Twèenzevtigste Hoofsdtuk : 72nd Chapter

3.5K 272 20
                                    

"YOU'LL never ever drive again." Zye membuka pintu kereta sebaik sahaja mereka tiba di Souk Madinat Jumeirah. Kaki dikeluarkan dari dalam kereta dan Zye dapat rasa betapa longgar kepala lutut dia sekarang ni. Rasa macam nak rebah. Sehinggakan dia tidak melepaskan pegangan dia pada bumbung kereta selama seminit bagi memberi support kepada kaki yang dah lembik.

"No hell no. I will drive the whole day with this baby." Zed tertawa kecil, terangsang humor dia dengan keadaan Zye sekarang ni. Kunci kereta terus dia simpan ke dalam poket di dada baju kemejanya. Pastinya kawasan yang paling tidak boleh disentuh, dan kawasan paling selamat untuk menyimpan barang.

"On one condition, obey the speed limit." Zye memberi syarat, tidak mampu menolak kata-kata Zed yang sedang teruja tu. Dan kita semua tahu amat rare untuk Zed teruja macam ni.

"Hey, cukup-cukup speed limit la tu. Kalau lebih pun dalam 30 or 40 je lebih." Zed memberi senyuman nakal. 'I can go even faster.' Black menambah, tidak terkeluar dari mulut Zed pun.

Zye tewas dengan senyuman nakal Zed. Tak jadi terus nak bangkang tindakan Zed membawa kereta habis laju. Dah la laju, siap selit-selit lagi. Macam cerita fast and furious tu.

Dan Zye akhirnya tersedar akan sesuatu.

Zye kini berdiri tegak, langsung tidak memerlukan bantuan. "No. Biar aku yang drive." Tegas kata-kata Zye kali ini. Tidak pernah Zed lihat Zye tegas macam ni. Gerun la kejap.

"The key is mine." Zed tidak mahu mengalah.

"And it will be mine." Zye terus mendekati Zed. Rapat. Hanya 2 kaki jarak di antara mereka.

"Or?" Zed masih keras kepala.

Zye menapak lagi, menjadikan mereka hanya satu kaki jauh. "You wouldn't like how I am gonna grab that key." Nada Zye kedengaran kasar dan nakal level 18sx kali ni. Amat berbahaya.

'Uuuu, I'm curious ya know.' Suara Black kedengaran nakal juga. Entah la Black ni support siapa.

Tanpa membuang masa, Zed keluarkan kunci dari poket kemeja dan letakkan ke dalam tangan Zye. Berang dengan tindakan Zye itu. Entah kenapa Zed jadi emotional macam tu.

Sebaik sahaja kunci kereta bertukar tangan, Zed terus beredar memasuki pintu gerbang Souk Madinat Jumeirah, senang cerita SMJ. Meninggalkan Zye di situ.

"How I wish she know how worried sick I am when she did that stunt." Zye mengeluh sendiri. "Plus I have promised Danial to not let her do that."

"Well, I have to make it up to her." Zye menggaru sedikit kepalanya, dia perlu fikirkan cara memujuk perempuan yang egonya tinggi, dan juga mempunyai iQ level yang tinggi. Tambah pula perempuan yang kurang social skills dan baru berusia 17 tahun yang semestinya membawa maksud dia kini di dalam fasa 'rebellious'.

Overall, perempuan yang teramat sangat paling complex sekali.

  
 

 
 
FIRST attempt untuk Zye memujuk Zed semula adalah di dalam mall SMJ tu. Here's how.

Zye berjalan di sisi Zed. Sunyi. Zed memeluk tubuh, kaca mata hitam melekat di muka, cap masih terpasang di kepalanya. Tidak ada sepatah pun perkataan yang keluar dari mulut Zed sejak dia beredar dari Zye tadi. Bibir Zed hampir memuncung.

'So, we're doin' the silent treatment huh?' Black mendedahkan tingkah laku Zed yang akan kekal berjam-jam lamanya.

'Shut the fuck up.' Balas Zed ke Black.

Mata Zye pantas meliar ke kawasan sekeliling bahagian dalam SMJ, iaitu mall klasik. Pelbagai benda menerjah pandangan Zye. "Eh Zed, jubah ni lawa kan? Kau nak tak? Aku belanja." Zye berhenti di sebuah patung wanita arab yang menggayakan sepasang abaya black and gold yang diselit dengan sedikit fabrik putih. Nampak exclusive habis.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now