CHAPTER 39

1K 111 52
                                    

Boboiboy lihat OchoBat sudah tertidur secara terbalik mula berasa bosan dan terus berjalan ke arah Fang yang sedang duduk di ruang hadapan sambil menonton televisyen.

"Fang,kau buat apa tu?"tanya Boboiboy apabila sudah sampai di sebelah Fang.Fang yang perasan kehadiran Boboiboy hanya memandang Boboiboy dengan ekor matanya.

"Hm?Dah bosan main dengan kelawar kau tu baru kau nak cari aku??"soal Fang balik dengan suara datar sambil menyelitkan sedikit sindiran dalam ayatnya membuatkan Boboiboy sedikit terkejut.

"Ke-kenapa kau cakap macam tu??Aku tak fahamlah..."balas Boboiboy sambil melabuhkan punggungnya di sebelah Fang dan memandang Fang dengan pandangannya pelik.

"Aku cemburu!!!"jawab Fang di dalam hatinya sambil menggenggam penumbuk.Boboiboy yang merasa dirinya tidak dilayan Fang semakin mendekatkan mukanya dengan Fang.

"Fang?Kau...Dengar ta-"

Belum sempat Boboiboy menghabiskan pertanyaannya,Fang telah pun mencengkam kedua-dua belah bahu Boboiboy dengan agak kasar sehingga Boboiboy sedikit kesakitan dan terus menolak Boboiboy sehingga Boboiboy terbaring di atas sofa.Fang menatap muka Boboiboy dengan pandangan yang agak menakutkan dan terus menindih badan Boboiboy.

"K-kau kenapa??"soal Boboiboy yang sedikit takut dengan Fang.Fang yang mendengar soalan Boboiboy semakin menguatkan cengkamannya pada bahu bahu Boboiboy.

"S-sakit!!"monolog Boboiboy.

"Aku nak kau..."jawab Fang ringkas dengan jawapan yang membuatkan Boboiboy krikk krikk.Fang tanpa banyak cakap terus menyambar bibir Boboiboy dan mengkisshuunya dengan ganas menjadikan Boboiboy tidak dapat melawan langsung.

"F-Fahhnggg!!Le-lepas!!!"teriak Boboiboy yang cuba melawan tetapi tidak dibenarkan oleh Fang.

Fang melepaskan bibir Boboiboy dan mula menggerakkan tangannya lalu dimasukkan ke dalam baju Boboiboy membuatkan terkejut plus blushing.

"Fang?!!"

Fang yang seakan-akan tidak mendengar Boboiboy cuba untuk menarik seluar(Woi!😂💢) Boboiboy perlahan tetapi Boboiboy pantas menahan seluarnya dari ditarik Fang.

(SLAP!!)

"Dah kenapa kau ni Fang?!!"soal Boboiboy yang semakin takut dengan sikap Fang yang seperti seekor serigala yang ingin memakan mangsanya.

Fang memegang pipinya yang ditampar Boboiboy tadi.Terasa perit apabila tangan Fang menyentuh pipinya.

"Aduhh...Kenapa kau tampa-Eh??"

Fang terpaksa menggantung soalannya apabila dia lihat muka Boboiboy yang ketakutan berserta beberapa titis air mata mula jatuh membasahi pipi Boboiboy.

"Eh?!J-jangan nangis!!"ucap Fang yang cuba untuk memujuk Boboiboy tetapi ianya sia-sia saja kerana kata-kata Fang hanya membuat air mata Boboiboy mengalir dengan lebih deras.

"K-kau ni menakutkan Fang..."balas Boboiboy yang masih menangis dengan suara perlahan menjadikan Fang yang mendengarnya mula rasa bersalah.

"Mana ada!Aku cuma-"

"Sampai hati kau nak makan aku...Aku bukannya makanan..."sampuk Boboiboy yang sudah merajuk sambil memusingkan badannya menghadap kepala(?) sofa.

"Aduu...Macam mana ni??Merajuk pula budak ni..."monolog Fang yang semakin rasa bersalah atas perbuatan gilanya pada Boboiboy tadi.Fang menghela nafas berat dan mengangkat badan Boboiboy perlahan-lahan lalu didudukkan Boboiboy di atas pehanya.Fang menyandarkan badan Boboiboy pada dadanya dan memeluk Boboiboy erat.

"Sorry..."ucap Fang perlahan sambil sambil mengeratkan lagi pelukannya pada Boboiboy menjadikan Boboiboy blushing teruks.Boboiboy juga dapat rasakan degupan jantung Fang lebih laju dari biasa.

"Ke-kenapa degupan jantung Fang lebih kurang dengan aku?!!"soal Boboiboy pada dirinya sendiri.Dia berasa semakin malu apabila Fang memeluknya dalam posisi seperti itu.

"Aku tak dapat kawal perasaan aku...Entah kenapa,bila kau ada dekat dengan aku,aku terus jadi gila...Aku tak berniat pun nak 'makan' kau...Sorry ya..."jelas Fang yang mula meletakkan kepalanya pada bahu Boboiboy dan kiss pipi Boboiboy menjadikan jantung Boboiboy terasa ingin terhenti.

"T-takpalah...A-aku maafkan kau..."balas Boboiboy ringkas tetapi di dalam hatinya,dia masih lagi tidak berpuas hati dengan apa yang Fang lakukan padanya.Ada ke patut dia nak makannya si Boboiboy?!!

"Thanks sebab maafkan aku..."ucap Fang lagi manakala tangannya mula cuba untuk memasuki baju Boboiboy...Lagi menjadikan Boboiboy terkejut.

"W-woi!!"marah Boboiboy sambil menghalang tangannya Fang dari terus memasuki bajunya.

---

Boboiboy dan Fang masih lagi menonton televisyen dengan Boboiboy yang masih dipeluk di atas peha Fang.Sedang mereka menonton televisyen,tiba-tiba ada berita terkini muncul di kaca televisyen.

"Pulau Rintis:Lebih 150 orang penduduk 'turun padang' menderma darah bagi mengisi tabung darah di hospital Pulau Rintis...Pihak hospital amat berterima kasih pada penduduk-penduduk yang sanggup mendermakan darah mereka..."-Pemberita

Boboiboy yang melihat berita itu mula mengerutkan dahinya kerana tidak memahami apa yang cuba disampaikan oleh pemberita itu.

"Fang...Derma darah ni macam mana sebenarnya?"soal Boboiboy sambil menoleh ke arah Fang yang masih memeluknya.

"Derma darah ni berlaku apabila seseorang secara sukarela telah membenarkan darahnya diambil dan digunakan untuk pemindahan dan dijadikan ubat biofarmaseutikal melalui proses yang dipanggil pemeringkatan.Derma darah mungkin darah keseluruhan,atau komponen khusus secara terus.Bank darah sering mengambil bahagian dalam proses pengumpulan serta prosedur yang mengikutinya..."jelas Fang dengan panjang lebar manakala Boboiboy yang mendengarnya hanya krikk krikk kerana tidak memahami apa yang dijelaskan Fang.

"Errrrrrrrrr"

Fang hanya menghela nafas.Redha dengan internet connection yang teramat slow tahap siput pig dalam kepala Boboiboy.

"Haihh...Maksudnya,orang tu rela bagi darah dia kat hospital untuk rawat orang sakit"jelas Fang lagi dengan penjelasan yang lebih pendek berbanding dengan tadi.Boboiboy hanya mengangguk faham.

"Ohh...Cakap jelah dia rela bagi darah...Tak payahlah explain panjang berjela-jela macam tadi tu...Aku tak faham"balas Boboiboy dan mula memuncungkan bibirnya.Fang hanya mampu tersenyum kecil dan menyusap kepala Boboiboy lembut.

"Apa ke gila manusia!!Daripada derma bagi hospital,baik diorang bagi aku!!Sekurang-kurangnya aku tak lapar!!"monolog Boboiboy yang berasa sedikit kesal dengan perbuatan manusia yang membazirkan darah mereka.

Tiba-tiba Boboiboy mendapat satu idea.

"Fang.Hospital Pulau Rintis kat mana?"tanya Boboiboy tiba-tiba membuatkan Fang berasa hairan bercampur risau.

"Kenapa kau tanya?Kau tak sihat lagi ke?"tanya Fang risau dan meletakkan tangannya pada dahi Boboiboy.

"Bukanlah...Aku saja je tanya..."jawab Boboiboy sambil mengambil tangan Fang yang memegang dahinya.Hish!Takut sangat si Boboiboy tu sakit😂.

"Ohh...Ada je kat pusat bandar..."jelas Fang ringkas manakala Boboiboy hanya mengangguk kecil.

"Ohh...Okay..."balas Boboiboy.

"Muehehehehe...Aku kena bagitahu OchoBat ni..."monolog Boboiboy gembira.

To Be Continued

Finally siap pun chap ni😂🌾
Vote dan komen kalau suka😂🌾

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now