BAB 11

163 12 1
                                    

Tiba-tiba satu suara menyapa aku dan Aliya yang berdiri di belakang kereta .

"OMG! Miss I'm so sorry sebab terlanggar belakang kereta you . Ada kemik ke ?"

Ehh ? Bukan ke aku yang langgar kereta dia sampai kemik waktu aku reverse tadi ?

"Ehh Kak Cha yang lang..."Aliya yang sedang berbicara tadi terus aku tutup mulutnya . Perempuan yang berakaian lagging serta skirt pendek tu mula terkebil-kebil melihat aku dan Aliya .

"Aliya masuk kereta , Kak Cha nak settlekan prob ni kejap" Aliya mengangguk tanda menurut arahan .

"Miss I'm so so so sorry . Saya memang tak perasan tadi . Saya oncall dengan client . Maaf" perempuan yang berambut keperang-perangan tadi bersuara semula .

"Ohh , oncall . Kalau oncall tak reti nak tarik handbreak dulu ke ? Saya ni boleh saman awak tau sebenarnya . Tapi nasib baik kereta saya tak ada apa-apa . Kereta awak je . Yelah awak yang langgar ."

Sebenarnya memang aku yang langgar , tapi memandangkan dia pun cuai , aku salahkan dia . Tapi nasib baik kereta aku takda apa-apa , hanya kereta dia sahaja . Yelah , kereta barulah katakan .

"Ini , ada 400 ringgit . If ada calar atau apa yang jadi dekat kereta awak boleh guna duit ni . Saya minta maaf sangat" Perempuan yang ada nametag di dada kirinya ' Kaisara ' itu menghulurkan empat keping 100 ringgit .

" ehh ,, tak..takpa . Awak guna duit tu untuk kereta awak ye miss . Kereta saya takda apa-apa . Kereta awak je yang kemik sikit . Saya pun minta maaf , mungkin tadi pun saya tereverse sikit , maybe . Hihihi .Saya balik dulu , Assalamualaikum ."

Aku menghulurkan tangan untuk berjabat . Yelah , aku tahu aku pun salah . Aku yang terlupa mungkin , aku yang tak tarik handbreak masa berhentikan kereta menghantar makteh .

*******

Sesampai di taman tasik . Aliya memulakan warm up . Aku masih duduk di pondok bawah pokok besar di taman .

"Kak Cha , Liya jog dulu ye ?"

"Haa , okay . Nanti Kak Cha pergi beli air mineral untuk Liya ."

*******
Setelah setengah aku melangok duduk sorang-sorang di pondok . Terasa tekak mula mengadu haus . Tak jogging pun boleh haus . Hahaha . Aku berjogging semasa dalam perjalanan ke kedai runcit yang berhadapan di depan tasik .

Peti minuman aku tuju . Air mineral spirtzer yang berwarna hijau bersaiz sederhana kecil aku capai dua botol . Sekali untuk Aliya .

"Cik ? Awak mencuri ya ?" Terkejut . Mana ada aku mencuri . Aku nak pergi bayarlah ni .

"Ehh , mana ada lah bang . Saya nak pergi bayar lah ni ." Aku bercakap tanpa menoleh ke susuk tubuh yang menyapa aku . Pintu peti air ditutup perlahan , dan perlahan-lahan juga aku ingin menoleh kebelakang dan menuju ke kaunter pembayaran .

Tiba-tiba suara yang menyapa aku tadi meletuskan gelak dia . Ni yang aku panas ni .

"Hahahahaha!!"

"Weii , kau ni apahal gelak ?!" Haa , kan aku dah cakap . Dah lah tuduh aku lepastu gelakkan aku pulak . Kejap-kejap aku betulkan lipatan tudung lycra aku . Kejap-kejap alu tengok pemakaian aku , aku ni hodoh ke sampai dia nak gelak macam ada badut dekat dalam kedai ni ?!

" Lek lah Syaa , gurau sikit pon tak boleh . Hahaha . Aduhh , lawak nya ."

Lelaki tadi yang gelakkan aku terbahak-bahak tadi menoleh ke muka aku yang sedang bekerut menahan marah . Nak sangat tahu siapalah yang mencabar kesabaran aku ni .

"Laa , kau ke Irfan . Sorry lah aku tak perasan langsung kau" niat nak marah terus tak jadi . Aku dan Irfan meletuskan gelak yang sakan di dalam kedai . Kecil ke dunia ni , dapat balik aku jumpa bestfriend forever aku yang dah lama menghilang . Wait , bukan dia yang menghilang tapi aku yang menghilang sebenarnya . Hihihi

•••flashback•••

"Syaa , betul ke kau nak pindah Kolej Vokasional tu ? Lama tau duduk sana . 4 years tau , sekali diploma ." Irfan memujuk aku untuk tak pindah sekolah .

"Alaa , 4 tahun je . Pejam celik pejam celik , aku dah habis belajar . Lagipon itu sekolah yang aku idam selama ni . Sia-sia lah kalau aku lepaskan prluang yang aku dah ada ."

°°°4years later°°°

"Assalamualaikum , Irfan !" Aku memberi salam di depan pintu pagar rumah irfan .

"Waalaikumsalam . Ohh , Aisya . Irfan takda Sya . Dia ikut uncle Syakir pergi Kl kerja ." Ibu Irfan , makcik Ann menyahut salam dan memberitahu keadaan Irfan . Sedih sebab tak dapat nak kongsi rasa seronok untuk sambung belajar ke Universiti untuk diegree .


Hye readers and followers ,
Maaf lambat update . Busy dengan persiapan sekolah . Hihihi , btw kerja amal promote story diteruskan . Jom ringankan tangan you guys dengan follow sis Sha . Dia newbie dalam wattpad . She my Sis . Story yang dia buat real story tau . About her life . Takkan tak tergerak hati nak baca . hihihi .

works by sis Sha : K.A.W.A.N
@shaAshraf

Pengganti Paling Awesome !Where stories live. Discover now