CHAPTER 45

1K 105 63
                                    

"F-Fang..."

"Apa?!Kau tak dengar ke?!"soal Fang lagi.

"Tapi Fang!Aku-"

"Diamlah!!Aku tak nak tengok lagi muka kau!!Berambus kau!!"tengking Fang yang sekali lagi memotong ayat Boboiboy sambil tangannya bersedia untuk memukul Boboiboy.

Boboiboy yang sudah tidak dapat menahan sakit di hatinya terus menolak badan Fang agar menjauhinya lantas berlari keluar secepat mungkin dari rumah Fang manakala Fang hanya memandang Boboiboy yang semakin jauh darinya dengan muka seperti orang yang tiada perasaan.Entah kenapa,hati Fang tiba-tiba berasa sakit apabila melihat Boboiboy sedih sampai begitu sekali.

"Alah,biarlah budak tu...Lantak dialah nak pergi mana.Bukan masalah aku..."gumam Fang yang cuba mengusir jauh-jauh perasaan sedihnya pada Boboiboy.

*Di tempat Boboiboy*

Boboiboy terus berlari menjauhi rumahnya dengan pandangannya yang agak kabur akibat air matanya tidak henti-henti mengalir sehinggalah dia sampai di sebatang sungai.Boboiboy terus terduduk di situ kerana kakinya sudah tidak sanggup menampung berat badannya bertambah dengan hatinya yang seakan-akan hancur apabila mengingat kembali apa yang Fang katakan padanya.

"Kenapa Fang tiba-tiba marah aku sampai macam tu sekali??"soal Boboiboy yang masih menangis tersedu-sedu sambil memandang langit subuh dengan pandangan kosong.

"Sebab...Sekali mereka tahu kau ialah vampire,mereka akan membenci dan mengasingkan kau...Lagi parah,kau juga boleh diburu oleh manusia-manusia yang selalu membuat kajian terhadap makhluk-makhluk aneh..."

Pesanan itu tiba-tiba muncul di ingatan Boboiboy membuatkan tangisan Boboiboy terhenti seketika kemudian Boboiboy mula menangis lagi.

"Benarlah kata kapten...Boboiboy menyesal tak dengar cakap kapten..."ucap Boboiboy dan mengalihkan pandangannya pada air sungai yang sedang memantulkan pantulan wajahnya sendiri.Boboiboy dapat lihat wajah seorang budak lelaki yang merupakan mukanya sendiri.Matanya merah,sisa-sisa air matanya masih lagi tidak hilang dari pipinya.Sekali imbas,riak muka Boboiboy dah hampir serupa seperti seseorang yang baru saja kehilangan pasangan.

"Kenapalah aku dilahirkan di dunia ni..."gumam Boboiboy lemah dan terus merebahkan badannya di atas tanah yang dilapisi dengan rumput hijau.

"Baik aku mati je..."gumamnya lagi.

---

*Di rumah Fang*

Fang masih lagi duduk di dalam bilik rahsianya sambil pandangannya tidak lepas dari gambar-gambar yang ditampal pada dinding.Gambar yang tidak lain tidak bukan ialah gambar Boboiboy.Fang hanya mengelap nafas panjang dan mencapai plastik hitam berdekatan lalu bangun menghampiri gambar-gambar yang ditampal.Fang menanggalkan satu-persatu gambar itu dan berniat ingin membuangnya ke dalam plastik sampah.

"Hmm..."

Entah kenapa,Fang rasa tak sanggup untuk membuang gambar itu.Fang menatap gambar itu dengan muka datar.

Flashback On••

(TOK!!TOK!!TOK!!)

Pintu kelas diketuk perlahan membuatkan cikgu yang sedang mengajar dan seisi kelas termasuk Fang menoleh ke arah pelajar yang mengetuk pintu itu.

"Ya?"tanya cikgu itu.Pelajar yang mengetuk pintu itu berjalan masuk ke dalam kelas dengan kepalanya yang ditundukkan sedikit.

"C-cikgu...Ada tak pelajar kelas ni yang bawa baju PJ??Saya nak pinjam..."tanya pelajar itu sambil mengangkat kepalanya sedikit untuk memandang muka cikgu di hadapannya.Cikgu itu membaca nametag yang ada pada bajunya yang tertulis 'Boboiboy'.

"Kelas!Ada tak antara kamu yang bawa baju PJ hari ni??"soal cikgu itu pada seisi kelas.

"Hari ni takda PJ cikgu!"ucap salah seorang pelajar menjadikan Boboiboy yang mendengarnya berasa sedikit kecewa.

"Aku ada bawa!"ucap Fang tiba-tiba sambil mengangkat tangannya.

"Ha,kalau ada,bagilah Boboiboy ni pinjam baju PJ kamu..."balas cikgu itu manakala Fang pula mengeluarkan baju PJnya dari dalam beg lantas berjalan ke hadapan dan memberikan baju itu pada Boboiboy.

"Te-terima kasih!!Aku janji akan basuh dan pulangkan baju ni esok!!"ucap Boboiboy sambil menunduk sedikit.Dah macam orang Jepun pula.

"Takda hallah..."balas Fang ringkas manakala Boboiboy hanya melemparkan sebuah senyuman manis pada Fang membuatkan jantung Fang terasa ditembak dengan err...Bazooka?

"Terima kasih ya!!"ucap Boboiboy sekali lagi dan terus berjalan keluar dari kelas itu.

"C-comelnya dia!!"monolog Fang.

Flashback Off••

Tanpa sedar,Fang tersenyum kecil apabila mengingat semula waktu pertama kali dia bertemu dengan Boboiboy dan menatap lagi satu gambar yang masih tertampal pada dinding.

Flashback Off••

"Tolonglah Gopal!!Aku janji akan belanja kau makan bulan depan kalau kau tolong aku!!"rayu Fang sambil melutut pada seorang lelaki berbadan gempal 'Gopal'.Gopal yang mendengar rayuan Fang dari tadi hanya mampu sweatdrop.

"Haihh kau ni...Taasub sangat dengan Boboiboy tu..."balas Gopal sambil memicit-micit hidungnya.

"Aduhh...Nak buat macam mana?Aku dah terminat dia...Lagipun,dia tu comel gila!!Geram aku tengok!!Lagi-lagi pipi chubby dia yang mengalahkan perempuan tu!!Arrgh!!Rasa nak gigit-gigit je!!"jelas Fang yang sudah mula ber'fanboying' di situ.

"Gila eh??"soal Gopal bengang.

"Tolonglah aku Gopal!!Tolong 'snap'kan 300 keping gambar comel dia!!Nanti dah cukup,kau 'send'lah kat aku...Nanti pandai-pandailah aku nak print..."rayu Fang lagi membuatkan Gopal tercengang.

"Woi!!Kau nak buat apa dengan gambar dia tu?!!"soal Gopal.

"Kau ni...Mestilah aku nak buat koleksi...Nanti kalau aku bosan,boleh aku tatap gambar dia..."jelas Fang tanpa berlapis dengan penuh kejujuran manakala Gopal hanya mampu menghela nafas.

"Hmm...Untung dapat kawan macam ni"ucap Gopal.

Flashback Off••

"Gilanya aku...Crush je pun..."ucap Fang sambil tergelak.Dia mula rasa malu apabila mengingat kembali tentang betapa taasubnya dia dengan Boboiboy sampai langsung tak boleh fokus dalam kelas.

Fang melihat jam di dinding yang menunjukkan pukul 3:30 p.m. membuatkan Fang sedikit risau.

"Laa...Mana pula Boboiboy ni??Tak balik-balik lagi!!"gumam Fang yang tiba-tiba risau tentang keadaan Boboiboy.

"BERAMBUS!!!"

"Aduhh...Bodoenya aku ni!!Apa aku dah buat?!!Mesti Boboiboy bencikan aku lepas ni!!"ucap Fang sambil menarik-narik rambutnya.Dia mula rasa menyesal kerana menengking Boboiboy sebegitu rupa.

"Baik aku pergi cari dia dengan kelawar dia tu..."ucap Fang lagi dan terus melangkah keluar dari bilik itu.

Tiba-tiba...

(GRUNGG!!GRUNGG!!)

Langkah Fang terhenti apabila mendengar bunyi guruh berdentum dengan kuat seakan-akan akan terjadi hujan lebat tak lama lagi.

"Aduh!!Nak hujanlah pula!!"keluh Fang.

To Be Continued

Hambar duh😂🌾

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now