FM - 19

2.4K 129 1
                                    

Genap umur Eve 24 tahun dan Beto 27 tahun pada tahun ini banyak perkara yang sudah mereka tempuhi di mana mereka bercinta empat bulan, bertunang dan clan mereka sudah menjadi Top Clan Mafia antarabangsa walaupun Clan Georgie masih di kenali di mata dunia.

Beto serta adik2 kembarnya dan Eve jalan2 ke mall spend time bersama.  Tengah mereka berjalan berkumpul mereka terserempak dengan bekas tunang Beto iaitu Sallyne atau nama panggilannya Sally.

Sallyne seorang perempuan mata duitan, gedik melampau dan sosial. Sally tersenyum manis terhadap Beto ketika itu. Beto yang melihat hanya diam dan tiada reaksi di wajahnya.

"Baby how are you? Did you miss me? You know what i really miss you." Kata Sally sambil berpusing2 sekeliling Beto sambil menjalankan jarinya berpusing ke badan Beto.

Beto hanya diam dan menolak tangan Sally yang menyentuhnya.

"By the way ini lah gadis yang tidak sedar diri tuh ya? Dengan daddy sendiri kurang ajar. Baby why you hanging out with this beast around?" Kata Sally sambil menolak badan Eve menjauhi sisi Beto.

Badan Eve di tolak sedikit untuk menjauhi tunangnya Beto dan Sally merangkul tangan Beto dan memegang erat. Beto meleraikan rangkulan tangan Sally kepadanya tetapi Sally tetap berkeras merangkul kembali tangan Beto.

Eve menahan sahaja geram dan sakit hatinya tetapi dia sengaja mahu melihat gaya Beto kepada perempuan gila itu. Beto tidak bercakap malah meleraikan sahaja tangan dan rangkulan Sally terhadapnya.

Semakin Eve lihat semakin sakit hati nya. Eve terus berlalu pergi dengan laju dan menahan rasa sakit di hatinya.

"Baby abaikan perempuan itu. You patut layan i yang selalu rindukan you. I want you and me get back together like before." Kata Sally kepda Beto manja.

"Stop it! Enough! Our relay is already OVER long time ago!" Kata Beto marah dan berlalu pergi meninggalkan Sally yang terkedu itu.

Beto dan adik2 kembarnya mencari dan mengejar Eve tetapi mereka tidak jumpa. Untuk menghilangkan sakit di hatinya Eve ke kbox nyanyi dan menari untuk releasekan sedikit stress di hatinya.

Phone Eve berbunyi call dari si kembar dan tunangnya tidak terdengar oleh Eve kerana musik terlalu kuat dan Eve tenggelam dalam irama lagu.

Risau di hati Beto terhadap tunangnya tuhan sahaja yang tahu. Beto tahu tunangnya masih belum keluar dari mall kerana pengawal mall tahu dan kenal Eve jika Eve ada keluar dari mall tersebut.

Hampir dua jam Eve di kbox Eve keluar dengan hatinya yang kurang sikit sakit dengan Beto. Eve melihat ada busking di tengah2 mall tersebut. Eve menyumbangkan lagu dan busking meminta tajuk lagi yang Eve mahu nyanyikan.

"La Song by Rain." Kata Eve sebelum memegang microphone.

Busking pun mulai memainkan musik. Eve mula menggerakkan badannya menari ikut irama lagu. Semua bersorak melihat kelembutan badan Eve ketika itu serta suara Eve yang merdu serak2 basah itu.

"Abang bukan itu suara Vera?" Tegur Jazz kepada abangnya.

Mereka bertiga ke tempat orang ramai bersorak itu. Terkejut Beto dan si kembar melihat Eve menari dengan lembut dan terus si kembar masuk ke kawasan busking jadi penari latar Eve.

Setelah selesai menyanyi dan menari Eve keliar dari kerumun busking itu. Beto melihat tadi wajah tunangnya riang gembira tapi sekarang moody balik dan dia tidak tahu apa masalah dan salahnya kali ini sehingga tunangnya moody begitu.

Si kembar menggajak Eve dan abang sulung mereka lepak di cafe beans tempat mereka selalu lepak dulu. Dari tadi Eve mendiamkan diri dan tidak langsung memandang Beto. Si kembar ke kaunter dan memesan makanan dan memberikan ruang untuk abang dan kaka ipar mereka berbicara.

Fighter vs Mafia (Complete)Where stories live. Discover now