Achtenzestigste Hoofsdtuk : 68th Chapter

3.3K 295 11
                                    

Daniel berhenti seketika dari meneliti kertas kerja yang perlukan pengesahan dari dia. Hari ini tidak busy sangat sebab hari Jumaat. Kebanyakkan pekerja balik awal, ada beberapa kelompok je yang terus stay dengan kerja mereka selepas Solat Jumaat, termasuklah Daniel. Daniel ambil telefon pintar, lihat jika ada mesej penting yang dia terlepas.

Dya💓: It's over, they're both under arrest, I'm heading home later tonight
Dya💓: Can you call someone to clean up my place discretely? Thank you😘

Daniel tersenyum kecil. Lega. Akhirnya Zed sudah settle dengan projek membalas dendam dia itu. Daniel lantas reply mesej dari Zed itu.

Danny Devitagen: Alhamdulillah, finally
Danny Devitagen: Which home? Mine? Yours? Or the main house?

Mesej yang dihantar Daniel terus berubah menjadi bluetick, dan dibawah nama 'Dya💓' ada perkataan ’,online', menunjukkan yang Zed sedang baca mesej dari Daniel itu.

Dya💓: Yours

Danny Devitagen: Okay

Zed bangkit dari kerusi yang dia duduk dari tadi. Skrin komputer dilihat, dan kotak dengan perkataan 'Confirm' diklik. Menandakan komputer yang Zed pakai selama 3 minggu itu telah diformat. Hilang semua data. Seperti baru.

Kardigan labuh berwarna hijau zaitun/olive green diambil dari seat kerusi dan disarung ke atas baju tee putih yang telah dituck in ke dalam jeans biru. Kasut tumit tinggi disarung dan Zed pakai semula rambut palsu berwarna hitam. Demi untuk mengekalkan identiti dia as 'jiran pemalu'. Bucket hat hitam diambil dan disarung ke kepala, hampir menutupi mata Zed. Mata Zed berwarna coklat dengan bantuan contact lens.

Mekap di hidung yang membuatkan dia kelihatan seperti sedang selesema dibiarkan sahaja, dan mask muka ditarik ke atas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mekap di hidung yang membuatkan dia kelihatan seperti sedang selesema dibiarkan sahaja, dan mask muka ditarik ke atas. Zed ambil beg sandang dan terus bergerak ke arah pintu keluar, sedia untuk keluar. Zed kelihatan lain. Nampak lebih feminin and soft. Tidak macam kebiasaan yang nampak edgy sikit.

Pintu dibuka dan benda pertama Zed lihat ialah pintu apartment John yang masih ada tape 'NO ENTRY DILARANG MASUK' tu. Zed terus melangkah ke lif selepas pintu ditutup. Tidak lama, Zed tiba di floor underground parking dan sudah ada sebiji kereta Audi hitam sedia menunggu. Zed terus naik ke dalam Audi hitam itu tanpa kata apa.

"Good Evening, Cik Dya, nak pergi terus ke dekat location yang Cik Dya mention tadi atau nak singgah mana-mana dulu?" Sapa si driver pada Dya.

Zed keluarkan telefon pintar dan duduk bersandar. "Terus je ke sana, thank you." Aplikasi WhatsApp dibuka dan terus Zed buka chat dengan manusia bernama '🐬'.

💓: Meet me here,
💓: Location
💓: I'll be there around 6pm.

Zye yang sedang berbaring, menikmati angin di bawah redup pokok di atas hammock terus terbuka mata bila telefon dia berbunyi. Hanya 2 orang sahaja yang dia buat notification berbunyi. Ummi, dan Zed. Disebabkan dia dah ada kat rumah Ummi, pastinya yang mesej dia adalah Zed.

HETEROCHROMIAWhere stories live. Discover now