CHAPTER 22

1.3K 131 18
                                    

"B-baja?!!"soal Fang dengan agak kuat.Terkejut apabila Boboiboy mengatakan bubur ayamnya seperti baja.

"Ha ah"jawab Boboiboy dengan tiada rasa bersalah.

"Apasal kau kata bubur ni macam baja?!Baja tukan bahan yang orang letak kat pokok!!"balas Fang sedikit marah membuatkan Boboiboy terdiam.

"H-habis tu,kat tempat aku rupa bajanya macam tu...Jadi aku ingat tu baja..."jelas Boboiboy akhirnya.

"Whathefish?!!Bubur jadi baja?!!Biar betik?!!Budak ni duduk kat planet Marikh ke?!!"monolog Fang setelah mendengar jawapan Boboiboy yang baginya tidak masuk akal itu.

"Biar betul kau ni..."ucap Fang yang masih tidak mempercayai apa yang didengarnya.

"Betullah"balas Boboiboy.

Secara tiba-tiba,Fang menarik tangan Boboiboy sehingga Boboiboy terduduk di atas kerusi berdekatan dengan tempat mereka berdiri.Setelah Boboiboy duduk,Fang terus mengambil lagi satu kerusi dan duduk berhadapan dengan Boboiboy

Fang mengambil mangkuk bubur yang ada di tangan Boboiboy dan mula mencedok sedikit bubur itu menggunakan sudu.Fang mendekatkan sudu itu dengan mulut Boboiboy untuk menyuapnya tetapi Boboiboy langsung tidak membuka mulutnya kerana dia tidak memahami apa yang Fang sedang lakukan.

Fang hanya mengeluh perlahan apabila melihat reaksi Boboiboy yang terlalu blur Itu.

"Buka mulut kau...Aku nak suap bubur ni..."ucap Fang yang semakin mendekatkan sudu itu sehingga sudu itu menyentuh bibir Boboiboy.

"Sedap ke?"tanya Boboiboy yang masih ragu-ragu dengan bubur ayam itu.

"Kalau aku yang masak semuanya jadi sedap!!😎"jawab Fang dengan penuh riak dan bangganya sehingga Boboiboy yang mendengarnya sweatdrop.

"Eii!Berlagaknya!!Macamlah kau mas-

(NYAM~)🤣

Belum sempat Boboiboy menghabiskan kata-katanya,Fang telah menyuapkan bubur yang dicedoknya ke dalam mulut Boboiboy menjadikan Boboiboy terkejut tetapi terus menelan bubur ayam itu.

"Cedapnya!!"monolog Boboiboy yang terpegun dengan rasa bubur ayam itu sehingga tidak mampu berkata apa-apa.

Fang yang melihat reaksi Boboiboy mula ketawa terbahak-bahak sehingga mangkuk bubur yang dipegangnya hampir-hampir tidak jatuh.

"Kan aku dah cakap tadi!!Aku masak mesti sedap punya!!"ucap Fang yang masih lagi dengan riaknya manakala Boboiboy masih lagi terdiam.

"Nak lagi..."pinta Boboiboy secara tiba-tiba sambil menarik sedikit lengan baju Fang membuatkan tawa Fang terhenti serta-merta dan terus menoleh ke arah Boboiboy.

"Nak lagi?"tanya Fang yang berpura-pura tidak mendengar apa yang dikatakan Boboiboy tadi.

"Nak agi..."jawab Boboiboy ringkas dan secara tidak sengaja telah membuat puppy eyesnya menjadikan Fang dap dup dap dup.

"N-nak aku suap?"tanya Fang yang sedikit gugup.

Boboiboy yang mendengar soalan Fang hanya membuka mulutnya dengan agak besar.Dengan segera,Fang mencedok bubur itu lagi lalu disuapnya ke dalam mulut Boboiboy.

"Nak lagi!!Nak lagi!!"pinta Boboiboy lagi.Tak sampai 1 minit dia kunyah,dah minta lagi...

Fang dengan gembiranya menyuapkan Boboiboy bubur ayam itu sehingga habis.Boboiboy yang melihat mangkuk di tangan Fang sudah kosong mula berasa sedih.

"Alaa...Dah habis..."keluh Boboiboy dan memuncungkan bibirnya.Fang yang melihat Boboiboy begitu hanya mampu tersenyum kecil.

"Takpa,esok aku buatkan lagi"pujuk Fang sambil menyusap kepala Boboiboy lembut manakala Boboiboy hanya mengangguk kecil.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now