2 minggu berlalu dengan pantasnya. 2 minggu jugalah Amar langsung tidak bercakap dengannya.
Dia ke atas, Amar kebawah
Dia ke bawah, Amar ke atas.Tu tidak dilihat waktu dia dengan Amar bersemuka lagi. Balik lewat malam pergi kerja awal pagi.
Marah betul Amar kepadanya.
Anna mengeluh. What i should do now ? Mintak maaf ? Nak muntah mulut cakap ayat yang sama. Semuanya bagai hanyut dibawa angin. Muka Anna ? Mana nak dipandang.
Anna mula berfikiran negatif. Menyesalkah Amar menyukai dirinya ? Mesti Amar menyesal menyukai Anna yang tak pandai menghargai perasaan orang lain.
Anna mengeluh. Cukup baiklah Anna, Amar tak pernah cuba mengambil kesempatan terhadap kau. Amar kasi duduk diVilla serba mewah ni.
Cuma permintaan dia hanya satu, be with him.
Dia termenung di atas katil menghadap balkoni biliknya. Angin sepoi sepoi menyentuh pipinya. Angin malam yang tenang.
Dia dengar bunyi kereta masuk digaraj. Wah? Awal balik ?
Tapi hanya dibiar sahaja. Kalau dia greet Amar pun, hanya diam sebagai balasan. Buat sakit hati sahaja.
Sungguh tak pernah dia rasa segelisah ini kalau bergaduh dengan orang lain. Dia seorang yang simple. Nak buat cara nak. Taknak buat cara taknak. But dengan Amar ni, diffrent.
Anna menggeleng laju. Cuba mengusir benda benda yang tak sepatutnya datang ketika waktu waktu begini.
" eeee! Stress betul lah. Fikir kan masalah ni mcm masalah negara. Dia bukan kesah pun. Tahtah tak terfikir pun " bebel Anna sambil baring di katilnya. Dia melihat bulan tepat dihadapannya.
Tiba tiba Anna meraup muka. Ya Allah overthinking dia memang over. Dia seakan sedang bergelut dengan diri sendiri sehingga dia apply di alam nyata. Mcm orang gila
" kau asal " suara garau menghiasi bilik Anna yang agak sunyi.
Anna segera bangun dari pembaringan dan melihat si empunya suara.
Dia melihat Amar sedang bersandar di pintu biliknya sambil memerhatikan dirinya.
" eh bila awak masuk bilik saya ? " tergagap gagap Anna berkata. Maklumlah 2 minggu tak bercakap, akan jadi awkward. Tersangatlah awkward .
" kau asal " soalan diulang buat kali kedua. Buat Anna terdiam. Cis beku betul.
" eh err takde apa apa " kata Anna. Dengan harapan Amar akan memanjangkan perbualan dan everything going back to normal. Well Amar kan psiko akan dirinya ? Maybe.
Tapi sangkaan Anna meleset sama sekali. Amar hanya berlalu pergi selepas mendengar jawapan Anna.
Fuh. Perasaan ni. Perasaan kecewa sebab Amar begitu. Anna hanya menghembus nafas mengeluh. What now ?
****
Malam berlalu begitu sahaja. Anna yg sedang membaca majalah segera menutup majalah nya. Bosan! Selalunya time time begini dia sedang beborak dengan Amar. Tapi ? Amar pun mengurung diri di bilik. Susah ah cenni
Kringg
Telefon bilik ke biliknya berbunyi. Terjongket kening Anna. Tak pernah pernah orang call guna telefon tu. Takkan Mike pulak nak call dia malam malam ni ?
Lambat lambat dia menjawab panggilan itu. Takde mood sebenarnya. 2 minggu mereput kebosanan boleh naik gila dibuatnya.
" you are late " suara garau menyapa gegendang telinga Anna.
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...