Viftenzevtigste Hoofsdtuk : 75th Chapter

3.8K 261 23
                                    

WATTPAD BERSAWANG-

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

WATTPAD BERSAWANG-

Enjin kereta dimatikan dan Zye terus pandang Zed yang berada di tempat duduk penumpang hadapan di sebelah dia. "You tak perlu nervous sangat. My mom is a genuine people." Tangan Zed diambil dan digenggam. Zye terkejut dengan betapa sejuknya tangan Zed.

Zed masih berdiam. Jantung Zed berdegup kencang. Bukan sebab Zye, tetapi sebab dia nervous, anxious dan secara tidak sedar ketakutan. 'Is THE Zadya Razan this vulnerable? If so, I guess I can take over her body so easily.' Ayat provokatif dari Black somehow memberi semangat baru dekat Zed. Zed tarik nafas dan hembus perlahan. Bersedia. "Let's go." Senyuman kecil diberi Zed kepada Zye.

Tak sempat Zed atau Zye nak buka pintu kereta, ia telah dibuka oleh 2 orang lelaki yang berpakaian kemas berkemeja lengan pendek putih. "Selamat pulang, Encik Zayan, dan selamat datang, Ms. Zadya."

Zye tidak suka bila dia dilayan sebegitu, siap dipanggil 'Encik' bagai ni. Mesti ada satu sebab je ni. "Walid Yan ada ke?" Soal Zye separa berbisik kepada mereka berdua. Mereka berdua hanya mengangguk.

Zed on the other hand hanya menerima layanan kelas pertama itu tanpa banyak soal. Mata Zed terus merayau melihat kawasan luar rumah Zye itu. Well, rumah ibu bapa Zye yang Zye menetap sekali.

Rumah banglo mewah 3 tingkat yang ada porch tinggi dan besar, pintu pagar yang dikawal guard 24/7. Butlers. Gazebo dan kolam renang dapat Zed lihat dari posisi dia sekarang ni. Begitu juga dengan koleksi pokok bonsai yang dia nampak sepintas laku semasa kes Qalbi bawak lari telephone Zye ketika Zye ber-video call dengan Zed haritu. Zed tersenyum kecil.

Zye mengeluh perlahan bila dia tahu yang Walid dia juga ada. "Zed, my dad is here too." Zye kerisauan. Ayah dia lain macam sikit perangai.

"It's okay. Let's not make them wait." Zed bersuara, kedengaran berganda-ganda ayu bila Zed gayakan rambut hitam dia lurus, dengan baju blouse bunga-bunga dan jeans berwarna putih. Feminin gitu.

Zye kemudiannya lead Zed masuk ke dalam rumah banglo mewah itu. Luar dan dalam kawasan rumah itu jelas menunjukkan status kewangan keluarga Zye, kerana Walid Zye berketurunan Tengku dan mempunyai pangkat Dato' Seri, dan Ummi Zye pula seorang Datin Seri yang juga berketurunan Tengku. Bermakna Zye adalah pureblood Tengku breed. Bukan seorang muggle.

Eh?

Zed langsung tidak terkesan, kerana harta benda ni bukan fokus Zed langsung. Dia hanya perlu fokus untuk beri 1st impression yang baik dekat bakal ibu dan bapa mertua dia. Itu sahaja. Zed yang sedari tadi hanya mengikut langkah Zye akhirnya tiba ke meja makan di mana kedua-dua ibu bapa Zye sedang menunggu.

"Walid, Ummi, ni Zadya, girlfriend Yan." Zye perkenalkan Zed kepada Ummi dan Walid.

"Dato' Seri," Zed bersalaman dengan Walid, "Datin Seri," dengan Ummi, dan "Qalbi." Berjabat tangan dengan Qalbi yang turut ikut serta dengan makan tengah hari ni.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now