sambil memainkan kedua2 keningnya ke atas dan bawah.

Beto terus terdiam tanpa kata dan hatinya berdegup dengan kencang apabila mendengar kata2 jawapan direct kepadanya.

"Diam maksudnya setuju. Hahahaha..." kata Eve sambil memainkan kedua2 keningnya ke atas dan ke bawah sambil senyum menggusik.

Bertambah laju degupan jantung Beto ketika itu terus dia berlalu laju ke arah parentsnya yang sibuk bergambar berdua itu.

Jazz, Jason dan Eve terus tertawakan gelagat Beto yang amat ketara dengan merahnya telinganya apabila di tembak ayat direct hint kepada Beto abang sulung Jazz dan Jason itu.

"Memang sah2 lah our abang jatuh hati dengan kau Vera." Kata Jason lagi sambil senyum kambing.

Mereka pun berjalan2, bergambar dan melawat ke tempat2 yang menarik bersama2.

(1122 words)

Fighter vs Mafia (Complete)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu