*Waktu rehat*
"Kau nak makan apa?"tanya Fang pada Boboiboy apabila mereka sampai di hadapan koperasi sekolah.
"Hmm...Kau beli jelah apa-apa...Aku tak kisah..."jawab Boboiboy dan terus duduk di atas bangku berdekatan.
"Aku belikan kau ais krim nak tak?"tanya Fang lagi.Boboiboy hanya krikk krikk.
"Asid kering?"tanya Boboiboy balik dengan menyebut perkataan ais krim dengan sebutan yang tidak betul.
"Ais krimlah...Bukan asid kering...Kau tak pernah makan ke?"tanya Fang lagi sambil mengangkat sedikit dagu Boboiboy manakala Boboiboy hanya menggeleng.
"Aneh kau ni..."ucap Fang sambil melepaskan dagu Boboiboy dan terus pergi ke arah kaunter di koperasi untuk membeli ais krim.
---
"Lamanya Fang ni..."gumam Boboiboy yang masih setia menunggu Fang yang katanya ingin membelikan ais krim.
"Kata nak belikan aku asid kering...Sampai sekarang tak siap-siap lagi..."gumam Boboiboy yang semakin geram apabila melihat barisan di kaunter koperasi itu tidak berubah langsung.
Tiba-tiba ada seseorang berlari ke arah Boboiboy.Boboiboy menoleh dan senyuman serta-merta terukir di bibirnya apabila melihat apa yang dibawa orang itu.
"Fang!!Lambatnya kau ni!!"ucap Boboiboy yang masih geram dan memuncungkan sedikit bibirnya sebaik saja Fang sampai di hadapannya.
"Sorrylah...Tadi orang ramailah..."pujuk Fang sambil menghulurkan salah satu dari ais krim yang dipegangnya pada Boboiboy.
Boboiboy mengambil ais krim itu dan mula membaca tulisan yang ada pada pembalut ais krim itu.
"Apple Sourz..."ucap Boboiboy perlahan dan cuba untuk membuka plastik pembalut ais krim itu tetapi gagal.
Fang pula dengan mudahnya membuka plastik pembalut itu dan terus memakan ais krimnya membuatkan Boboiboy semakin geram.
"Ish!!Apa ni?!!"soal Boboiboy sambil mengetuk-ngetuk ais krimnya pada dinding.
Ais krim:Apalah nasib aku...(╥﹏╥)
(Abaikan😂)
Fang yang melihat tindakan Boboiboy yang terlalu ganas itu cepat-cepat merampas ais krim itu dari tangan Boboiboy membuatkan Boboiboy terdiam.
"Kenapa...Ambil...Balik???"soal Boboiboy perlahan.
"Kau tak pandai buka..."balas Fang selamba dan mula menunjukkan cara yang betul untuk membuka plastik pembalut ais krim itu.
"Nah..."ucap Fang sambil menghulurkan ais krim itu pada Boboiboy.
Boboiboy mengambil ais krim itu dan memandangnya seketika.
"Sedap ke benda ni?"soal Boboiboy pada dirinya sendiri sambil matanya tidak lepas-lepas dari memandang ais krim berwarna hijau muda itu.
Setelah beberapa saat,akhirnya Boboiboy mengeluarkan lidahnya dan mula menjilat sedikit ais krim itu.
"Waw!!Tedapnya!!"ucap Boboiboy yang matanya sudah bersinar-sinar apabila memandang ais krim itu dan secara tidak sengaja terpelatkan perkataan 'sedap'.
Fang tergelak kecil melihat reaksi Boboiboy yang baginya amatlah comel itu dan terus menyusap kepala Boboiboy lembut.
"Sedapkan?"tanya Fang sambil tersenyum manakala Boboiboy hanya mengangguk dan terus memasukkan ais krim itu ke dalam mulutnya.
Boboiboy mula menarik ais krim itu keluar secara perlahan-lahan dari mulutnya kemudian memasukkannya kembali ke dalam mulutnya.Boboiboy mengulangi perbuatan itu dalam tempoh yang agak lama sehingga Fang yang duduk di sebelahnya hampir-hampir saja nosebleed tak tahu kenapa.
"Entah kenapa...Aku terfikir benda lain pula🤤"monolog Fang yang sudah menelan air liur dan masih lagi memandang Boboiboy.
Boboiboy yang berasa dirinya diperhatikan terus menoleh ke tepi dan mendapati Fang sedang memandangnya dengan mata yang tidak berkelip dan mulut yang sedikit terbuka.
"Au eengok awa??(Kau tengok apa??"tanya Boboiboy yang masih tidak mengeluarkan ais krim yang dimakan dari mulutnya.
Fang yang tidak tahu ingin menjawab apa tiba-tiba saja menarik ais krim Boboiboy keluar dari mulutnya membuatkan Boboiboy terkejut dan sedikit geram.
"Ish!!Bagi balik!!Aku baru je nak makan benda lembik hijau kat asid kering tu tau!!"marah Boboiboy sambil cuba mencapai ais krimnya yang dipegang Fang.
Fang yang perasan hal itu terus mengangkat ais krim itu setinggi yang boleh agar Boboiboy tidak dapat mencapainya.
"Tak boleh~"ucap Fang yang cuba mengusik Boboiboy sambil smirk.
"Bagilahhh!!!"balas Boboiboy yang masih cuba mencapai ais krimnya sambil terlompat-lompat sedikit sebab maklumlah,tinggi Boboiboy hanya mencecah bahagia dada Fang saja.
"Tak nak~"usik Fang yang masih tidak mahu memberikan ais krim Boboiboy.
Boboiboy yang merasa dirinya dibuli Fang terus terduduk di atas lantai dengan kepalanya yang ditundukkan.
"A-aku tahulah aku pendek...Tapi,janganlah buli aku..."rayu Boboiboy dengan suara perlahan dan sedikit bergetar apabila mengenangkan dirinya yang tidak setinggi Fang.
Fang yang mendengar kata-kata Boboiboy berasa sedikit panik dan terus mencangkung.Fang mengangkat sedikit muka Boboiboy dan dapat lihat yang mata Boboiboy sedikit berair seperti ingin menangis.
"Kau nangis ke?"tanya Fang seperti orang yang takda utaks.
"Kau buli aku...Aku...Hiks...Nangislah..."jawab Boboiboy yang sudah mula teresak membuatkan Fang semakin panik.
"E-eh?!Jangan nangis!!"ucap Fang sambil cuba memujuk Boboiboy.
"Tapi kau dah buli aku...HUAAAAAAA!!!!"tangis Boboiboy yang semakin menguatkan suaranya sehingga beberapa orang pelajar yang lalu-lalang di situ menjenguk sedikit untuk melihat apa yang berlaku.
"Okay-okay!!Aku minta maaf!!Nah,ais krim kau..."mohon Fang yang masih cuba memujuk Boboiboy dan mendekatkan ais krim yang dirampasnya tadi pada muka Boboiboy.
"Nanak asid kering!!"balas Boboiboy yang masih tidak berhenti menangis sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.
Fang yang sudah mati akal hanya menelan air liurnya dan terus berusaha memujuk Boboiboy.
"Aduhh!!Macam mana ni?!Buatnya ada cikgu lalu sini,mati aku!!"monolog Fang sambil menoleh ke sana sini untuk memastikan tiada seorang pun guru yang berjalan mendekati kawasan itu.
Setelah memastikan tiada guru berdekatan,Fang mengalihkan semula pandangannya pada Boboiboy yang masih tidak berhenti menangis.Automatik otak Fang menjadi buntu semula.
"Boboiboy...Jangan macam ni..."pujuk Fang yang sudah tidak tahu nak kata apa.
Tiba-tiba...
"Woi Fang!!Kau buat apa dengan budak tu?!Kau buli dia eh?!!"soal seseorang dari tingkat dua bahagia bilik guru membuatkan roh Fang hampir-hampir saja terkeluar dari badannya.
"Huaa!!Matilah aku!!。:゚(;´∩';)゚:。"monolog Fang yang sudah menangis di dalam hatinya.
To Be Continued
Apakah 😂Sila abaikan sebarang typo Dan perkataan yang aneh² kalau ada😂
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓
Fanfiction✦✧✧ 🄲🄾🄼🄿🄻🄴🅃🄴🄳 ✧✧✦ Warning⚠⚠⚠ Fujo fudan area!!Tak suka jangan baca!! Sinopsis⤵⤵⤵ Vampire AU!! Satu kebakaran telah terjadi di Sekolah Rendah Pulau Rintis menyebabkan keadaan menjadi amat huru-hara kerana masing² sibuk menyelamatkan diri. Bo...