CHAPTER 57

1.1K 96 35
                                    

"Fang...Betul-betullah...OchoBat mana??Aku risau ni!!"tanya Boboiboy yang langsung tidak boleh bertenang kerana hampir seminggu tidak melihat OchoBat.

"Haihh..Manalah aku tahu...Kalau aku tahu aku dah bawa dia pada kau..."jawab Fang sambil merebahkan badannya ke atas sofa.

"Eh?!Kenapa kau baring?!Jomlah sambung cari OchoBat!!"ajak Boboiboy lantas menarik-narik tangan Fang sehingga Fang hampir-hampir saja tergolek dari sofa.Mujur dia sempat berpaut pada kepala sofa.

"Ish kau ni!!Kita baru je lepas cari dia hutan belantara tadi!!Nanti-nantilah kita sambung!!Aku penat tahu tak?!!Kau ni tak reti penat ke hah?!!"marah Fang yang sudah terlalu penat.Tanpa sedar Fang telah meninggikan suaranya pada Boboiboy menjadikan Boboiboy terdiam dan menjauhkan sedikit dirinya dari Fang.Apabila melihat reaksi Boboiboy,barulah Fang tersedar apa yang baru saja keluar dari mulutnya dan cepat-cepat menutup mulutnya.

"B-boboiboy...Sorry,aku tak bermaksud nak--"

"S-sorry...Aku cuma risau pasal OchoBat je...Maaf sebab aku susahkan kau...Lepas ni kalau aku nak cari dia,aku cari sorang-sorang..."potong Boboiboy dengan sayu sambil menundukkan sedikit kepalanya menjadikan Fang rasa semakin bersalah dan segera menghampiri Boboiboy.

"Sorry...Boboiboy jangan merajuk..."pujuk Fang sambil tangannya cuba menyusap kepala Boboiboy tetapi Boboiboy cepat-cepat mengelak.

"Mana ada aku merajuk..."balas Boboiboy perlahan sambil kakinya bergerak menjauhi Fang.Lagi.

"Kalau tak,kenapa kau makin jauhkan diri??"tanya Fang yang semakin mendekati Boboiboy.

"Mana ada aku--"

Boboiboy terpaksa menghentikan kata-katanya apabila dia merasakan rasa sakit pada bahagian jantungnya datang semula sehingga dia terduduk akibat tidak dapat menahan sakit itu.Fang yang melihatnya serta-merta menjadi panik dan menghampiri Boboiboy.

"Boboiboy!!Kau okay tak?!Rasa sakit tu datang balik ke?!!"soal Fang yang panik secara bertalu-talu manakala Boboiboy hanya membalasnya dengan senyuman kecil.

"A-aku okaylah.Aku cuma...Penat.Betullah kau cakap,kita kena berehat dulu..."balas Boboiboy dengan nada suara seperti orang yang sedang menahan kesakitan.Fang yang mendengarnya langsung tidak mempercayai kata-kata Boboiboy lantas mengangkatnya dengan 'bridal style' dan membaringkan Boboiboy di atas sofa.

"Eh?Aku okaylah!!Aku boleh jalan!Kau tak payah angkat aku!"ujar Boboiboy sedikit malu lantas bangun dari sofa tetapi Fang cepat saja menolak Boboiboy sehingga terbaring semula di atas sofa.

"Laa...Tadi kata nak rehat~"balas Fang sambil memandang Boboiboy dengan pakej senyuman nakalnya menjadikan Boboiboy berasa kurang selesa.

"Ke...Napa kau senyum macam tu??Seramlah..."ucap Boboiboy perlahan.

"Entah~Tiba-tiba aku rasa macam nak 'makan' kau~"jawab Fang yang masih smirk sambil mendekatkan mukanya dengan muka Boboiboy menjadikan Boboiboy semakin takut.

"T-tapi aku bukan makanan..."balas Boboiboy takut-takut manakala Fang pula terus menghempap Boboiboy sehingga Boboiboy dapat rasakan seperti dia dihempap oleh seekor gajah.

"Urhk!!Beratnya!!Dahlah sakit tadi tak hilang lagi!!Dia ni pergi tambah pula!!"monolog Boboiboy.

"F-Fang...Kau berattt..."rungut Boboiboy perlahan manakala Fang hanya meletakkan jarinya pada mulut Boboiboy tanda menyuruh Boboiboy untuk diam.

"Shh!Tidur..."balas Fang perlahan dan terus menutup matanya.

"Zzzzzzzzzzzzz~~~~"

"Aik??Dah tidur??"soal Boboiboy pada dirinya sendiri.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now