CHAPTER 50

1.1K 116 44
                                    

"S-sayang?!!"soal Boboiboy terkejut membuatkan Fang berasa hairan.

"Dah kenapa kalau aku sayang dia pun??"soal Fang balik manakala Boboiboy pula cuba memikirkan alasan yang patut diberikan pada Fang.

"T-takda apalah!Aku cuma...Terkejut...Tak sampai seminggu Diya pindah sini,dah ada orang sukakan dia..."balas Boboiboy sedikit gugup dengan ayat terakhirnya yang diperlahankan sedikit menjadikan Fang semakin curiga.

"Ye-ye je kau ni..." ucap Fang yang masih curiga sambil cuba menyentuh bahu Boboiboy.Tetapi belum sempat Fang melakukan apa-apa,Boboiboy telah pun bangun dari posisi duduknya.

"Kau nak pergi mana?"tanya Fang hairan.

"Toilet"jawab Boboiboy sepatah dan terus meninggalkan Fang seorang diri di situ.

"Hmm...Nampaknya dia betul-betul takda perasaan kat aku...Aku cakap aku suka Diya pun dia masih boleh senyum lagi haihh..."monolog Fang dan terus meningkatkan kepalanya di atas meja.

"Tapi...Kenapa dia nampak sedih semacam?"soal Fang pada dirinya sendiri dan mengalihkan pandangannya ke arah pintu yang dilalui oleh Boboiboy tadi.

"Aku rasa baik aku ikut dia..."

*Di toilet*

(BAMM!!)

Boboiboy menutup pintu toilet itu dengan kuat dan terus terduduk di atas lantai sambil menekup mukanya dengan tapak tangannya.Air mata yang ditahannya akhirnya jatuh membasahi pipinya.

"K-kenapa aku kena nangis?!!Aku bukannya suka Fang pun!!"gumam Boboiboy yang semakin menangis teresak-esak Apabila mengingat semula apa yang dikatakan Fang tadi.

"Yup!Aku...Suka dia...Eh tak!Aku,SAYANGKAN dia sangat-sangat!!"

"Bukan ke hari tu kau kata kau suka aku?!!Tapi kenapa sekarang kau suka Diya?!!"soal Boboiboy dengan kasar seakan-akan orang yang disoalnya betul-betul ada di hadapannya.

"Kenapa...Kenapa aku jadi macam ni??Aku seakan-akan cemburu bila tengok kau rapat dengan Diya...Kenapa Fang??Kenapa??"soal Boboiboy lirih sambil mengesat air matanya yang tidak berhenti mengalir dari tadi.

Tanpa Boboiboy sedari,seseorang sedang berdiri di luar toilet dan mendengar setiap rintihan Boboiboy sejak tadi.Orang itu hanya mampu menahan rasa sedih sambil mengepal tangannya.

"Jadi...Betullah kau...Cemburu"monolog orang itu.

"Sudahlah...Fangkan suka Diya...Bukannya aku.Lagipun,aku dan diakan sama-sama lelaki...Mana boleh ada perasaan suka melebihi kawan..."gumam Boboiboy sedih dan mengelap air matanya untuk kali yang kedua.Boboiboy mula berdiri dan memegang tombol pintu.

Boboiboy agak takut untuk keluar dari toilet tetapi dia cuba beranikan dirinya dan membuka pintu toilet itu.Apabila pintu toilet telah terbuka sepenuhnya,Boboiboy hanya mampu terkaku apabila melihat orang yang tidak mahu dilihatnya berada betul-betul di hadapannya.

"F-Fang?!Sejak bila kau ada kat sini??"soal Boboiboy terkejut manakala Fang hanya memandang Boboiboy dengan pandangan datar(?).

"Kenapa kau tak terus jujur??"tanya Fang dengan nada perlahan tetapi dingin menjadikan Boboiboy terdiam.

"Apa maksud ka-"

(BAMM!!)

(CHUPP~)

Fang menolak Boboiboy sehingga badan Boboiboy tersandar pada dinding toilet itu dan terus menyambar bibir Boboiboy.Tangannya pula mengunci pergerakan Boboiboy menyebabkan Boboiboy tidak dapat melawan.

Fang melepaskan bibir Boboiboy dan merenung Boboiboy tepat pada matanya menjadikan Boboiboy blushing teruk sehingga dia terpaksa menundukkan kepalanya kerana tidak mahu melihat muka Fang.

"Kenapa?Malu?"tanya Fang sambil smirk dan mengangkat dagu Boboiboy agar Boboiboy dapat melihat mukanya.

"Apa kau buat kat sini?"tanya Boboiboy perlahan.

"Hm?Entahlah...Mungkin sebab nak pujuk seorang budak cemburu yang tengah nangis dalam toilet..."jawab Fang yang sengaja ingin menyindir Boboiboy membuatkan Boboiboy blushing lagi.

"Dah!!Lepas!!"marah Boboiboy secara tiba-tiba sambil menolak badan Fang agar menjauhi dirinya.

"Kau...Suka Diyakan...Dahlah...Jangan kacau aku..."ucap Boboiboy lirih.Air mata mula jatuh membasahi pipinya sekali lagi menjadikan Fang risau dan terus mengesat air mata Boboiboy.

"Kau ni...Mana ada aku suka Diya..."balas Fang sambil tangannya cuba menyentuh Boboiboy tetapi Boboiboy cepat saja menepis tangan Fang.

"Kau tak payah nak memperb*d*hkan akulah!!Kau sendiri yang cakap kau suka Diyakan?!!"ucap Boboiboy dengan suara lantang yang penuh amarah manakala Fang hanya mampu tergelak kecil apabila melihat Boboiboy begitu.

"Apa yang kelakar?!"soal Boboiboy bengang.

"Kau ni...Aku gurau jelah...Mana ada aku suka Diya..."balas Fang ringkas dengan tawanya yang belum reda sepenuhnya.

"Tapi tadi kau ya--"

"Kau pun tahukan yang kau adalah nombor 1 dalam hati aku dan hati aku takkan pernah berubah daripada mencintai kau..."potong Fang dengan ayat yang erhh...Terlalu dramatik(?) menjadikan Boboiboy terdiam kerana tidak mempercayai apa yang baru saja didengarnya.

"S-sampai macam ni sekali Fang sukakan aku??"soal Boboiboy yang masih terkejut pada dirinya sendiri.

"Tapi Fang.Aku...Bukan manusia...Dan lebih teruk,aku ni lelaki..."balas Boboiboy perlahan manakala Fang hanya tersenyum kecil dan mula menyusap kepala Boboiboy lembut.

"Walaupun kau dah jadi vampire,aku...Tetap sayangkan kau..."ungkap(?) Fang lantas kiss Boboiboy pada pipinya membuatkan Boboiboy blushing.

"Tapi aku tak suka kau..."ucap Boboiboy.

"Tapi kau cemburu..."balas Fang ringkas.

"Itu sebab kau pulaukan aku...Bukan sebab aku suka kau..."ujar Boboiboy lagi tetapi kali ini dengan memuncungkan bibirnya menjadikan Fang geram dan mencubit pipi chubby Boboiboy.

"Mulut cakap lain,hati cakap lain Boboiboy...Jadi kau janganlah terlalu--"

"Jangan abaikan aku lagi..."potong Boboiboy dengan perasaan malu dan terus menyorokkan mukanya di dada Fang.Fang hanya tersenyum.

"Yelah...Aku janji..."balas Fang lantas meng'kisshu' dahi Boboiboy manakala Boboiboy hanya membalasnya dengan sebuah pelukan erat.

"Walaupun kau belum rasmi menjadi milik aku,aku tetap akan jaga dan menyayangi kau..."monolog Fang sambil tersenyum dan membalas pelukan Boboiboy.

To Be Continued

Fang:Dan kitaorang pun rasmi menjadi pasangan suami isteri dan hidup bahagia buat selama-lamanya...The Enddd😍❤️

Me:Wait,what?!!😂💢Awal gila!!😂💢

Hshshshshshs 😂🌾Vote dan comment kalau suka 😂🌾

THANKS FOR 6K READS!!😢✨

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now