FM - 21

2.3K 118 0
                                    

Terduduk Beto apabila mumynya memberikan cincin tunang Eve kepadanya dan mumy memberitahunya semua tentang apa yang diperkatakan oleh Eve semasa perjumpaan dan perbincangan mereka bertiga itu.

Beto call Eve balik2 sehingga berpuluh2 call dan chat tetapi Eve tidak on phone dan x bluetick pun semua yang Beto buat. Beto check ig Eve malah semua gambar dia dan Eve terpadam dan Beto mengambil kunci kereta sportnya dan menuju ke istana Eve.

Beto masuk ke dalam istana dan berteriak memanggil nama Eve, Rio keluar dan berkata yang Eve otw ke airport untuk fly to Japan untuk sementara waktu.

Beto pun bergerak lagi ke airport mengejar tunangnya walaupun pertunangan mereka telah diputuskan oleh Eve. Beto dan Eve terlimpas kerana Beto tidak mengenali Eve dengan pemakaian ala2 lelaki tulen itu.

Beto terduduk lemah apabila menerima satu chat dari tunangnya Eve. Dalam chat tersebut bertulis 'Mungkin aku hanya menjaga jodoh orang yang buka sepatutnya milik aku. Aku tidak menyesal untuk mengenali seseorang bergelar lelaki walaupun pada hakikatnya lelaki itu pernah berstatus paling top dalam hidup aku tapi takdir aku dengan dia tidak kekal smpi ke jingjang pelamin. Tidak apa yang penting cukup dia bhgia dengan pilihan hati yang sudah lama dia kenal rapat sebelum dia mengenali aku. Jika kau cinta kan seseorang yang bukan milik kau adalah lebih baik kau tinggalkan dia demi seseorang yang sepatutnya memiliki. Terima lah dia seperti mana kau menerima one night stand dengannya sebelum kau berfikir baik buruk sesuatu itu. Terima kasih untuk segalanya. Jangan lupa untuk bahagia. Dari aku bekas tunang mu Elvera Xavier☠️.'

Beto berteriak dengan kuat di tengah2 airport. Ribut si kembar dan parentsnya naik ke atas dan cepat2 menggejutkan Beto yang meracau2 itu.

Beto terbangun dan terus bangkit dari baringnya dan terus melilau mencari sesuatu.

"Abang kau okay kah ni?" Tanya Jason panik.

"Jason mana Vera? Mana Vera??!" Kata Beto seperti orang hilang akal.

Oscar dan Jazz mencuba menahan Beto yang meracau2 itu. Apabila sudah Beto tenang Beto bertanya lagi di mana keberadaan Eve ketika itu.

"Abang lupa ya yang abang dengan Vera bergaduh pasal betina siam tu. " kata Jazz pula sambil menunjuk ke arah Lisa yang berdiri di depan pintu bilik Beto.

"And now Vera sedang mengguruskan sesuatu di Japan dengan Rio. Mereka stay dua minggu di sana lepas tu mereka balik sini juga setelah selesai semua urusan." Kata dady Oscar kepada anak lelakinya itu.

"Eve tiada bagi the engagement ring kan?" Tanya Beto kalut.

"Tiada. Why?" Tanya Jazz keliru.

"Aku mimpi Eve tinggalkan dan putuskan pertunangan kami." Kata Beto kalut dan panik.

"Itu cuma mainan mimpi sayang mumy. Eve tiada tinggalkan apa2 cuma mumy tengok sakit betul hati Eve dekat Beto." Kata Cate kepda anaknya.

Beto tertunduk dan air matanya menggalir perlahan2. Buat pertama kali si kembar dan parentsnya melihat Beto menanggis kerana seorang gadis lagi2 tunang Beto. Dulu Beto putus tunang dengan Sally Beto tidak pernah begini menanggis atau sedih teramat. Nampaknya aura Eve luar biasa sehingga boleh meruntuhkan ego kelelakian Beto ketika itu.

Dua minggu Eve dan Rio di Japan Eve tidak menghidupkan ip6 nya malah mereka tahu khabar berita dari Rio sahaja kerana Eve masih marah dan sakit hati dengan Beto.

Setelah selesai urusan Eve dan Rio di Japan mereka pun balik dan selamat sampai di tanah Borneo. Eve direct balik ke istananya manakala Rio pula diarahkan ke pejabat mereka untuk menghantar semua kotak dan dokumen yang mereka bawa dari Japan ke Borneo.

Fighter vs Mafia (Complete)Onde histórias criam vida. Descubra agora