30| Imyt

2K 46 2
                                    

Kepala yang terasa pening diabaikan . Ditolak tepi segala rasa penat . Walaupun sepatutnya harini masih lagi dikira sebagai cuti , namun Kaira berdegil . Dia tidak mahu tinggal di rumah . Dia perlu kembali pada suasana yang dikelilingi sahabat , pensyarah dan juga haters . Itu lebih baik daripada duduk dirumah sambil menunggu Rayyan balik untuk lunch .

Selesai bersiap , Kaira bergegas turun dan meneguk segelas apple juice . Rayyan masih belum bangun dari tidurnya . Memang patut lah . Jam menunjukkan baru pukul 7.15pagi .

" Sayang , you should not doing this to your husband . Harini still cuti kan? Besok baru masuk kelas . Kenapa ni? "

Kaira terkejut melihat Rayyan yang sudahpun berdiri sambil bersandar pada dinding . Kedua tangan dimasukkan kedalam poket tracksuit .

" And you should mind your own business "

Terdengar Rayyan mengeluh kuat . Perlahan lahan , dia mendekati Kaira yang sedang duduk membelakanginya . Merenung apple juice yang masih berbaki separuh gelas . Takkan juice tu lagi handsome daripada aku?

" Sayang ... "

Pinggang Kaira dipeluk erat . Dagunya pula diletakkan pada bahu kesayangannya itu . Rayyan tersenyum apabila Kaira tidak langsung menolak .

" Awak masih marah pasal semalam? Please jangan sayang . I miss you . Awak tahu saya tak salah kan? "

Kaira hanya berdiam . Perasaannya masih sakit . Walaupun bukan sepenuhnya salah Rayyan , tetapi kalau dia tidak melayan sudah tentu Daiyan akan mengalah kan?

" Orange caramel ... "

" Huh , pumpkin . Better awak biar saya pergi kelas harini . Saya perlukan masa "

Rayyan mengeratkan pelukannya dipinggang Kaira namun gadis itu menolak perlahan . Dia bangun dan berjalan keluar dari rumah .

" Awak jangan risau , saya percayakan awak . Cuma , saya perlukan masa "

Kaira masuk kedalam perut kereta dan enjin dihidupkan . Rayyan hanya mampu mengangguk dan melihat kereta itu bergerak keluar dari perkarangan rumah .

*****

Syifa menggaru kepalanya yang tidak gatal melihat Kaira . Tiba tiba sahaja muncul dengan wajah masam mencuka sedangkan dia masih bercuti .

" Asal kau ni? "

Kaira menggeleng . Buku yang dari tadi terbuka diatas meja , ditutup . Kaira meraup wajahnya .

" Lepas kelas jom tengok wayang? "

" Err , aku dah janji dengan Syaz .. "

Kaira mengangguk . Memahami mungkin? Prof Maz yang telah berdiri dihadapan kelas membuat Kaira lega . Dia perlu fokus didalam kelas untuk melupakan segalanya .

*****

" Mummy im back "

Kaira bersalam dengan mummy dan menghempas punggung diatas sofa . Mummy sedang khusyuk melayan drama , haih untung lah goyang kaki je .

" Why keluar pagi sangat tadi? "

Kaira tidak menjawab . Mata difokuskan pada televisyen walaupun dia masih belum tahu cerita apa yang ditonton mummy . Iklan lama sangat , tak patut betul!

" Olive .. "

See? Bila cerita ni nak start? Selagi iklan berbayar yang tidak menarik ni belum menutup tirai , selagi tu mummy akan bertanya . Seriously Kaira? Menutup tirai?

" Nothing , dah janji dengan Syifa "

" Anak anak mummy ni gaduh ke? "

Oh my god . Tolong lah habis iklan ni cepat! Mummy tak perlu tahu tentang perhubungan kami yang tidak berapa baik ni . Oh yes!

Heartbreaker First Love ✔ | EDITWhere stories live. Discover now