(10) - Tidur

11.6K 446 17
                                    

" abang dah makan ke ni ? Dari kul 9 sampai pukul 11 kita call tau asyik melekat je kt telefon "

"Alah apasalahnya melekat kt telefon dengan buah hati jugak "

Anna tersengih kecil

" ok lah bang, Anna nak tidur dulu lah penat "

" alah cepatnya Anna . Rindu ni "

" cepat abang kata ? 3 jam dah ni bang, mahal bil telefon abang bulan ni nanti ha semalam dah lah sampai dua dua tertidur "

Anna dan Haikal ketawa kecil

" well, as i said demi Anna abang tak kesah lah "

" oklah, sweet dream sayang "

Fuh! Kental hati kental!

" okay you too abang "

Anna menutup panggilan dan menghembus nafas. Dia tidak tau itu nafas kepenatan bercakap ataupun nafas lega

Seminggu sudah dia 'official' dengan Haikal tapi rasa kosong lagi. Memang lah dia cair dengan kata kata Haikal. Memang lah dia bersembang melalui telefon dengan Haikal setiap malam almost everyday. Memanglah dia sentiasa melekat telefon untuk membalas text Haikal.

Semua dibuat seolah olah couple yang sedang bahagia. Tapi entah! Dia rasa benda itu kosong. Dia tidak rasa seperti dia dengan Haikal adalah sepasang kekasih.

Sebab dia melayan segala karenah Haikal yang melebih dengan dia pun dia tidak tau.

Tapi suatu yang pasti, dia mahu menumbuhkan walau sedikit rasa cinta dia untuk haikal.

***

" bro, gang dah kumpul ke ? "

" yup they are here but ada 3 orang saja, lagi dua drunk "

" drunk ? Halau diorang berdua tu duit nak kerja taknak. Stupid homeless "

" orait. Is anything else ? "

" aku tau pukul 5 pagi dia dah ada kt airport private jet aku. Tanpa dia sedar "

"Bro ? Kau nak diorang pengsankan dia ? "

" kau nak bawak dia hidup hidup pegi airport ke ? Nanti dia buat kecoh kena tangkap, aku taknak support "

" orait roger. Diorang akan mula pukul 2 you just need to be at airport and relax. Ill make sure everything under my control "

"Good to hear that. If anything happen, call me. Or they die "

" clear bro "

Panggilan dimatikan

Soon, you and me forever until death, Anna.

***

2 orang yang tidak dikenali dengan mudah melepasi pagar rumah. Seorang menjaga keselamatan diluar dan van putihnya agar tidak disyaki oleh jiran tetangga.  Dengan kepakaran mereka, grill dan pintu utama juga dapat dibukak tanpa sebarang bunyi

Seolah sudah biasa dengan kerja ini, mereka melangkah dengan perlahan ke atas untuk menangkap mangsa yang dikehendaki.

Kunci

Tapi itu bukan penghalang. Dalam beberapa minit sahaja, pintu itu dapat di buka.

Anna sedang tidur lena diulit mimpi tanpa tudung di kepala.

Seorang mengambil tempat di kanan Anna

Seorang mengambil tempat di hadapan Anna

Bagai ada suatu sense, Anna terbangun dari lenanya dan terkejut dengan kehadiran dua orang yang tidak dikenali di dalam biliknya.

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now