CHAPTER 27

1.1K 128 10
                                    

Boboiboy balik dan memasuki rumah Fang senyap-senyap agar tidak membangunkan Fang yang sedang tidur.Masuk saja,Boboiboy terus pergi ke bilik mandi untuk mencuci bajunya yang terkena darah tadi.

"Hmm...Macam mana nak cuci baju ek??"soal Boboiboy pada dirinya sendiri sambil menatap bajunya yang dilonggokkan di atas lantai.

"Alah,bedal jelah!Bukannya Fang tahu pun!"gumam Boboiboy sambil tangannya mengambil sebotol sabun mandi dan dituang ke atas bajunya sehingga sabun mandi itu tinggal separuh lalu dilemparnya sabun mandi itu sehingga terkena dinding bilik mandi.Boboiboy juga menuangkan sebaldi air pada bajunya.

Kemudian,Boboiboy memijak-mijak bajunya sehingga sabun itu bertukar (?) menjadi buih.

"Wow!!Seronok pula buat macam ni!!"ucap Boboiboy gembira dan mula melompat-lompat di atas bajunya.

"Balik nanti aku nak basuhkan baju kapten macam ni!!Mesti dia suka!!"sambung Boboiboy lagi.

---

Boboiboy yang sudah kepenatan berbaring di sebelah Fang dan cuba untuk tidur.Baru saja mata Boboiboy ingin terlelap,fikirannya tiba-tiba teringatkan kejadian di rumah Tasya tadi.

Flashback On••

Tidak memerlukan masa yang lama bagi Boboiboy untuk menghisap darah Tasya sehingga kering.Boboiboy mencabut taringnya dari leher Tasya dan melepaskan rambut yang dipegangnya.Kini,mata merah menyala Boboiboy telah berubah menjadi warna merah yang agak gelap.Boboiboy seperti baru tersedar dengan apa yang dilakukannya dan segera menjauhkan dirinya dari mayat Tasya.

"A-aku-aku dah...Bunuh...Manusia..."ucap Boboiboy perlahan.Dia dapat rasakan yang seluruh badannya menggeletar dan kakinya hampir-hampir saja tidak dapat menampung berat badannya.

Kemudian,Boboiboy terdengar bunyi derapan tapak kaki datang menghampiri bilik Tasya.Boboiboy yang sudah takut perbuatannya diketahui oleh manusia cepat-cepat menompat keluar dan mengintai sedikit dari celah-celah pokok yang agak rimbun.

Boboiboy dapat lihat dua orang manusia yang Boboiboy yakini adalah parents Tasya merempuh masuk ke dalam bilik Tasya dan salah seorang daripada mereka mula menjerit dan menangis teresak-esak apabila melihat Tasya yang sudah tidak bernyawa.

"Sya!!Bangun Sya!!!Jangan tinggalkan mummy!!"panggil puan Aliza sambil menggoncang-goncang badan Tasya.

"Papa akan call polis!!"ucap encik Azman a.k.a papa Tasya.

Boboiboy yang melihat reaksi parents Tasya mula rasa sedikit simpati atas kehilangan anak mereka.

"Tapi dia yang cari pasal dulu...Kiranya ini balasanlah untuk dia..."monolog Boboiboy yang cuba membuang rasa simpati itu.

Flashback Off••

Boboiboy memusingkan badannya ke arah Fang dan memandang Fang dengan tatapan sayu.

"Aku harap Fang tak tahu pasal ni..."monolog Boboiboy.

"Tapi takpalah,sekurang-kurangnya aku tak payah susah-susah-cari makanan malam ni!"monolog Boboiboy lagi.

Tiba-tiba Boboiboy rasakan yang matanya mulai memberat seperti dia sudah mengantuk.

"Sejak aku tinggal kat dunia manusia,waktu tidur aku dah berubah 360°..."gumam Boboiboy perlahan dan terus menutup matanya.

*Keesokannya*

Boboiboy bangun dari tidurnya dan dapat lihat Fang sedang duduk di birai katil sambil membaca sesuatu yang ada di phonenya.Boboiboy melihat jam.

7:40 a.m.

"Ehh?!!Fang!!Kita tak pergi sekolah ke?!!"soal Boboiboy panik apabila matanya dapat membaca angka yang ada pada jam dinding itu.Fang yang terdengar suara lantang Boboiboy secara tiba-tiba tercampakkan phonenya dan menoleh ke arah Boboiboy.

"Tak"jawab Fang datar.

"Kenapaaaa??"tanya Boboiboy yang masih panik.

"Malaslah...Lagipun,kau tengok berita ni..."jawab Fang dan 'on'kan televisyen menggunakan remote.

"Berita terkini...Seorang remaja perempuan berumur 16 tahun dilaporkan mati kerana dibunuh oleh sesuatu atau lebih tepatnya seseorang..."-pemberita

"Menurut puan Aliza,ibu kepada remaja tersebut,kejadian itu berlaku tepat pada jam 12 malam..."-pemberita

*Alihkan kamera ke puan Aliza*

"Sebelum tu,elektrik di rumah kami tiba-tiba saja terputus!Saya ingatkan ada litar pintas,jadi saya duduk sajalah di dalam bilik,menunggu suami saya balik...Tak lama,saya dengar Sya menjerit...Saya mahu menjenguk,tapi maklumlah saya tak berani.Jadi saya ambil keputusan untuk call suami saya..."

*Back to pemberita*

"Menurutnya lagi,apabila dia dan encik Azman merempuh pintu bilik mangsa,mereka lihat mangsa sudah pun tidak bernyawa..."-pemberita

*Kamera ke polis*

"Pihak polis percaya yang mangsa telah dibunuh oleh seorang VAMPIRE kerana terdapat kesan gigitan pada leher mangsa...Walaupun ramai yang kata vampire tidak wujud,tak semestinya mereka tak wujud..."-polis

Boboiboy yang melihat topik hangat berita pada pagi itu sudah mula menggigil.Dia takut jika perbuatannya diketahui awam.

"M-macam mana diorang boleh tahu species vampire yang buat?!"soal Boboiboy pada dirinya sendiri.Badannya juga mula berpeluh-peluh.

Tiba-tiba bahu Boboiboy dipegang oleh Fang.

"Kau kenapa?Takut semacam je..."soal Fang tiba sehingga Boboiboy terkaku.Jantungnya mula berdegup dengan kencang.

"F-fang...A-aku...Takut..."jawab Boboiboy yang masih menggigil ketakutan.

"Takut??"

To Be Continued

Aye🤣🤣Pelik wehh😂😂Btw...

fu_co_shi12

Tu ig Leeya 😂Baru install tadi😂🌾Follow Yaa🤣🌾(Gila sehh🤣)

THANKS FOR 2K READS!!❤️✨

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now