CHAPTER 31

1.1K 119 19
                                    

Boboiboy membuka matanya dan mendapati dia sedang berbaring di atas katil dengan badannya yang diselimutkan dengan selimut.Boboiboy berasa sedikit hairan kerana seingatnya,dia tidur di atas sofa.

"Macam mana aku boleh ada kat sini?"soal Boboiboy perlahan manakala matanya mula mencari-cari kelibat Fang tetapi tidak dapat melihat Fang di mana-mana.

(KRUKK~KRUKK~)

"Aduu...Laparlah..."gumam Boboiboy sambil memegang perutnya.Boboiboy melihat
Masih lagi tidak melihat Fang di mana-mana.

"Alright!!Line clear!!"ucap Boboiboy dan terus bangun dari katil lalu berlari ke arah pintu.Belum sempat Boboiboy memulas tombol pintu,pintu itu telah terbuka dari luar dan terlihatlah Fang yang sedang mengelap rambutnya.Aktivitinya terhenti apabila melihat Boboiboy di muka pintu.

"Nak pergi mana??"tanya Fang straight to the point.Boboiboy mula menggaru-garu kepalanya untuk mencari alasan.

"Err...Aku...Nak pergi dapur"bohong Boboiboy sambil tersenyum paksa.Fang yang mendengar jawapan Boboiboy berasa hairan.

"Dapur??Kau nak buat apa??Kau lapar ke??"soal Fang dengan soalan yang berterusan sehingga Boboiboy tak tahu nak jawab apa.Dia hanya mampu menundukkan kepalanya sambil kakinya menguis-nguis lantai.

"Aduh Fang ni...Banyak tanya betul!!Bagi jelah aku lepas ish!!"monolog Boboiboy bengang.

"Takda apalah...Lupakan je..."balas Boboiboy perlahan dan terus berjalan ke arah katil lalu merebahkan badannya.Fang hanya tergelak kecil melihat perangai Boboiboy.

"Pelik-pelik je perangai budak sorang ni...Nasib sayang..."monolog Fang yang masih tersenyum dan mula melangkah menuju ke arah almarinya untuk mencari pakaian.

"Erm...Teruk juga lebam kat kepala Fang tu...Padahal aku ketuk sikit je..."gumam Boboiboy perlahan.Mula timbul rasa bersalah kerana telah mengetuk kepala Fang sehingga lebam.

"Mungkin aku patut minta maaf..."gumam Boboiboy lagi dari terus duduk lalu memusingkan badannya.

"Fa--"

Boboiboy terpaksa menghentikan kata-katanya apabila melihat Fang yang sedang mencari pakaiannya dengan hanya memakai boxer.Tuala dia entah mana dia lempar.

"A-apakah--"gumam Boboiboy.Masih lagi terkejut dengan apa yang dilihatnya.Boboiboy hanya terkaku di situ kerana tak tahu nak cakap apa.Tetapi matanya masih lagi tidak dilepaskan dari Fang.

Fang yang terdengar seperti Boboiboy memanggilnya terus menoleh ke belakang dan dapat lihat Boboiboy sedang memandangnya dengan muka blur tanpa berkelip.

"Ya?"soal Fang sambil hairan mengangkat sebelah keningnya.Boboiboy yang seperti baru tersedar akan perbuatannya mula rasa malu berserta pipinya yang sudah blushing sehingga Fang dapat lihat warna merah pada pipi Boboiboy.

"Kamulah makhluk Tuhan...Yang tercipta...Yang paling sek**!!"

"E-ehhhhhhhh?!!!!!!"

Tanpa sebarang kata-kata,Boboiboy cepat-cepat mengambil selimut dan diselubungkannya selimut itu pada badannya.Termasuklah kepalanya.

"S-sorry!!Tak sengaja!!!"ucap Boboiboy panik dari dalam selimut.Malu betul rasanya!!Malu akibat Fang telah mengetahui perbuatannya yang err...Melihat Fang yang tidak berpakaian walaupun dia tak sengaja sebenarnya.

Fang yang melihat reaksi Boboiboy yang malu-malu itu tiba-tiba mendapat satu idea dan terus berjalan mendekati Boboiboy yang masih diselubungi selimut.

"Boboiboy~"panggil Fang dengan nada menggoda tetapi tidak mendapat sebarang respon dari Boboiboy.Fang memegang selimut itu dan cuba menariknya tetapi Boboiboy cepat-cepat menarik semula selimut itu.

"Arrgh!!Fang ni!!Aku dahlah tengah malu nak tengok muka dia!!"monolog Boboiboy geram sambil tangannya masih lagi berusaha menahan selimut yang masih ditarik Fang.

"Haihh...Degil ni...Ini selimut aku tau..."ujar Fang dan mula naik ke atas katil lalu memeluk Boboiboy yang masih diselubungi selimut.

Boboiboy yang dipeluk terus meronta-ronta agar Fang melepaskan pelukannya tetapi Fang masih berkeras tidak mahu melepaskan Boboiboy.

"Eits!!Kau tak boleh lepas!!"ucap Fang dan mula  menggulung Boboiboy sehingga Boboiboy menjadi seperti seketul(?) London Roll.Fang mendukung Boboiboy dan menyelak selimut itu untuk mengeluarkan kepala Boboiboy agar Boboiboy boleh bernafas.

Keadaan sekarang,Fang mendukung Boboiboy seperti mendukung seorang seorang bayi.Tetapi bayi yang besar...Sangat besar.

"Eish!!Comellah baby ni!!"puji Fang sambil mencubit-cubit pipi kanan Boboiboy.Boboiboy yang mendengar pujian Fang itu serta-merta blushing.

"B-baby?!Akukan sebaya dengan kau!!Kenapa kau panggil aku baby?!!💢💢"soal Boboiboy yang tidak berpuas hati dengan gelaran yang diberikan oleh Fang padanya.

"Tapi muka kau macam baby!!Comel!!"balas Fang sehingga pipi Boboiboy blushing secara tiba-tiba.Fang yang melihat warna merah pada pipi Boboiboy menjadi semakin geram.

"Eii!!Dia blushinglah!!Comelnya!!"ucap Fang yang mula ber'fanboying' dan...

(BUKK!!)

Mencampakkan Boboiboy ke atas katil seperti mencampak karung guni.Boboiboy hanya mampu menahan rasa pening akibat Fang mencampakkannya sebegitu.

Kemudian,Fang naik ke atas katil dan mula berbaring di sebelah Boboiboy.Fang melingkarkan tangannya pada badan Boboiboy dan memeluk Boboiboy seperti memeluk bantal peluk.Boboiboy berasa tidak selesa mula meronta-ronta.

"F-fang!!Lepaslah!!Rimas!!"rungut Boboiboy yang masih meronta.

"Shh...Diam-diam je...Sini,tidur dengan aku..."bisik Fang di telinga Boboiboy dan semakin mengeratkan pelukannya pada Boboiboy.Boboiboy hanya mampu pasrah dengan nasib yang menimpanya.

"Huhuhu...Redha jelah...(个_个)"monolog Boboiboy pasrah.

(KRUKK~KRUKK~)

"Nak balikkkk!!!!"monolog Boboiboy lagi.

To Be Continued

Err...Sila abaikan sepotong lirik lagu dalam chap ni ye😂😂Leeya saja je letak tu😂😂
Vote dan comment kalau suka 😂🐞

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now