CHAPTER 55

1.1K 103 25
                                    

OchoBat telah sampai di kawasan hutan yang agak tebal dan mendarat pada dahan pokok yang agak rimbun(?).OchoBat mula mencari dua batang 'pokok' mati yang menyerupai seperti pintu gerbang(?).

OchoBat mula mencari dua batang 'pokok' mati yang menyerupai seperti pintu gerbang(?)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Malas nak lukis lawa²😂)

"Ha!Jumpa!!"ucap OchoBat lantas terbang ke arah pokok itu dan melalui bahagian di antara pokok-pokok itu.

Dalam beberapa saat,suasana hutan tebal tadi tiba-tiba saja telah berubah menjadi suasana lain.OchoBat amat yakin yang dia telah tiba di Vamp.World dan cuba untuk mengingat jalan untuk ke tempat Yaya dan Ying.

"Hmm...Kat mana rumah yang macam istana tu ekk??"tanya OchoBat pada dirinya sendiri sambil pandangannya meliar ke merata tempat.Tiba-tiba pandangannya terhenti pada bangunan yang terletak di atas bukit yang agak tinggi tidak jauh dari tempatnya berada.

"Itulah tempatnya!!Huhuhu...Aku lupa istana tu ada kat atas bukit tinggi..."gumam OchoBat yang tiba-tiba menjadi takut apabila melihat ketinggian bukit itu.

*Di sana*

OchoBat telah sampai di tingkap lab Yaya dan Ying dan mula mengintai ke dalam.Langsung takda orang!Jadi betullah Yaya dan Ying ditimpa masalah! OchoBat cuba membuka tingkap itu dari luar tetapi tidak berhasil.

"Hmm...Macam mana nak masuk??"soal OchoBat pada dirinya sendiri sambil matanya memandang tingkap itu.

"Ah!Lantaklah!!Malas aku nak fikir!!"

Akibat malas ingin berfikir,akhirnya OchoBat memutuskan untuk memecahkan cermin tingkap itu menggunakan...Kepalanya dan mula terbang agak jauh dari tingkap itu.

"Heh,kepala aku keras apa...Confirm tingkap ni akan pecah berkecai hahaha!!!"ucap OchoBat dengan riaknya sambil hidungnya kembang-kembang tak tentu pasal.

OchoBat mula terbang dengan laju(?) ke arah tingkap lab itu dan menutup matanya.

"Takkan sakit punyalah!!"

(PRANGG!!)

Cermin tingkap yang dirempuh OchoBat hancur berkecai sehingga ada serpihan kaca yang terlekat pada bulu OchoBat.

"Ohoo!!Berjaya!!"ucap OchoBat yang terlalu gembira sehingga tidak sedar yang dia sedang terbang menghampiri dinding dan...

(DUSH!!)

OchoBat terlanggar dinding batu yang keras lagikan besar sehingga dia rasakan yang kepalanya akan benjol tidak lama lagi.

"Sakit sikit je ni!!Aku kena cari buku kimia Yaya tu!!"

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now