Negenvertigste Hoofsdtuk : 49th Chapter

3.8K 319 60
                                    

2 minggu kemudianDaniel duduk menyandar di sebuah kerusi panjang, pencahayaan di tempat duduk Daniel agak malap supaya dia boleh fokus dekat 'persembahan' dekat depan dia ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 minggu kemudian
Daniel duduk menyandar di sebuah kerusi panjang, pencahayaan di tempat duduk Daniel agak malap supaya dia boleh fokus dekat 'persembahan' dekat depan dia ni. Cahaya yang terang menyinari satu gelanggang tanpa barrier di mana seorang lelaki berbadan gempal sedang dibelasah oleh seorang lagi lelaki yang berotot.

"Drinks?" Seorang lelaki menyoal Daniel dan duduk di sebelah Daniel. Tapak tangan kiri lelaki itu disimen sehingga melepasi pergelangan tangan. Hampir sama seperti Zed. Di hidung lelaki itu ada parut panjang yang masih baru, tanda hidung dia baru dipatahkan. Dan beberapa parut halus yang masih agak baru.

Daniel kenal siapa lelaki ini.

"I don't drink." Tolak Daniel, baik, siap dengan senyuman. "But I do bring a fighter with me."

"Ooo......" Lelaki itu mengangguk. "My name is King by the way, this Palace is mine." Lelaki itu dengan bangganya mengaku. "And you are?"

"Danny." Daniel balas lagi.

"Okay, Danny. Apa yang kau perlu buat hanyalah bayar 'entrance fee', seribu ringgit and you're in." King pandang Daniel, baru perasan mata biru milik Daniel yang kelihatan seperti hitam dengan lighting teruk macam ni.

Daniel masukkan tangan ke dalam poket suit dia dan keluarkan satu lipatan duit RM100. Satu lipat tu ada 10 keping. Cukup RM1000 dah. "Here."

"Nice. So, apa nama fighter you?" King menyoal, duit yang dihulur Daniel diambil dan disimpan ke dalam poket baju sendiri.

"Black, she wanted to be called Black." Daniel menjawab terus tanpa berdalih.

"Oh wow. A 'she'. Didn't have that in a while, lepas Rogue K.O dengan....." King tak habiskan ayat dia bila dia teringat siapa yang K.O-kan Rogue sampai Rogue kena break for a month. "Nevermind. After this fight, your fighter is up."

Daniel tersenyum nipis dan hanya pandang King bangun berdiri dan beredar ke arah referee yang berada di luar gelanggang untuk bisikkan sesuatu. Referee itu hanya mengangguk sahaja.

"What savage human enjoys watching rule-less fights?" Daniel alihkan pandangan dia dari gelanggang itu. Tidak ingin lihat manusia berlawan tanpa peraturan, untuk duit, macam orang yang tak bertamadun. Pandangan Daniel jatuh ke fighter dia, Black, yang bersandar ke dinding, hanya memerhatikan perlawanan yang sedang berlangsung itu. "Black, your turn is next."

Suara Daniel datang dari earphone di telinga Black. Black yang dari tadi menyandar ke dinding, dengan mata terpaku ke dua-dua manusia yang sedang berlawan di gelanggang itu akhirnya alihkan pandangan dan pandang Daniel. "Okay. Can you stop the fight and just buy Shah. I can't stand looking at him like that."

'The fight would end soon, why waste the money.' Suara di dalam kepala Black berbunyi.

"Alright then." Daniel balas dan terus angkat tangan memanggil seorang waiter. Waiter itu terangguk-angguk mendengar arahan dari Daniel.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now