Veertigste Hoofsdtuk : 40th Chapter

3.9K 318 38
                                    

'PANG!' Pipi Zed dilempang kasar, membuatkan Zed terjaga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


'PANG!' Pipi Zed dilempang kasar, membuatkan Zed terjaga. Zed cuba untuk menggosok pipi yang pedih tetapi gagal. Tangan Zed tergantung ke atas pula kali ini. "Shit." Bahu Zed yang belum terasa pedih ni bukti yang dia tidak digantung lama. Even rasa pedih jarum di peha dia masih terasa.

"I don't see you as someone yang kaya." Suara Aliff jengah pendengaran Zed. Zed buka mata untuk lihat Aliff. Sebaik sahaja Zed buka mata, Zed terus tutup semula. Lampu yang cerah terpasang di belakang Aliff, membuatkan Zed hanya nampak bayang-bayang Aliff sebelum dia pejamkan mata. Cahaya yang terang tu buatkan mata dia pedih dan sakit.

"I don't see you as someone stupid either." Zed langsung tidak menafikan yang dia kaya. Kaya mana, taktahu la. Zed berjengket sedikit supaya dia tidak terus tergantung. Supaya bahu dia tidak pedih. "But you have proven yourself."

"How much net worth kau actually?" Aliff menyoal. Suara Aliff kedengaran makin dekat dari sebelum ini.

"What did google say?" Zed membuang masa. Dia sudah terperangkap macam ni. Jalan keluar perlu difikir semula.

"Apparently, takde mana-mana website yang list-kan networth Zadya Razan." Aliff kini kedengaran dari sebelah kiri Zed pula. "Tapi, aku baru tahu kau siapa. Kau Zadya Razan tu. The genius. Dutch's Queen of Taekwando and Boxing."

"Kau beli aku, for fifteen thousand ringgit and not know who I am and how much I actually worth. What a lousy businessman." Zed tersengih, dapat membayangkan muka Aliff yang sakit hati walaupun Zed sedang pejam mata.

"Well, your seller, she didn't know too." Aliff kini bersuara dari belakang Zed. Nampak gayanya Aliff sedang mengelilingi Zed.

'She.' Zed lekatkan perkataan 'she' pada perkataan 'seller' di dalam kepala dia. Sesiapa sahaja yang jual dia, adalah seorang perempuan. Or a transwoman.

"John make some dig in again. Your attire, worth 1.3k. in dollars. So, kau mesti banyak duit. At least, parents kau yang banyak duit. Lagi banyak dari aku." Aliff kini berada di kanan Zed. "Even from betting dalam fights kau, aku dapat 10k je per night."

"Boleh tak kalau aku nak dapatkan 1 juta dollar from parents kau?" Aliff akhirnya nyatakan keinginan dia yang sebenar. Pipi Zed dicengkam kasar sebelum dilepaskan. Jijik.

"Sure. Why not." Zed bersetuju begitu sahaja. "Given the fact that kau tahu siapa parents aku. If not...." Zed tidak habiskan ayat dia. Sengaja biarkan Aliff fikir sendiri. Zed dapat tangkap Aliff mencarut sesuatu. Nampak gayanya tekaan Zed betul. "You didn't know who I actually am."

Zed tertawa. "Broke into my house, kidnapping me. Doing all that, and didn't even bother taking my wallet? What a fool." Tawa Zed bersisa, memikirkan betapa bodohnya penculik dia ini.

Satu tumbukan ke rusuk kanan hentikan Zed dari terus ketawa. Tumbukan dari tangan yang besar dan solid itu, pastinya dari John. 'Sahabat baik' Zed sepanjang disini. "Hello John." Zed tahu itu John walaupun mata dia terpejam lagi. Sengihan terpapar.

"Well, as usual, aku akan paksa kau bagitahu siapa parents kau. This time, cara John. Hari tu, cara Miles." Suara Aliff tiba-tiba kedengaran semakin jauh. Bunyi pintu ditutup dan tapak kaki merapati tubuh Zed membuatkan Zed dapat goosebump seketika.

"Now, we have some time alone." Suara John kedengaran di telinga Zed. Suatu objek yang nipis dan sejuk berada di leher Zed. "Open your eyes. Or I will make sure it won't be able to close anymore." Besi nipis itu kemudiannya buat leher Zed pedih. Pisau yang tajam itu menghiris kulit Zed. Cukup untuk membuatkan Zed rasa sakit dan berdarah, tetapi tidak cukup untuk buat Zed kehilangan darah dengan teruk.

Zed paksa mata dia terbuka. Membiarkan cahaya yang terang dan memedihkan itu menyerang mata Zed yang sensitif itu. Zed cuma nampak bayang John dengan sebilah pisau di tangan. "You know what, John. Once I escape from this-" Zed tarik rantai besi yang gantung tangan dia sehingga mengeluarkan bunyi. "-chain, I'm going to make you taste this as well."

"All that threat from someone who can barely see. How cute." John rapatkan badan dia dengan Zed. Membuatkan cahaya tidak capai mata Zed. "You see, King said, I can hurt you, as long as you're alive, I can do whatever I want."

"I know about your ribs here." Bahagian bawah rusuk kanan Zed dicucuk. Zed ketap gigi menahan sakit. "I crushed it that day. But where's the fun, right?"

Zed tidak nampak apa-apa. Walaupun dia cuba fokus ke tempat yang kurang pencahayaan, mata dia tetap kepedihan. Rusuk dia semakin sakit. Dapat Zed rasakan jari John masuk ke bawah rusuk kiri dengan daya yang cukup kuat sehingga rusuk kiri paling bawah Zed terangkat dan timbul keluar dari badan Zed, masih lagi di bawah kulit.

Zed struggle, cuba lepaskan diri dek kesakitan yang teramat itu. Kaki Zed cuba menendang John, tetapi tidak mampu kerana kesakitan itu membuatkan Zed mengejang sebelum dia menjerit. "ARGHHHHHH FUCK SHIT FUCK!"

John akhirnya lepaskan rusuk kiri Zed. Kini kedua-dua belah rusuk Zed telah patah. Kan dah symmetrical. Nafas Zed semakin pendek dan tercungap-cungap. Nasib baiklah dia tergantung, kalau dia berdiri sekarang, pastinya rusuk dia akan jadi lebih sakit. Yang pasti sekarang ni, minda Zed sudah kosong. Langsung tidak dapat dia fikir apa-apa. Seakan-akan minda Zed terhenti.

Kesakitan yang mendadak dan melampau itu membuatkan Zed hendak tutup mata dan lena. Give up dengan apa yang akan jadi.

'Giving up?' Suara asing di dalam kepala Zed membuatkan Zed terus terjaga. Penglihatan Zed semakin kabur. Air mata telah lama menuruni pipi disebabkan pedih.

Nafas diperlahankan dan Zed cuba fokus semula. Fokus ke benda yang real. Benda yang akan bawa Zed ke realiti. Bukan sakit di rusuk. Sakit itu perlu Zed hiraukan. Ya. John. Fokus pada John.

John masih memegang pisau itu. Entah apa yang dia nak buat kali ini. Tidak Zed tahu. 'Tikam? Tikam dekat mana? Perut? Tak boleh kena vital organs. Kaki? Perhaps. Tangan probably. Oh well, he can't kill me. It's okay. I guess I have to endu-'

Train of thoughts Zed yang laju itu terhenti serta merta apabila John akhirnya decide apa yang dia nak buat dengan pisau itu. Pisau itu dihayunkan ke perut Zed, cukup tajam untuk koyakkan baju Zed di bahagian perut dan membuat luka yang panjang menghiris abdomen Zed yang lawa itu. Six pack kelihatan.

John rentap helaian baju itu sehingga keseluruhan perut dan belakang Zed kelihatan. Hanya dada sahaja yang terselamat. Tapak kaki John kedengaran mengelilingi Zed. Tangan John sentuh abdomen Zed yang kini berdarah dan sampai ke belakang badan Zed. "What do we have here?" Tangan John terhenti di belah kiri belakang Zed. Betul-betul belakang tempat rusuk Zed dia patahkan tadi.

'Fuck. Fuck. Fuck.' Zed tersedar dari fokus dia. Zed cuba untuk struggle, tetapi seluruh badan dia sakit.

John pegang parut terbakar di belakang badan Zed. More like parut bila ada besi panas dengan certain symbol diletakkan ke kulit manusia. "You're one of the Lab's Savant." Ayat John itu membuatkan Zed nampak sesuatu.

💓💓💓💓💓💓💓300+ reads, nak art Zed or nah?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


💓💓💓💓💓💓💓
300+ reads, nak art Zed or nah?

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now