Bab 10

128K 6.4K 1.2K
                                    

Sampai saja di hadapan villa mereka, Tengku Adrean terus saja menarik tangan Rania yang sudah ingin menangis itu ke bilik tidur. Tubuh isterinya ditarik untuk berbaring diatas katil.

"I want to sleep, please pet my head" Tangan Arisa Rania ditarik sebelum diletakkan keatas kepalanya. Wajah disembam pada leher wanita itu.

"Rania minta maaf " pohon gadis itu dengan nada sayu, tangan membelai perlahan rambut coklat muda suaminya. Tahu apabila Tengku Adrean meminta dibelai olehnya itu menandakan lelaki itu sedang marah dan ingin ditenangkan.

Tengku Adrean yang mendengarkan itu hanya mengeluh, dia tidak memarahi isterinya. Pelukan pada pinggang wanita itu semakin dieratkan.

"Shh don't cry esposa, abang tak marah sayang lah". Wangian dari leher Rania di hidu lama.

"Habis tu kenapa abang diam je dalam kereta?" soal Arisa Rania dengan bibir yang tersebik membuatkan Tengku Adrean mengangkat wajahnya dari leher Rania.

Tengku Adrean yang melihat itu hanya tersenyum kecil sebelum mencium sekilas bibir isterinya.

"Abang tak marah sayang la, abang geram dengan cipanzi tu je, suka hati dia je peluk isteri orang" kata Tengku Adrean dengan wajah yang di masam kan sebelum dia kembali menyembamkan wajahnya di leher jinjang itu. Kalau lah dia temankan isterinya tadi, pasti semua itu takkan berlaku.

"Lepasni kalau terserempak dengan dia terus call abang, faham?" gumam Tengku Adrean perlahan.

"Faham abang" kata Arisa Rania sebelum mencium kepala suaminya yang seperti kanak-kanak yang ingin dimanjakan.

Tangan Tengku Adrean yang tadinya berada dipinggang semakin menurun ke bawah..

"Abang jangan mengada eh" Arisa Rania memberikan amaran.

Tengku Adrean Ruiz tidak mengendahkan amaran itu. Bibirnya sengaja mencium beberapa kali di bahagian leher isterinya.

"Aa..abang stop it" tegah Arisa Rania dengan suara yang tersekat. Lelaki ini memang pantang kalau mereka tinggal berdua, mula lah perangai miangnya datang.

"Im obsessed with you"

Dia pun taktahu kenapa, pantang Arisa Rania berada dekat dengannya pasti dia mahukan wanita itu. Walhal sebelum ini dia lansung tidak bernafsu melihat kaum hawa.

"Abang sekejap!" wajah suaminya terus ditahan menggunakan tapak tangan. Kedengaran Tengku Adrean mendengus tidak puas hati.

"Why?"

"Telefon Rania tertinggal dekat bawah, nanti kalau Diana call macam mana?" terus saja dia menolak tubuh tegap itu sebelum berlari turun ketingkat bawah untuk mencari telefonnya.

"Asyik-asyik Diana" bebel Tengku Adrean sendrian sebelum menumbuk kuat bantal tidurnya, langkah dibawa mengikuti isterinya ke bawah.

Dari kejauhan Rania sudah mendengar telefonnya berdering, dengan langkah laju dia mengambil telefon yang ditinggalkan diatas meja kopi. Tergamam dia melihat nama yang terpapar di skrin Iphone yang dihadiahkan oleh suaminya itu.

"Papa" bisik Rania perlahan.

"Assalamualaikum papa" sapanya dengan nada yang bergetar menahan sebak, sungguh dia rindukan papa nya itu.

"Kau balik sekarang, ada benda aku nak bincang" arah Tuan Rizal dengan nada dingin.

"Baik papa, petang nanti Rania datang" jawab Rania perlahan, entah kenapa dia berasa tidak sedap hati. Selepas panggilan di putuskan oleh Tuan Rizal dia termenung sendiri.

Tengku Adrean yang baru saja keluar dari lift terus mendekati isterinya apabila melihat wanita kesayangannya itu termenung sendirian.

"Hey, what happened esposa?" Soal Tengku Adrean, tangan naik mengusap perlahan pipi mulus itu.

Mi Esposa (TERBIT)Where stories live. Discover now