Zeventiende Hoofsdtuk : 17th Chapter

4.8K 353 18
                                    

Orange: Friendship

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Orange: Friendship

"THERE'S not much time left." Zed hentikan langkah di hadapan sebuah kereta berwarna hitam. Satu panggilan dibuat sambil Zed masuk ke dalam kereta dan duduk dengan aman.

Tetapi riak wajah Zed berubah apabila ada orang lain di dalam kereta itu. Pintu kereta telah ditutup dan sudah terlambat untuk Zed turun. Zed tiada option lain. "What are you doing here, Danny?"

"Varför inte? (Why not?)" Daniel yang lengkap berpakaian formal pandang ke sisi di mana Zed sedang duduk. Sengaja Daniel berbahasa Sweden dengan Zed.

 Sengaja Daniel berbahasa Sweden dengan Zed

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"It's office hour now." Zed membalas.

"Varfö-"

"Hallå." Zed berkata sebaik sahaja panggilan diangkat. Langsung tidak sedar bahasa yang dia sedang gunakan tidak sesuai dengan manusia di hujung talian. "Är du ledig? (Are you free?)"

"Come again?" Suara jejaka di hujung talian jelas menunjukkan yang dia sangat keliru sekarang ni.

Daniel hanya mampu menahan gelak. Plan dia berjaya. "He didn't understand Swedish, honey." Daniel bersuara, membuatkan Zed terus pandang tepat ke muka dia dan secara spontan menyebut kata kesat. "Knulla (Fukk)."

"Language." Daniel memberi amaran.

"It's your fault." Zed letak phone yang dipegang ke bawah dan keluarkan lagi satu telefon. Nombor yang sama didail sekali lagi.

"Awww... Jangan la marah." Tangan Daniel yang panjang melingkari bahu Zed.

"Hello, I think you got the wrong number, miss." Suara jejaka yang sama berkata sebelum Zadya sempat kata apa-apa.

Sepatutnya si pemanggil yang mulakan bicara, not the other way around.

"I think I got the right number." Zed membalas. Daniel rapatkan muka dia dengan telefon yang dipegang Zed di telinganya. Sepintas lalu je tangan Zed melekap di muka Daniel. Bukan ditampar, tapi ditolak.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now