Eenenzevtigste Hoofsdtuk : 71st Chapter

3.5K 288 13
                                    

PINTU kaca meluncur ke tepi, membuka laluan untuk para penumpang atau tukang hantar orang untuk keluar dari sebuah Dubai International Airport atau DOX gelarannya.

Se-klise yang mungkin, 2 buah troli beg ditolak keluar dari balik pintu itu, menuju keluar dari DOX yang sentiasa sibuk dengan manusia dan kapal terbang. Keadaan jalan yang dipenuhi pemandu teksi yang memandu kereta lebih mahal dari kereta cap Malaysia terpantul ke cermin mata hitam yang digayakan  oleh seorang jejaka tinggi lampai yang sedang menolak troli itu.

Disisinya terdapat seorang gadis/wanita yang tinggi lampai la jugak, turut memakai kaca mata hitam yang sama spesis macam jejaka ni, turut menolak troli. Rambut perang dibiarkan terselindung dibalik cap.

Oh well, sebab dia memang sensitive dengan sunlight. And then datang pulak ke negara yang agak penuh dengan cahaya matahari yang terang ni.

Who else?

Zed and Zye.

Kita backward beberapa minit sebelum mereka berdua tiba di pintu keluar.

"Welcome to Dubai." Pramugari Dubai Airline itu tersenyum lebar bagaikan hujung bibir disangkut pencangkuk yang terpasang di telinga. Begitu lebar senyuman plastik mereka.

"7th date." Zye berkata apabila dia membuntuti Zed keluar daripada kapal terbang. Tangan Zye terus memaut lengan kanan Zed. Ada batas kay, sebab dua-dua pakai baju long sleeve.

Dan tekalah reaksi Zed apabila lengannya dipaut Zye secara tiba-tiba.

Zed memandang tepat ke muka Zye yang tinggi sikit dari dirinya dan turunkan kaca mata hitam supaya nampak lebih serious. Zed hendak lakukan perkara biasa yang dia akan lakukan kepada sesiapa yang sesuka hati memegang dia. Iaitu menyiku. Tetapi, apabila dia adalah pemegang tali pinggang hitam Taekwando, lawannya adalah seorang yang cuma ada basic ilmu mempertahankan diri ni, and orang tu adalah Zye yang kurus keding, lagilah Zed tak sanggup. Patah riuk Zye ni karang.

"What?" Keras nada Zed apabila berkata, tambah lagi apabila Zye mengheret dia keluar dari kapal untuk ke luggage area.

"What?" Zye angkat kening, dan pancarkan senyuman klise lebar yang menawan. 'Jangan pandang aku dengan mata gitu.', Zye pantas pakaikan Zed kaca mata hitam dia semula, melindungi mata berbeza warna milik Zed itu.

"It's our 7th date." Zye ingatkan Zed.

'Its not like ya didn't remember.' Black mencelah dalam kepala Zed.

'7th?' Zed terfikir semula. Dan barulah dia ingat bahawasanya dia telah bersetuju dengan Zye hari tu untuk date di Dubai.

Kaca mata yang dipasang Zye sebentar tadi Zed betulkan supaya terduduk elok di mukanya. "Oh... No extreme romance please."

"Then what's the point of being my girlfriend if I can't be romantic to you?" Zye memuncungkan bibir, memandang Zed sambil dia mengangkat beg dari conveyor belt.

"Up to you." Zed pula mengangkat beg dari conveyor belt dan letakkan ke atas troli. "I am still underage, just saying." Zed pun mula menolak troli.

Zye follow dari belakang dan mempercepatkan langkah bagi berjalan seiringan dengan Zed. "Not a problem. I know my limit." Entah dari mana, Zye keluarkan cap dan letakkan ke atas kepala Zed. "Protect your beautiful eye, babe."

Zed mendengus perlahan sebagai reply. Ignore habis perkataan terakhir dari ayat Zye itu. Dan turut ignore reaksi manusia-manusia di sekeliling mereka.

Tahu lah. Memang sweet pun. Tapi minah ni Tsundere (hot and cold) sangat ni.

Biasala tu, baru nak berjinak.

Zed dan Zye kemudiannya tolak troli mereka sehingga melepasi pintu kaca yang terakhir di dalam airport itu. Tanpa sedar, mereka berdua secara serentak menyedut dalam-dalam udara di Dubai ini.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now