Driëenzestigste Hoofsdtuk : 63rd Chapter

3.4K 296 32
                                    

Mohon baca: Author akhirnya dapat kerja, 8 jam sehari and obviously takde masa nak menaip chapter baru

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mohon baca: Author akhirnya dapat kerja, 8 jam sehari and obviously takde masa nak menaip chapter baru. Actually, ada a few chapters spare. Tapi itu spare. So, for this update, panjang sikit dari biasa. Next update, taktahu bila. Sorry. Author kerja kejap je. Sebulan maybe. So takyah sedih sangat. Sekian.



💓
Zed baca semula mesej yang tiba dari manusia bernama '🐬' tadi. Pastinya manusia itu Zye. Kenapa contact Zye berubah dari 'Zyeyan' ke seketul dolphin '🐬'. Itu lain cerita.

"I need to know what he wants to say to me." Zed beri justifikasi dekat diri sendiri. Takde siapa pun minta or suruh.

'Cuz chances are, he'd confess.' Black mencelah di dalam kepala Zed. 'And you'd really like that.'

Zed tak balas apa-apa dekat Black. Dia hanya taip reply.

💓: Let's meet

"No, I can't do it. Not yet." Tak sampai 20 saat pun, Zed dah delete text itu. Yang tinggal hanyalah.

💓: 🚫This message was deleted

Telefon pintar ditolak ke tepi dan Zed perhatikan semula dua skrin komputer di depan dia ni. Setiap satu menunjukkan keadaan dua tandas yang berbeza. Dan setiap satu ada seorang lelaki berbadan sasa.

Miles dan John.




ZUKI telah tamatkan perbualan dia dengan Jiran Zed, dan dia hendak bagitahu semula ke Zye. Tetapi Zuki tak jadi nak bagitahu Zye sebab Zye dah angkat phone dia ke atas, ready nak baling ke jalan tar. Yang pastinya akan membuatkan phone dia berkecai. Zuki dengan pantas tahan tangan Zye dan dia tarik telefon Zye dari genggaman Zye sendiri.

"Kau dah kenapa, Zye?" Soal Zuki, kehairanan. Muka Zye merah, tetapi bukan merah sebab blushing ke apa ke. Tapi merah sebab marah.

"Dia fikir aku main-main ke? Aku betul-betul risau." Zye urut dahi sendiri. Rahang dan urat leher Zye tegang. Geram. Geram betul.

Zuki ambil inisiatif sendiri untuk lihat skrin telefon Zye. Apa yang dia nampak adalah ini.

💓: 🚫This message was deleted

'Patutlah bengang. Dah berapa lama try contact, lepastu balas ceni je.' Zuki cakap dekat diri sendiri je. "Kau kena sangka baik Zye. Zed kan yang cakap macam tu. Always sangka baik."

"Kau lagi rapat dengan Zed, aku yakin kau pun tahu yang Zed bukan buat benda saja-saja. Ada la tu apa-apa yang jadi." Zuki cuba tenangkan Zye. Dia dah kenal Zye lama. Zye bukan jenis cepat marah, tapi kalau dah marah, semua jenis emosi negatif muncul serentak.

And Zye cepat cemburu buta.

Zye terdiam. Nafas yang dalam ditarik untuk tenangkan diri dia. Tangan dihulur ke Zuki tanpa kata. Zuki faham dan serahkan telefon milik Zye ke Zye semula. Zye taip sesuatu, lama, dan terus tekan send. Dia tidak perlu baca semula atau apa pun. Apa yang dia dah hantar, itu yang akan diterima Zed. Lantaklah Zed nak reply ke tak.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now