CHAPTER 41

1K 108 15
                                    

*Keesokannya*

Boboiboy bangun dari tidurnya dan menggosok matanya kerana pandangannya agak kabur.Selepas itu,Boboiboy mengalihkan pandangannya ke arah Fang yang masih tidur dengan lengan kirinya yang diletakkan pada mukanya.

"Fang...Bangun!Nanti kita lambat pergi sekolah..."kejut Boboiboy sambil menggoncang-goncang sedikit badan Fang tetapi Fang langsung tidak menjawab panggilan Boboiboy membuatkan Boboiboy sedikit risau.

"Fang!Fang!!Bangun!Kau okay tak?"soal Boboiboy yang masih menggoncang-goncang badan Fang.Apabila Boboiboy dapati tiada sebarang respon dari Fang,Boboiboy putuskan untuk...

(SPLAT!!)

Menepuk kepala Fang dengan agak kuat sehingga Fang menurunkan tangan yang menutupi mukanya dan memandang Boboiboy dengan pandangan menakutkan membuatkan Boboiboy terkaku.

"E-err...Sorry Fang...Tadi aku-"

"Kau ni...Aku dahlah tengah rasa tak sedap badan ni...Kepala aku pening...Datang kau,tepuk kepala aku pula...Makin pening aku dibuatnya..."sampuk Fang dengan nada dingin menjadikan Boboiboy menggeletar tanpa sedar.

"S-sorry!!Aku tak tahu!!"mohon Boboiboy yang mula rasa bersalah kerana menepuk kepala Fang tadi.

"Takpalah...Aku tak kisah...Setakat kena tepuk sikit dengan budak macam kau,takdalah sakit sangat..."balas Fang sambil tersenyum kecil.

"Sebenarnya sakit!!Pergh!!Ini tangan ke besi?!!"sambung Fang di dalam hatinya.Bahagian kepalanya yang ditepuk Boboiboy tadi terasa berdenyut-denyut ditambah lagi dengan sakit kepalanya.

"Tapi hari ni kau terpaksa pergi sekolah seorang diri..."ucap Fang secara tiba-tiba membuatkan Boboiboy berasa sedih.

"Alaaaa...Kenapaaa???"soal Boboiboy yang sudah tersungkur ke atas bantal yang berada di sebelah Fang sambil memandang Fang dengan pandangan yang sedikit manja.

"Aku tak laratlah nak pergi sekolah..."jelas Fang ringkas sambil menyusap kepala Boboiboy lembut.

"Hmm...Yelah..."balas Boboiboy dan terus bangun dari katil lalu mencapai tualanya.

"Nanti aku buatkan kau sarapan..."ucap Fang membuatkan langkah Boboiboy terhenti dan terus menoleh ke arah Fang.

"Tak payahlah...Aku boleh cari sarapan sendiri..."balas Boboiboy sambil tersenyum manakala Fang hanya mengangguk kecil.

"Fang"panggil Boboiboy.

"Ya?"

"Sorry..."jawab Boboiboy di dalam hatinya manakala di luar dia hanya tersenyum dan menggelengkan kepalanya.

"Takpalah...Lupakan je"balas Boboiboy dan terus berjalan keluar dari bilik Fang menuju ke bilik mandi.

---

"OchoBat...Jom ikut aku pergi sekolah...Aku bosanlah sorang-sorang..."ajak Boboiboy yang masih cuba mengejut OchoBat yang sedang tidur.

OchoBat yang dari tadi dikejut hanya memulaukan Boboiboy dengan buat-buat seperti dia masih tidur.Malas ingin melayan Boboiboy.

"Ish!Aku nak tidur pun tak senang!!"marah OchoBat di dalam hatinya.

Tiba-tiba OchoBat merasakan badannya dicengkam tetapi tidak terlalu kuat.Kemudian,dia terdengar seperti bunyi zip dibuka dan OchoBat juga rasakan yang badannya mula dimasukkan ke dalam satu ruangan yang agak sempit.

"Okay dah,jom pergi sekolah!!"ucap Boboiboy gembira.OchoBat yang mendengarnya mula membuka matanya.Terkejut beruk OchoBat apabila mendapati dirinya berada di dalam ruangan yang mempunyai banyak buku sehingga dia langsung tidak dapat bergerak.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now