Bab 12

2.4K 116 3
                                    

 
     Cahaya matahari mula memancar menembusi kaca tingkap biliknya. Berkerut-kerut matanya menahan cahaya yang mula menganggu lenannya. Terlalu perit sehingga Syah payah hendak menyambung lena tidurnya.

          "Argghh..." badannya mula berkalih ke kiri dan kanan. Selimut juga ditarik menutupi wajahnya. Tetapi tetap juga silau.

        Mata masih terpejam rapat bagaikan sudah di gamkan mata itu namun pergerakkan Syah terbatas. Bagaikan ada satu halangan yang menyukarkan dia untuk melindungi diri daripada cahaya matahari ini.

         Mata masih terpejam namun tanganya mula memainkan peranan. Syah mula meraba-raba bebanan yang sedang menghimpit tubuhnya sekaligus  menjadi penghalang untuk berlindung.

     Hujung jarinya mula menyentuh fabrik lembut tersebut perlahan-lahan dan mula beralih ke tempat lain.

       Dari apa yang dia dapat meneka. Beban itu ialah......

      Tubuh manusia?!

      Terbuntang biji matanya. Siap menoleh lagi ke sisi.

   

         "Morning, my sweetypie"

         Syah terdiam kaku. Kedudukan mereka tersangatlah rapat. Apatah lagi tubuh mereka baring bersebelahan. Siap tangan itu menjadi alas untuk kepalanya.

       

          "Fa-fareez?"

          "Shuuuu...call me , Abang," bisik suara serak basah itu di telinga Syah. Siap di kucup pipi itu. Comel! Pujinya.

          Dari elok terkaku terus berubah pucat lesi. Rasanya darah dia sudah berhenti mengalir ke wajah. Apa yang Syah pasti kalau ditoreh ni pasti darah pun segan-segan nak keluar.

         Apa yang pasti Syah sudah meremang bulu roma. Apa ingat dia nak malu-malu kucing ke apa? Dengan si senior psiko ni?! Memang tidaklah! Lagi dia bertambah takut adalah. Tiada masa Syah ingin berangan dia sedang dipeluk oleh buah hatinya apabila yang terpapar dihadapannya ini membuatkan Syah kecut perut.

  

         Syah terasa pipinya diusap lembut. Bagaikan 'dia' sedang menyentuh pipi seorang bayi yang akan mudah terasa sakit jika terlalu kasar.

       'Glup'

     Terasa berpasir pula air liurnya. Syah rasa tidak sedap hati dengan kelakuan Fareez yang tiba-tiba merenungnya itu. Apatah lagi bibir tersebut terlalu dekat di tepi telinganya.

          "Can you call me Abang?" Pinta 'dia'

    

        'Ah! sudah?!' Syah sudah tidak tahu hendak berbuat apa. Jantungnya sudah berdegup kencang. Sudahla dengan keadaan mereka yang agak rapat ni. Pasti dia dapat mendengar bunyi denyutan jantungnya yang terlalu kuat.

         "Sweetypie?" Bisik dia di telinga Syah lagi atau lebih kepada seolah-olah sedang meniup telingannya.

           Syah sudah buntu. Apatah lagi jari-jari miliknya sedang mengusap bibir Syah. Terasa kebas pula bibirnya.

     

            "A-ab..a-ab....."

       

          Tergagap bibirnya hendak menyebut. Lagi lemah apabila mata Syah tidak terlepas memandang mata dia yang terarah ke arah bibirnya. Syah tidak pasti apa punca namun makin lama Syah melihat makin kelam pula matanya.

PSIKO✔️Where stories live. Discover now