Bab 14

2.2K 87 5
                                    

   
       Detail part from prolog..

***************************

      "Hey!Lepaslah!" Jerkahnya sambil menolak tubuh Fareez yang tadinya merapat. Terdorong habis Farezz tubuh kebelakang walaupun hakikatnya Syah tidak menolaknya dengan kuat. Bibirnya masih mengukir senyuman sinis yang memikat. Berminat melihat kesungguhan Syah yang bersungguh-sungguh menjauhi dirinya. Well I love challenge!

        Naik turun dada Syah menahan amarah yang mengalir ke tubuh. Mata menjegil tajam tanda marah dan segalanya bercampur aduk. Marah kerana sesuka hati  menyentuh tubuhnya. I'm not your toys! Psycho!

        Hatinya berdongkol marah. Habis segala maki hamunya dalam hati. Stupid! Crazy! Idiot! Psycho! Everything!

        Melihat wajah Syah yang kian merah menahan marah baginya sungguh menawan. Masih sama. Sama seperti di alam persekolahan mereka dahulu. Still same. Heh..That why I can't remove you from my head, sweetypie. To cute to me to handle.

   Wajah inilah yang buatkannya jatuh hati. Gila bayang. Once you fall for me. Forever you will be mine.

          "Cukup senior! Cukup! What happen between us is a mistake. Syah minta maaf apa yang Syah buat dulu. I'm to young to know everything. Tapi sekarang Syah sedar apa yang Syah buat dulu itu salah! Sama sekali salah! Syah minta maaf. Syah mohon senior jangan kacau Syah lagi. Please?" Rayunya dengan sepenuh hati. Syah tahu dia punca semua ni. Dia harap yang dia mampu untuk menjernihkan semula keadaan. Walaupun dulu dia terlalu mentah. Lari dari masalah.

       But now. I'm here. To clean everything what I have done. Syah tahu salah dia. Salah dia yang menyebabkan Fareez mencarinya. Jadi dia perlu ambil peluang ini untuk menjernihkan semula keadaan. Ya! Inilah peluang dia! Sebab itu mereka ditakdirkan untuk bersemuka.

      Fareez tersengih sinis. Pandangannya jatuh kepada Syah yang masih merayu padanya. Seolah-olah hanya mereka berdua sahaja di situ."Heh! Easy to say sweetypie," balasnya dengan nada yang sungguh dalam.

          Syah sudah rasa tidak sedap hati terhadap Fareez. Dia tahu pandangan itu. Dia tahu nada bicara itu. Dia tahu apa yang bakal lelaki itu katakan.

        No!No this time! I won't let it! Syah tidak mahu satu hapak pun kata-kata lelaki itu keluar dari mulutnya. Dia akan tetap dengan prinsipnya.

        

            "Yeah. It's easy senior. Just forgive me. Then erase our history .The end," cadang Syah. Biar kali ini dia potong. Potong kata-kata lelaki itu. Patutnya Farezz bersyukur dia masih menghormati lelaki ini dengan panggilan senior. Even lelaki itu hanyalah bekas seniornya.

             Fareez tergelak kecil mendengar kata-kata Syah yang baginya sungguh ambil mudah. Ya. Syah yang tidak memandangnya. Syah yang tidak pernah mengetahui kewujudannya di sekolah dahulu. But now I want her. Only her.

           "Yeah. Easy to you sweetypie. But not to me. You steal my heart. You steal my attention. You steal eveything from me. You make me so damn crazy in love with you! Then you want me  to do what?" Soalnya pada Syah yang sudah terkaku habis. Kaku mendengar kata-kata itu.

     Bibirnya tergagap-gagap mahu berbicara. Syah perlu menolak kenyataan itu. Dia perlu buang. Supaya lelaki itu sedar. Itu semua adalah kesilapannya.

       
         "I-I'm. Sorry to what I have done to you. But please senior. Please. Please I begging you. Everything that I have done to you is just a mistake. I-I just want you to feel the same. Feel the same what you have done to them. To feel regret. But-but I know. It's not your fault. I-I'm sorry," lirihnya. Siap menyatukan kedua-dua belah tangannya.

PSIKO✔️Where stories live. Discover now