CHAPTER 26

1.2K 129 78
                                    

---

"Fang,siapa perempuan tadi?Kenapa perangai dia macam tu?"tanya Boboiboy yang masih mengunyah makanannya sambil menoleh Fang.

"Hmm...Nama orang gila tadi tu Tasya...Dia memang macam tu..."jelas Fang ringkas.Jelas terlihat wajahnya menunjukkan riak tidak puas hati apabila menyebut nama 'Tasya'.

"Maksud?"tanya Boboiboy yang masih tidak faham.Fang hanya menghela nafas dan mendekatkan mukanya dengan telinga Boboiboy lalu membisikkan sesuatu.

"Otak dia tu mereng...Sebab tu jadi macam tu..."bisik Fang pada telinga Boboiboy manakala Boboiboy hanya meng'ohh'kan saja.

"Dah...Tak payah kau fikir sangat pasal perempuan murahan macam dia tu..."ucap Fang dan menyusap-usap kepala Boboiboy lembut.

Tak lama kemudian,muncul satu idea pelik di dalam kepala Fang.

Tiba-tiba Fang mengambil makanan yang ada di tangan Boboiboy membuatkan Boboiboy terkejut dan cuba mengambil semula makanannya.Tetapi malang bagi Boboiboy kerana Fang terlebih dahulu telah mengangkat makanan Boboiboy tinggi-tinggi sehingga Boboiboy tidak dapat mencapainya.

"Fang!!Nakklah!!"pinta Boboiboy yang masih cuba mencapai makanannya.

"Tak boleh!"balas Fang.

"Itukan aku punya!!💢💢"marah Boboiboy

"Tahu...Tapi aku nak suapkan kau"ucap Fang dengan selamba sehingga Boboiboy tersenyap dan terkaku di situ.

"T-tapi kat sini ramai ora-"Boboiboy terpaksa menghentikan kata-katanya akibat Fang menyumbatkan sebiji bebola ketam ke dalam mulut Boboiboy.

"Haa...Macam ni baru betul...Seorang budak comel disuapkan makanan oleh jejaka terkacak di sekolah yang menjadi rebutan gadis-gadis!!"ucap Fang yang mula syok sendiri sambil hidungnya mula kembang-kembang(?) apabila memikirkan kekacakannya.

"Eahan!!(Perasan!!)"ucap Boboiboy menyampah sambil menjeling Fang dengan mulutnya yang masih penuh.

"Alololo~Comellah dia ni~Nah lagi sebiji"

Fang menyumbatkan lagi sebiji bebola ketam ke dalam mulut Boboiboy sehingga Boboiboy rasa ingin tercekik.Mulut Boboiboy yang penuh dengan bebola ketam menjadikan pipinya tampak lebih chubby sehingga Fang yang melihatnya berasa geram.

"Eish!!Kalau kau ni kuih pau,dah lama aku makan kau!!"ucap Fang sambil tangan nakalnya mencubit-cubit kedua-dua belah pipi Boboiboy.Boboiboy yang tidak mampu melawan hanya pasrah dan membiarkan saja Fang berbuat begitu padanya.

"Haihh...Redha jelah...(个_个)"monolog Boboiboy pasrah.

Orang² kat kantin be like...

"Kot ya pun nak ber'sweet-sweet',janganlah kat tempat public... Goblok!!"

---

Terlihat seorang gadis yang tidak lain tidak bukan ialah Tasya,sedang duduk di atas katilnya sambil memegang sebatang pen.Matanya langsung tidak lekang dari memandang buku notanya yang dari tadi dicoretkan dengan pelbagai rancangannya yang tidak pernah berjaya untuk 'merampas' semula Fang dari Boboiboy.

"Si**lah pendek tu!!"

Itulah makian yang keluar dari mulut Tasya sejak balik dari sekolah petang tadi.Dia memang betul-betul tak suka dengan Boboiboy.Benci!!

Tasya melihat jam tangannya yang menunjukkan sudah 12:00 p.m. tepat.

"Awallah..."gumam Tasya.

Flashback On••

9:35 p.m.

Tasya dan mummynya,Puan Aliza sedang makan malam bersama-sama.Mereka terpaksa makan malam tanpa papa Tasya kerana papanya akan pulang lewat pada hari itu.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now