"M-manja??"soal Boboiboy.Terkejut dengan permintaan secara mendadak Fang.Fang hanya mengangguk perlahan.
"Apa maksud kau...Dengan lebih manja tu?"soal Boboiboy yang masih blur.
"Aku nak kau bermanja dengan aku macam...Erm...Kau selalu peluk aku,jalan sama-sama dengan aku dan pegang tangan aku...Macam...Bersayang-sayang gitu..."jelas Fang dengan penuh selambanya seperti perkara yang dimintanya merupakan perkara biasa.Boboiboy tak payah cerita,dah blushing teruks sampai muka dah jadi macam tomato!!
"I-ini macam apa yang kapten pernah suruh aku buat dulu!!!Apakah?!!!"monolog Boboiboy yang hanya mampu membebel di dalam hatinya kerana mulutnya seakan-akan terkunci.
"E-err...Aku-
"Jadi...Boleh tak??"tanya Fang yang memotong percakapan Boboiboy.
Boboiboy yang dah tak tahu nak cakap apa,hanya mampu blushing dan menolehkan kepalanya ke arah lain agar Fang tidak dapat melihat mukanya yang sudah memerah itu.
"B-boleh..."jawab Boboiboy dengan suara yang perlahan tetapi masih lagi dapat didengari oleh Fang.
Setelah Fang mendengar jawapan Boboiboy,dia cepat-cepat menarik Boboiboy ke dalam pelukannya.Fang memeluk Boboiboy erat-erat seperti sepasang kekasih yang baru dipertemukan semula setelah 100 tahun berpisah(😂).
"Uhuks!Tak boleh bernafas!!!"rungut Boboiboy di dalam hatinya tetapi dia langsung tidak melawan dan membiarkan saja Fang memeluknya.
"Tapi kenapa aku...Tiba-tiba rasa hangat?Sedangkan cuaca masih lagi sejuk..."soal Boboiboy pada dirinya sendiri apabila tiba-tiba terasa hangat di dalam pelukan Fang.
Tiba-tiba...
(KCAKK!!)
Fang yang seperti terdengar bunyi kamera mengambil gambar melepaskan pelukannya dari Boboiboy dan segera menoleh ke belakang untuk melihat apa yang terjadi.
Tetapi apabila Fang menoleh,Fang dapati tiada sesiapa yang berada di situ.
"Tch!Siapa pulalah tu!!"monolog Fang geram.Dia tahu ada orang yang stalk dia dan Boboiboy tadi.
Melihat riak wajah Fang yang berubah mendadak menjadikan Boboiboy berasa sedikit risau dan mengambil keputusan untuk bertanya.
"Fang,kenapa ni?"tanya Boboiboy prihatin membuatkan Fang otak Fang yang sedang berfikir terhenti secara automatik.
"Takda apalah...Tak perlu risau..."jawab Fang yang cuba untuk tidak menjadikan Boboiboy risau.
"Eh?Tapi tadi-"
"Jom pergi sekolah...Dah lambat ni"ajak Fang yang memotong kata-kata Boboiboy dan terus menarik tangan Boboiboy.
*Somewhere*
Seorang gadis berpony tail sedang asyik melihat phonenya.Sesekali dia tersenyum puas apabila melihat hasil 'tangkapan'nya yang merupakan gambar BoBoiBoy dan Fang sedang berpelukan di lorong sunyi tadi.
"Kena bagitahu Tasya ni...Mesti dia 'suka'..."gumam gadis itu sambil smirk Dan mula membuka aplikasi WhatsApp.
---
*Di sekolah*
Boboiboy dan Fang asyik berbual-bual kosong kerana guru waktu pertama pada hari itu tidak dapat hadir.Tapi,mereka tidak sedar yang Tasya telah memerhatikan mereka dari jauh.
"Amboi~Dari luar sekolah sampai sekarang tak habis-habis lagi nak ber'sweet-sweet' huh?"monolog Tasya yang masih memerhatikan Boboiboy dan Fang.Tasya dapat lihat Fang mencubit sedikit pipi chubby Boboiboy manakala Boboiboy pula terus menekup mukanya menggunakan kedua-dua tapak tangannya.
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓
Fanfiction✦✧✧ 🄲🄾🄼🄿🄻🄴🅃🄴🄳 ✧✧✦ Warning⚠⚠⚠ Fujo fudan area!!Tak suka jangan baca!! Sinopsis⤵⤵⤵ Vampire AU!! Satu kebakaran telah terjadi di Sekolah Rendah Pulau Rintis menyebabkan keadaan menjadi amat huru-hara kerana masing² sibuk menyelamatkan diri. Bo...