Affin baring di katilnya setelah solat malam. Semenjak kehilangan Anna, dia kerap membuat solat malam bagi menghilangkan kegusaran jiwanya. Pencipta yang cipta jalan hidupnya, pencipta juga yang mencipta endingnya. Apa apa pun berserah sahaja selepas berusaha.
Telefonnya di belek seketika untuk mengemaskini chat chat yang tidak terbalas lagi.
Tergerak hatinya untuk membuka laman instagram yang sudah lama dia tidak buka semenjak kehilangan Anna. Anna seperti membawa sekali kegembiraan dirinya. Dia berjanji, dia akan mencari Anna dan penculiknya, dia akan pastikan penculik Anna akan dihumban dalam lokap bertahun tahun!
Username dan Password di taip
Um, 4 dms
Affin hanya membiarkan sahaja dm dm tersebut. Malas mahu ambil pusing. Kalau nak bersembang, guna whatsapp la dey! Aku bukak instagram macam raya tau ? Setahun sekali.
Di scroll home, di tengok story semua orang. Tiba tiba hatinya sekali lagi tergerak untuk membuka dm tersebut
RajaFarhan__
doremifaso (group ok)
Nmdhaikal
AnnaFasharina
Anna Fasharina?! Tu nama adiknya! Mata Affin yang layu tiba tiba terbuka luas. Menggeletar tangannya untuk membuka dm Anna. Tapi dia perlu tahu!
Anna Fasharina
: abang
: i know its looks weird that im gone but still can open instagram.
: anna okay here. Im safe. Cukup semua pakai makan
: anna tak boleh lama. Anytime soon Anna akan text abang lagi butnot secepat mungkin. I miss you guys there
: i make it quick. I currently not in Malaysia abang. Bye talk to you soon
What?! Currently not in Malaysia?! Then where? So selama ni sia sia sahajalah dia mencari di Malaysia. Padahal Anna jauh nun entah kemana.
Di Thailand kah? Takkan kena jual kot..? Tapi...dia kata dia safe, cukup makan pakai.
Ahh dia serabut! Segala galanya tergantung. Anna ni pun satulah! Dah tau ada chance nak bukak instagram chat ngan Affin, bagitau jelah lokasi kt mana! Haih adik adik.
Tapi dia lega sedikit apabila dapat khabar begini dari Anna. Atleast dia tau Anna masih ada dan selamat. Tapi siapa penculiknya? Kenapa Anna selamat ? Sampai boleh bukak instagram bagai?
Penculik abad 21 memang kbat sangat ke ? Culik culik bagi telefon ?
Melalut apa ni Affin.
Dia screenshot dm itu dan memberinya pada group familynya dan ofcourse, Haikal.
Disebabkan sudah lewat malam, Affin faham jika tiada respon dari pihak keluarga. Cuma dia harap sangat Haikal dapat membalasnya sekarang juga!
Ting! Panjang umur
Haikal : wtf! Weh bila dia send
Haikal : damn not in Malaysia? Then whereeeeee
Haikal : DAMN BOY I GOT NO CHILLLLL
Affin : same haikal same.
Affin : im out the words right now. Im so grateful that shes okay but at the same time scared
Haikal : kau rasa luar Malaysia kat mana ?
Haikal :shit kalau dia mentiom terus nama negara tu, right now jugak aku beli tiket pegi negara tu tau!
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...